نظرات درباره کتاب همه می میرند و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب همه می میرند اثر مهدی سحابی

نظرات کاربران درباره کتاب همه می میرند

۳٫۹
(۱۶۸)
یک‌کتابخور
این کتاب با وجود اینکه از مرگ میگه،اما تورو عاشق زندگی‌میکنه..با خودت میکشونه به اعماق تاریخ،عاشق میشی،میجنگی،صبح میکنی،درمونده میشی و امیدوار میشی،من هنوز با فوسکا سفر میکنم...حتما باید خوندش..
Melik Sanat
این کتاب جهان بینی من رو گسترش داد .
ارغنون ساز فلک
تا به حال به این فکر کردین که جاودانگی چه رنج بزرگیه؟ به طور خلاصه، این کتاب در ستایش مرگه. حقیقتاً یه جاهایی نفسم بند می‌اومد و وقتی خودمو جای فوسکا می‌ذاشتم پنیک می‌کردم! اثر تامل‌برانگیزی بود که موقع خوندنش نیاز داشتم چند روزی فاصله بگیرم تا صفحاتی که خوندم رو هضم کنم و درباره چیزی که خوندم فکر کنم. به عنوان اولین تجربه‌م از خوندن آثار سیمون دوبوار فوق‌العاده بود. و این کتابیه که دلم می‌خواد بار‌ها و بار‌ها بخونمش.
کتابخوان ساده
این کتابیه ک همه اهل کتاب باید بخونن اونقدر این کتاب قابل تامل که باید فهمیدش و به دیگران فهموند مفاهیمی تو این کتاب امده. واقعا درجه یکه این کتاب
هاله شاهانیان
حقیقتش صد صفحه شو خوندم خوشم نیومد اولش حتی زن و مرد رو هم نمیتونستم تشخیص بدم.گنگ بود برام.یجورایی لابلای کلی اسامی سخت گم شدم.بعدش بدون وسواس جلو رفتم لازم نبود اسامی تو ذهنم بمونه.هدف نویسنده هم دور باطل زندگی بوده.دقیقا حس فوسکا رو داشتم همزمان باهاش از زندگی خسته شدم.انگار خودم دارم هی زندگی میکنم و تموم نمیشه.الان واقعا دیگه زندگی طولانی یا عمر جاویدان رو دوست ندارم و فکر میکنم چه خوبه که مرگ وجود داره. یجورایی انگار انرژیم تحلیل میره انگار خودم تو اون جنگها حضور داشتم،انگار خودم اینقدر تنها شدم.تو دور باطل افتادم.الان فهمیدم هیچ جهانی قابل تغییر نیست هیچوقت نه در گذشته نه حال و نه در آینده چیزی به نام آرامش محض، عدالت و ...در این جهان وجود نخواهد داشت.
Aida jbz
اولا با تشکر از طاقچه بابت بی نهایت کردن این شاهکار، دوما داستان عالی، پر از جملات فلسفی و بشدت گیرا؛ رمانی که آدمو هم به فکر وادار میکنه و هم دید آدم رو به زندگی و مرگ عمیق تر میکنه
Armita
کتاب محتوایی به شدت اگزیستانسیال دارد و سائق مرگ را بررسی میکند. همه ی ما از مرگ میترسیم اما شاید نمردن هم همینقدر ترسناک باشد...
asmooni
دیدم از کتاب با تعریفایی که شده بود به یک صورت دیگه بود ولی متاسفانه کتابش برای من زیاد جالب نبود و احساس می کنم اگر نویسنده بیشتر به مبحث نامیرا بودن فوسکا در قالبی غیر از قالب جنگ می پرداخت کتاب ملموس تر بود.
zahra sadat
این حسی که همه ی آدم های بعضا آزار دهنده یا ظالمی که دور و اطرافم وجود دارند یک روز وجود نخواهند داشت و از دنیا رفتن حس خوبی بود باعث شد راحت تر با آزار و اذیت اونا کنار بیام چون پیش خودم گفتم اشکال نداره پنجاه شصت سال دیگه هیچ کدوم تو این دنیا نیستیم پس بی خیال ...🙂
