نظرات درباره کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین اثر آنا فاندر

نظرات کاربران درباره کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین

۴٫۰
(۳۹)
✿Farzaneh✿
سرزمین مامورهای مخفی، درباره آلمانِ بعد از جنگ جهانی دوم و شکست نازی هاست.در این زمان بخش شرقی آلمان که تحت حاکمیت نیروهای کمونیسم روس قرار داشت، به مدت ۲۸ سال با دیواری از تمامی جهان جداشد. ابتدا هدف ساخت دیوار محافظت مردم از توطئه های آلمان غربی بیان شد، ولی طولی نکشید که به وسیله ای برای حفاظت حکومت "اشتازی‌" (وزارت امنیت آلمان شرقی) در برابر مردم تبدیل شد. "آنا فاندر" روزنامه نگار استرالیایی در فاصله سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ چندین سال در آلمان زندگی میکرد و به دنبال شاهدان و قربانیان و مامورهای حکومت اشتازی بود و با عده ای از آنها مصاحبه کرده و گزارش های خود را ثبت نموده .این کتاب شامل تعدادی از این گزارش ها از زبان فاندر می‌باشد.
✿Farzaneh✿
خواهش میکنم پرنیان جان 😊💞 بله پیشنهاد میکنم حتما بخونی. امیدوارم خوشت بیاد 😇💙
✿Farzaneh✿
ممنون از توجهتون آقای شریعتی 🌷🌱
parnian
تعریف این کتاب را زیاد شنیدم،با این توضیح جامع و کامل حتما باید بخونمش👌ممنون بابت معرفی کتاب فرزانه جان😊🌷
فرهاد
این کتاب وامثال این کتاب نشون میده وقتی به جای انسانیت ، شخص ویا ایدئولوژی مقدس باشد چه بر سر کشور میاید به امید آزادی انسانها از خرافات و شخص پرستی
Farid
کتاب جالبیه. مسائل جالبی در مورد اون زمان و چیزهایی تا حالا در مورد اتحاد دو المان نمیدونستم داشت قوی ترین حسی که موقع خوندن این کتاب داشتم این بود که چقدر شبیه کشور ماس. از این لحاظ که مردم هیچ کاره ان و حکومته که اون مردم رو میسازه. المانیها با یه خط از هم دیگه جدا شدن ولی در عرض دو سه دهه عقایدشون کاملا متفاوت شد. مردم همون مردم بودن ولی حکومتها متفاوت. اصلی ترین شباهتش با ایران به نظرم همین قسمتش بود که در عرض یکی دو دهه یهو حکومت چجوری کل فرهنگ مردم عوض کرد. و اینکه چقدر هم توی المان شرقی اشتازی با عشق و وفاداری و عقیده ی راسخ کارش رو انجام میداد. چه شباهتی! در کل جالب بود. پیشنهاد میکنم بخونید
Dentist
این کتاب به طور مستند وقایعی رو شرح میده که در زمان حکومت دولت جمهوری دموکراتیک آلمان در برلین شرقی رخ میداده، زمانی که دیوار بزرگی آلمان رو به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میکرده. اشتازی نام سازمانیه که در اون زمان وظیفه ی امنیت کشور رو برعهده داشته و ریزترین جرئیات زندگی مردم رو شنود میکرده و حریم خصوصی اون ها رو به طور کامل نادیده میگرفته، افراد رو به دلایل مختلف زندانی و محدود میکرده و از خروج مردم از کشور جلوگیری میکرده و .... کتاب توسط خبرنگاری روایت میشه که سال ها بعد از نابودی دیوار برلین به اونجا میره و از مردم ساکن برلین شرقی قدیم و همچنین ماموران سابق اشتازی شرح وقایع رو سوال میکنه. بنظرم آلمان تاریخ خیلی ویژه و به خصوصی داره. انواع حکومت های ایدئولوژیک رو به خودش دیده. از حکومت کمونیسم و هیتلر گرفته تا حکومت اشتازی. این کتاب فوق العادست. زیبا، غمگین و به شدت تکان دهنده. به جرئت میگم جز بهترین کتاباییه که تا به امروز خوندم.
Lord Anti
کتاب مستند نیست. شخصیت ها خیالی هستند. میشه گفت کتاب ترکیبی از تاریخ و داستان پردازی است
رضا
کتاب یک شب فاصله تو انتشارات پرتقال هم درباره دیوار برلینه. خیلی کتاب خوبیه. اصلا نمیشه ازش چشم برداشت
Baran
بله من هم کتاب یک شب فاصله رو خواندم واقعا یک شاهکار درباره دیوار برلین است
Travis
کتابی مستند که به صورت روان و داستانی نگاشته شده و حقایقی تاریخی درباره زندگی در آلمان شرقی و زیر نظر سرویس اطلاعاتی مخوف آن موسوم به اشتازی را به تصویر می‌کشد. متن و روایت وقایع خسته کننده نیست و اگرچه بر اساس واقعیت نوشته شده اما هنر داستان‌نویسی آنا فاندر قابل تحسین است.
Artemis
یک کتاب خیلی خوب که میتونه خواننده رو با شرایطی که توی آلمان شرقی بر مردم حاکم بوده آشنا کنه همیشه دوست داشتم درباره آلمان شرقی اطلاعاتی داشته باشم که این کتاب خیلی خوب تونست عطش منو برای دونستن این موضوع رفع کنه
yazdaan
کتاب جالبی است ، اطلاعات بسیاری به شما در رابطه با زندگی مردم آلمان دموکراتیک و سیستم اطلاعاتی مخوف آن(اشتازی) میدهد. کتاب حالت رمان گونه و داستانی دارد و با اینکه موضوع سیاسی است اما برای افراد مبتدی و آماتور که هیچ چیز در رابطه با اندیشه های سیاسی نمی دانند نیز قابل فهم است و این از محاسن کتاب و قلم شیوای نویسنده می باشد.
امین
عالی بود. نگاهی به آلمان شرقی و دیوار برلین از نگاه قربانیان دیوار و سازندگان دیوار. با حداقلِ قضاوت‌های راوی. و متنی را توصیف‌های ظریف و دلنشین که خواننده رو خسته نمیکنه. و صدالبته ترجمه خوب. تشکر از طاقچه.
ستاره
خیلی خوشم اومد
محمد
لطفا کتاب جز از کل رو بزارید
shariati
نصفشو خوندم . خیلی کتاب خوبیه.
آ ی د ی ن
نویسنده فقط به سراغ قربانیان حکومت آلمان شرقی و اشتازی نرفته بلکه با برخی از خبر چین ها و اعضای اشتازی هم مصاحبه کرده که این مورد به جذابیت کتاب کمک کرده و همین طور به اوضاع و احوال مردم پس اتحاد آلمان هم پرداخته، اگر به تاریخ معاصر علاقه‌مند باشید کتابی خوبی هست.
Dexter
می شه لطفا بهترین رمان خارجی که خوندید رو معرفی کنید بهم؟
رضا
کتاب یک شب فاصله تو انتشارات پرتقال. عالیه درباره ی دیوار برلینه
ali ns
نمیدونم ایراد از مترجم بود یا واقعا اینقدر پرت و نامنظم نوشته شده تقریبا فقط تا نصفه تونستم تحمل کنم
وحید
کتاب خوبی است. فرد با خواندن کتاب تا حدی با فضا و اتفاقات آلمان شرقی آشنا می‌شود. عیب کتاب در این است که نویسنده در کنار گزارش‌های خود، یک سری اطلاعات بی‌ارزش از خود ارائه می‌دهد. که چه خورده و چه پوشیده و.... گویا قصد داشته یک حالت ادبی به کتاب بدهد که این کار تنها بر حجم کتاب افزوده است.
Sama Amour
عالی بود..کتابای کره شمالی هم خوندم.. شرایط خیلی مشابه اما یکی از نوع آسیایی و یکی از نوع اروپایی..
Aryan
کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و خاطرات ساکنین آلمان شرقیه، چه کسانی که به دلایلی زندانی بودن و تحت فشار حکومت، و چه کسایی که مامور حکومت و یا دارای مقام نسبتا بالا بودند. حتی افرادی که اوضاع زیاد بعد فروپاشی دیوار براشون فرقی نکرد. بیشتر در مورد نیروهای پلیس مخفی آلمان شرقی یا همون اشتازی و تاثیرشون رو زندگی مردمه. ترجمه مشکل خاصی نداشت. حتما توصیه میکنم.
علی نصرالهی
خیلی خوب بود. عاشق این‌جور کتابهام
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
سرزمین مامورهای مخفی یا اشتازی لند، از آلمانی می گوید که با دیواری، ٢٨ سال میان مردم سختی کشیده اش جدایی انداخت و با محدود کردن مردم، میان دیوار بلندی، آن ها را روز به روز بدبخت تر کرد. آلمانی که حوادث صعب جنگ جهانی را پشت سر گذاشته بود حالا به دست جبهه ی پیروز جنگ تکه تکه می شود. همه چیز تمام می شود. جنگ جهانی دوم و شکست آلمان نازی در برابر نیمی از دنیا. هیتلر خودکشی کرد تا تمام جنایات این چهار سال، هولوکاست و غیره سر به مهر بماند. اما پس از آن خاک آلمان میان آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه تقسیم شد. بخش شرقی تحت کنترل و حاکمیت نیروهای کمونیسم روس قرار گرفت و باقی آلمان به سه متحد دیگر رسید.نثر کتابِ فاندر همچون یک گزارش است، یک روایت که ممکن است در روزنامه با آن مواجه شوید. از احساسات و عواطف داستانی در آن خبری نیست و این به خوبی سردی و تلخی را به خواننده منتقل می کند.آنا فاندر، روزنامه نگار استرالیایی، در کتاب اشتازی لند، جامعه ی کرم خورده ی آلمان شرقی را در پی گوش ها و چشمهایی بزرگ می کاود، چشم ها و گوش هایی که هر حرکت، هر گفتار و هر فکری را که در ذهن مردم می رویید، به منزله ی دشنه ای بر پیکره ی آلمانِ سوسیالیستی می دانستند. هر حرکتی بلافاصله ثبت می شد، هر سخن مشکوکی نگاشته می شد و کم و بیش هر یک از شهروندان، پرونده ای در سازمان اشتازی داشتند. در ابتدا، پس از سر برافراشتن دیوار، اشتازی برای حفاظت مردم در برابر تهدیدات آلمان غربی پایه ریزی شد، اما طولی نکشید که به حفاظت از بنیان های حکومت در برابر مردم، به ویژه آنها که تمایلات غربی داشتند، تغییر کاربری داد و اینگونه بود که یادآور این پندار شد که “وای به روزی که بگندد نمک!”🍀

حجم

۳۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

حجم

۳۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد