نظرات درباره کتاب ۴۰ فکر سمی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ۴۰ فکر سمی اثر آرنولد لازاروس

نظرات کاربران درباره کتاب ۴۰ فکر سمی

۴٫۰
(۴۳)
کاربر ۱۳۶۴۹۲۴
به کسانی که دوست دارند براساس رویکرد علمی یک خانه تکانی جدی در شناخت و نگرش خودشان ایجادکنند و خطاهای آن را بشناسند بطور جدی توصیه می کنم. نویسنده روان و قابل فهم، بی حرف اضافه، روشن و صریح حرفش را می زند.
غریبه
کتاب خوبی بود ، چندتا از موضوعاتش خیلی خوب بود. فقط فکر شماره ۳٨ ذهنم رو مشغول کرده که میگه این فکر که یک زوج خوشبخت به فرد دیگه ای میل جنسی ندارند غلطه. اینم یک قسمت از کتاب برای آشنایی بیشتر: مهم است که همه ما را دوست داشته باشند!!! به طور عقلی و منطقی غیر ممکن است با هر کسی رو به رو می شوید شما را بپذیرد، اما ما انسانها همیشه منطقی و معقول نیستیم و این خصیصه ای انسانیست که بخواهیم ما را دوست داشته باشند. با این حال زندگی کردن بدون این که هیچ کس از ما ناراحت شود و سعی کنیم تایید و محبت همه را به دست آوریم. نه تنها ناکام خواهد بود بلکه شما را از خودتان جدا و بیگانه می کند. اگر پیوسته بخواهید همان کسی باشید که گمان می کنید دیگران می خواهند، هرگز خودتان نخواهید بود . تلقین های اصلاحی 🔸ارزشم به عنوان یک انسان وابسته به تایید دیگران نیست. 🔸دیگران می توانند من ، عقایدم و اعمالم را تایید نکنند یا دوست نداشته باشند مهم این است که به دیگران آسیب نزنم و ازشان سواستفاده نکنم. 🔸ممکن است حتی خوب باشد که اشخاص معینی مرا تایید نکنند. 🔸در ارتباطات کیفیت مهم تر از کمیت است. 🔸مهم است خودت را برای کسی که هستی و کاری که انجام می دهی دوست داشته باشی. 📚۴۰ فکر سمی، آلفرد و کیلفرد لازاروس و آلن فی،الهام نیا و حسینی #روانشناسی 🆔 @
shima mahdavi
کافیه چند صفحه اولشو بخونی ببینی خودت یا عزیزانت کدوم یکی از این افکار سمی رو دارن ؟! بعد مستقیم بری سراغ همون صفحات ، بخونی و درک کنی و بکار ببندی
shahin
افکار ما تبدیل به باورهای ما می شوند و ما با باورهایمان زندگی می کنیم؛ به همین دلیل است که من به شخصه مطالعه چنین کتابهایی را که به واکاوی ذهن و روانم و در نهایت تلاش برای پاکسازی باورهای غلط منتهی می شود، دوست دارم. هر چند لازم بود این کتاب در بعضی از موارد به توضیحات و مثالهای بیشتری درباره افکار سمی بپردازد.
◕‿◕
(۱۹ کتاب جالبی بود. به نظرم ارزش خوندن داره. از بین ۴۰ تا تفکر موجود درکتاب مطمئنا یه سریاش رو در خودمون یا اطرافیانمون می‌بینیم :)
Faezeh.A
برای من که چیز جدیدی نداشت و صرفا اتلاف وقت بود ... تصورات غلط نام برده چیزهای بدیهی هستند که خودمان هم می‌دانیم غلط اند و توضیح آن‌ها هم مبتدیانه و سطحی بود نه کارشناسانه و به درد بخور. شاید به درد افراد زیر ۱۵_۱۶ سال بخورد که هنوز خودشان کم تجربه اند.
shima mahdavi
با عادله خانم موافقم .اگه فائزه خانم کتاب بالاتری میشناسید همینجا نام ببرید .متشکرم
Adele
