بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت های انعطاف پذیر | طاقچه
کتاب عادت های انعطاف پذیر اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب عادت های انعطاف پذیر

۳٫۸
(۲۳)
«بدبین سختی را در هر فرصتی می‌بیند. خوش‌بین در هر سختی فرصتی می‌بیند.» وینستون چرچیل
Fereshteh Radmanesh
انسان‌ها هرچقدر هم که دوستتان داشته باشند، نمی‌توانند به‌جای شما زندگی کنند.
Behzad @booker
«پیروزی رازی نیست که به عدهٔ کمی متعلق باشد، پیروزی چیزی‌ست که می‌توانیم با مطالعهٔ خودمان، مطالعهٔ محیط و آماده کردن خودمان برای هرچالش پیشِ‌رویمان، بیاموزیم.» استادبزرگ شطرنج، گری کاسپاروف
Behzad @booker
پیروزی‌های کوچک نیروی حصول‌پذیری نهایی را پیشکش می‌کنند. وقتی اندازهٔ هدف را افزایش می‌دهیم، در کدام مرحله مزیت کاملاً تازه‌ای ایجاد می‌شود؟ وقتی اندازهٔ هدف را افزایش می‌دهیم، حصول‌پذیری کاهش می‌یابد اما آیا منبع دیگری از انگیزه‌بخشی افزایش می‌یابد تا آن را جبران کند؟
unicorn
اگر درونی مملو از عادت‌های خوب نداشته باشید، تنها چیزی را می‌جویید که در دسترستان است، و آن هم چیزی جز عادت‌های بد نیست.
کاربر ۱۸۸۷۰۲۷
هدف‌های کوچک کمکتان می‌کنند که فکر «روز خالی» را از سر به در کنید. ممکن است هربار موفقیتی چشم‌گیر نداشته باشید اما اگر هدف‌هایتان «کوچک‌تر از آن باشند که بتوان در آنها کوتاهی کرد» هیچ‌وقت کاملاً از بازی خارج نمی‌شوید.
Dexter
آزادی مثل اَره است، هم می‌توانید گنجه‌ای زیبا با آن بسازید و هم می‌توانید انگشتتان را با آن ببرید. مهارت‌ها و راهکارها تعیین می‌کنند که گنجه نصیبتان می‌شود یا انگشتی بریده؛ به روشی نظام‌مند نیاز داریم تا بتوانیم از قدرت اَره بدون قرار دادن انگشتمان در معرض خطر استفاده کنیم.
Masahiro
«آب، سیال، نرم و جاری است. اما همین آب صخره را می‌فرساید، صخره‌ای که سخت است و نمی‌تواند جاری شود. این یک قانون است که هرچه سیال، نرم و جاری باشد، بر هرچه صلب و سخت باشد غلبه می‌یابد. این هم تناقضی دیگر: نرمی، قدرت است.»
Dexter
آدم‌ها تلاش‌هایشان برای تغییر را از روی قانون‌مندی بیرونی که در زمان کودکی دریافت کرده‌اند، الگوبرداری می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند که زندگی‌شان را با اسارتِ هدف‌های خشک و قراردادی بهتر کنند، این رویکردی وارونه است اما برای اینکه تغییر واقعی اتفاق بیفتد، ما به انضباط شخصی نیاز داریم که تنها می‌تواند از آزادی و اختیارات فردی نشأت بگیرد. باید عکس کاری را که معمولاً می‌کنیم، انجام دهیم.
Dexter
قانون‌مندی را آنهایی که مسئولیت امور را بر عهده دارند برای ما وضع می‌کنند، تا ما را تحت نظارت داشته باشند. اما انضباط شخصی کاری‌ست که ما برای خودمان می‌کنیم، تا کنترل زندگی‌مان را به‌دست آوریم و تبدیل به آدم‌هایی شویم که می‌خواهیم.
Dexter

حجم

۵۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۵۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
۱۹,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۸صفحه بعد