ساکورا
کتابیه که خیلی آدمو به فکر فرو می‌بره و تو ذهن میمونه به دوستان بالای سی سال پیشنهاد میکنم
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب همه می‌میرند با نگاهی به زندگی روزانه یک بازیگر تئاتر به نام «رژین» شروع می‌شود. فردی که به نظر می‌رسید شخصیتی «نارسیستی» یا خودشیفته دارد و شدیدا روی نقش‌ها، رویاها و اهداف بلندآوازه خود پافشاری می‌کند. رژین در سفرهایش به شهرهای مختلف، یک روز با مردی عجیب به نام «رایموندو فوسکا» که شخصیت اصلی رمان همه می‌میرند است آشنا می‌شود. رژین در ابتدا جذف شخصیت مرموز فوسکا می‌شود و با خود عهد می‌بندد که نگاه مرموز و عجیب فوسکا را رمزگشایی کند. رژین هرچند خودش را بسیار قبول دارد، همواره در تلاش است تا توجه بیشتری کسب کند. او عاشق این است که در مرکز توجه همگان باشد، چه در مهمانی و چه بر روی صحنه. اما با خود فکر می‌کند کار «هنرپیشه‌ها چندان دوامی ندارد.» به تعبیری می‌توان گفت رژین از فراموش شدن می‌ترسد و هنگامی که فوسکا را می‌بیند که چون مرتاضی بی‌حرکت روی نیمکت نشسته و به هیچ‌چیز توجهی ندارد به حال او غبطه می‌خورد. انگار که فوسکا اصلا نمی‌داند «ملال» چیست.سیمون دوبوار خاطرات فوسکا را طوری بازگو می‌کند که با وقایع تاریخی مهم در ارتباط است و از حال و هوای داخلی آن جریانات صحبت می‌کند. از امیدها و از نقشه‌ها، از تلاش‌ها و از جریانات راه آزادی او، از شخصیت‌های فداکار، از کشتار و ظلم به سرخپوستان آمریکایی توسط اسپانیایی‌ها و بسیاری وقایع تاریخی مهم دیگر که به شکلی زیبا بیان می‌کند. حتی می‌توان گفت شخصیت فوسکا خود «تاریخ» است. همه می‌میرند رمان پخته‌ای است که موضوع اصلی آن نفرین زندگی ابدی است. من فکر می‌کنم رژین نقطه مقابل فوسکا است، عطش زیادی برای زندگی دارد و از مرگ گریزان است. او به دنبال پول است، به دنبال خوش‌نامی، به دنبال معروف بودن و به طور کلی به دنبال همه چیزهای فانی در این دنیا است. درحالی که فوسکا از زندگی گریزان و عطش مرگ را دارد. رژین می‌تواند نماینده اکثریت ما آدم‌های عادی باشد که چنان چنگ به زمین زده‌ایم و از مرگ می‌ترسیم که از خود زندگی غافل شده‌ایم. فوسکا با گفتن قرن‌ها زنده ماندنش، نه تنها رژین، بلکه ما را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.در کتاب همه می‌میرند با نیم نگاهی به زندگی فوسکا متوجه می‌شویم تنها مرگ به زندگی ارزش و وزن می‌دهد. همه‌ کارهای شما با پایانشان معنی می‌گیرند. تمام پیروزی‌های شما بعد از مرگ جان می‌گیرند. وقتی ترسی از مرگ و تباهی نداشته باشی، واقعا واژه‌ «شجاعت» چه معنی می‌دهد؟ آیا بدون نقطه پایان، نقطه آغاز معنایی دارد؟این کتاب سیمون دوبوار بسیار ارزشمند و خواندنی است و امیدوارم آن را مطالعه کنید و با دیدی متفاوت به زندگی خود بنگرید.
AS4438
کتابی کم نظیر، بسیارجالب وخواندنی، لذت بردم.
morteza safari
کتاب جذابیه، نشون میده که این مرگه که به زندگی معنا میده، اگه پایانی وجود نداشته باشه شروع معنی نداره، و اینکه نمیشه دنیا رو درست کرد، هر کسی فقط می دونه خودش رو درست کنه، خوندش رو توصیه می کنم
مجتبی
موضوع که دوستان خیلی خوب گفتن تو نظرها منم فقط خواستم بگم چقدر خوشحال هستم که با این کتاب آشنا شدم و خوندم از هر کتاب روانشناسی تاثیر گذار تر جذاب تر می‌تونه باشه کتابی که باعث میشه بفهمیم زندگی چقدر ارزشمند و چقدر میتونیم لذت ببریم هر چند که کوتاه باشه و یه نکته ترسناک اینکه فوسکا هنوز زنده است
Shiva Saraniasl
بسیار کتاب جذابی بود. از کسی شنیدم که نوشته های سیمون دوبوار تلخند چون حقیقت تلخه و بعد از خوندن این کتاب به نظرم خیلی حرف خیلی درستیه ترجمه به نظرم خیلی خوب بود خیلی جالب کلمات و وقایع شماره گذاری شده بود و مختصری در موردش توضیح داده شده بود من به شخصه از اینکه وقایع تاریخی در بستر یک داستان روایت می شن خیلی لذت می برم که به نظرم از حسن این کتاب بود داستان خیلی جذابی داشت و آنقدر زیبا توصیف شده بود که آدم خودش رو اونجا احساس می کرد. خوندن این کتاب رو پیشنهاد می کنم.
lala.und.sophie
به نظرم کتاب بسیار زیبایی بود. من از جمله کسانی بودم که از مرگ میترسیدم، البته همچنان هم میترسم ولی بعد از خوندن این کتاب نگاهم نسبت به مرگ و زندگی خیلی تغییر کرد.
kimia
من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم؛ به نظر من این کتاب رو باید چندین بار خوند چون ظرافت های خیلی زیادی داشت این داستان. کشش داستان زیاد بود البته هیجانِ روایت بالا و پایین میشد ولی همچنان جذاب بود. من هم مثل دوستان خیلی کنجکاوم بدونم از روی این داستان فیلم ساختن یا نه و آیا کسی دوست نداشته از روش فیلم بسازه؟ چون سوژه اش خیلی نابه. به قول دوستمون سریال مشابهش هست ولی فقط مشابهش. مثل سریال گابلین. یک مزیت خوندن از روی نسخه ایبوک میتونه این باشه که شخصیت های داستان، مکان ها و اتفاقات رو راحت تر میشه سرچ کرد و فهمید چی به چیه چون تو نسخه چاپیش اینکار برای من سخت بود. الان هم متوجه شدم مثل اینکه یک فیلم از روش ساختن تو سال ۱۹۹۵ ولی فیلمش رو ندیدم.
mehrdadom
به نظرم تمامی کسانی که دنبال درک زندگی و حس پوچی و مرگ و غیره... هستن، باید یک بار این کتاب را بخوانند، کتابی پر بار ، با معنا و مفهوم انسانیت و مرگ . چندین بار خواستم کتاب را رها کنم و کتاب جدیدی شروع کنم، به علت تکرار های زیاد. اما تمامش دلیلی وجود داشت برای سیر داستان. خوشحالم که تمامش کردم. ملال و غم و اندوه شخصیت فوسکا را به تمام حس خواهید کرد. پیشنها میکنم، حتما مطالعه کنید و صبور باشید.
هیوا
رمان فوق العاده فلسفی و آموزنده
Ahmadreza Diyanaty
بسیار عالی. دیدگاه جدید به زندگی

حجم

۳۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

حجم

۳۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
تومان