مثلا شما اصول مذاکره میدونستی؟ اینکه به جای ایراد گرفتن مثلا تو خیلی چاق شدی یا غذات شوره چجور درستش رو بگیم؟ یا مثلا یکی که تو زندگی همیشه قربانی بوده چجور رفتار کنه؟ مدام به طرف مقابل نگیم تقصیر تو بود فلان شد و به جاش چه کنیم؟ واقعا همه اینارو همه میدونن؟ شما که میگی بدیهی بود هیچکدوم فکرهارو رو تو زندگی انجام نمیدادی؟ و پادزهرها و راهکار ها همه تو زندگی شما اجرا میشه؟ وای چه بانوی خوشبختی! پس خوشبحال اطرافیان شما!! من رفتم روانشناس فقط سه جلسه نصف گفته های روانشناس تو این کتاب بود یکیش چجور وقتی از کسی و رفتارش دلخوریم بیان کنیم عینا تو کتاب بود و خیلی ها نمیدونیم خدایی . پس نگو کارشناسانه نیست خانم کارشناس! اگه بدیهی بود و فقط واسه کم تجربه ها اینهمه ادم با مشکلات روانی و اخلاقی تو جامعه نبود . اینهمه جدایی و دوری و ناسزا گویی و دل شکستن نبود کسی که به کار ببره و عمیق فکر کنه به مطالب کتاب کتاب محشریه جای بحث نیست توش
مٰاْفٌٌيْ‌نٰا
از جمله کتاب های موفقیت میشه گفت، که در این مورد مسئله بیشتر روابط و زیست فردی-اجتماعی است. موضوعاتی که به واکاوی افکار-رفتار و تحلیل معنای آنها میپردازد پس از جمله کتابهای خودیاری و به تعبیری خودشناسی است. نثر روان و مثال های گویایی داره، و چون افکار فردی در تعامل با اجتماع و فرد به صورت کلی درنظر گرفته شده غالب کتاب منطبق با دغدغه های فرهنگ جامعه ما هم هست. کتاب بیشتر از اینکه بگه تمرین خاصی انجام بدید یا چطور فکر کنید، میگه چطور فکر نکیند!! در واقع سو تعبیرهای مارو از افکار و رفتاری که داریم شرح میده و فکر و رفتار جایگزین رو معرفی میکنه. به دوستانی که پی بردند که افکار منفی دارند، برای شناخت و رفع پیشنهاد میشه.
محدثه
کتاب روانشناسی اجتماعی خوبی بود . دید آدمو بازتر میکنه
سعید دونقطه دی
کتاب جامع و جذاب و بسیار کاربردی
شادی
کتاب درباره چهل تفکر سمی صحبت میکنه که در طول زندگی بهمون تلقین شده که درسته ولی در حالی که اشتباه هس و راهکارهای جایگزین کردن این افکار سمی را با افکار مثبت و چگونگی مقابله با آنها را بیان میکنه. یکی از معدود کتابهای خودشناسی هس که حرفی برای گفتن میتونه داشته باشه و ارزش خوندن داره!
Narges_Mahmoudi
به‌نظر من خوندن این کتاب شهامت میخواد چرا که حین مطالعه همواره با وجدان روبه‌رو می‌شید نمیدونم شما هم مثل من با باورها و داستان‌های این کتاب هر بار رفتاری از خود و دیگران رو به یاد آوردید که متوجه‌ی اشتباهی بشید و یا خودتون رو مصمم‌تر از قبل پیدا کنید یا نه امّا من که جان بالا آوردم تا کتاب تموم شد خلاصه حتماً مطالعه کنید!
مصعب
کتاب مختصر و مفیدی بود،به آدم کمک میکنه بعضی افکار رو که اونو محدود کرده حذف کنه و افکار بهتری جایگزین کنه
امیرحسین
۴۰ فکر سمی که بعضیاشونو اگرچه خودمم میدونستم اما مرور دوبارشون خوب و مفید بود و بعضیاشونم نمیدونستم که خدارو شکر زودتر فهمیدم که اشتباهن.
selena
مختصر و مفید
Narges
کتابی که استادم پیشنهاد داده و حتما میخونم✔
شاهین
کتاب خوبی است و ارزش یکبار خوندن رو داره
کاربر 295181
عالی
hengameh75
تو یک روز همشو خوندم کتاب خیلی خیلی خوبیه متن روان و ساده پیشنهاد میکنم حتما بخونید
shayankeramat
خیلی بحث های ساده ای مطرح هست و در کل کتاب خیلی معمولی هستش بجز چند تا بخش باقی بسیار معمولی بودن
az
چندسال قبل به توصیه مشاورم این کتاب راخریدم و هنوز هم از خواندن آن نکته های زیادی می آموزم

حجم

۲۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۲۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد