نظرات درباره کتاب کافکا در ساحل و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کافکا در ساحل اثر گیتا گرکانی

نظرات کاربران درباره کتاب کافکا در ساحل

۳٫۸
(۱۴۹)
Dentist
بنظرم هاروکی موراکامی نویسنده ی فوق العاده ایه و کافکا در کرانه بهترین اثرش. کتاب به سبک رئالیسم جادوییه که همیشه برای من جذاب بوده. شیوه ی بیان کتاب، اتفاقات عجیب و غریبی که رخ میده و نحوه ی مرتبط شدن دو داستانی که به طور موازی توی کتاب پیش میرن فوق العاده بود.
پاورقی های آویسا
چطور میگن رئالیسم جادویی نیست؟من همه جا شنیدم هست.اتفاقات و اِلمان های غیرواقعی در دنیایی رئال و واقعی
Dentist
خیلی ممنون از توضیحاتتون مریم جان :-)
Saro
این کتاب رئالیسم جادویی نیست ! کلا موراکامی رئالیسم جادویی نیست.
محمدحسین
یعنی داستان هر چه قدر بی سر و ته تر باشه بهتره؟ تنها نکته ی جالبش بعضی فضا سازی ها و توصیف های روانشناختی بود.
nunuei
ملال آور و کسالت بار گول تعریفارو نخورید یک نفر درست نتونسته نقد کنه و بگه چی از این کتاب فهمیده تا تونستن فقط شاهکار بیخ ریشش بستن تو کامنتا؛ دریغ از یه تحلیل درست درمون!
shokoufeh
اگر از طرفداران موراکامی هستید این کتاب رو هم دوست خواهید داشت. مثل بقیه کتاب هاش سانسور هم داشت. داستان خیلی روان جلو میره و مثل همیشه، نویسنده سعی داره آثار هنری کلاسیک رو در طول کتاب، به خواننده های جوانش معرفی کنه. در کل خواندنش رو توصیه می کنم.
Artin li
داستان بعضی وقت ها یکم تخیلی میشه ولی از جذابیتش کم نمیکنه به نظرم تا آخرش جذابیتش حفظ میشه و خستتون نمیکنه هرچند بعضی وقتا متن یکم پیچیده میشه در خصوص سانسور،خودتون میفهمید کجا سانسور شده و پیشنهاد میکنم اون قسمت ها نسخه انگلیسیش دانلود کنید و بخونید
کاربر 307793
نسخه‌ی چاپی با ترجمه غبرایی رو خوندم و به عنوان کسی که بیشتر کتابهای موراکامی رو خوندم این بهترین کتابشه
امیرحسین
منم ترجمه غبرایی رو خوندم کتاب بی نظیریه در حد صد سال تنهایی مارکز و طبل حلبی گونترگراس نمیدونم چرا بعضیها خوششون نیومده یا سرسری خوندنش یا اصلا با رمان خارجی میونه خوبی ندارند به همه اونایی که نخوندن توصیه میکنم بخوننش نفرینش مال من!
Avilet
همون کافکا در کرانه ست؟!
خوره کتاب
عاللللیییی
شیما.بیات
هاروکی موراکامی خلاقترین نویسنده حال حاضره از نظر من. و این رمان هم شاهکارشه.
Mavi
کافکا در کرانه سیر روند و مخصوص خودشو داره و تو این روند نمیتونی مرزی برای خیال و واقعیت تعیین کنی.
امیرعباس افضل زاده
اول بگم این متن هایی که میزارم،برا یه گروه معرفی کتابه که اونجا اینارو مینویسم و میزارم اینجا. ‌این لینک را دنبال کنید تا به گروه من در WhatsApp ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/KSx8XzaGzDmFd4Ubl2MOAq کافکا در کرانه،یکی از بهترین و مرموز ترین کتابهایی بود که خوندم،یه چیزی مث بوف کور 😈 باید بگم مث کتب دیگه ای که گفتم،خوب نوشته شده.موضوعش نمیدونم والا چی بگم،خوب بود.شخصیت ها هم به خوبی توصیف شده بودند. داستان خیلی مرموز و فلسفی ای داشت،میتونم بگم خیلی واقعا،پیچیده. و همین داستان رو جذاب میکرد. اولش که رمان رو شروع میکنی،فک میکنی یه رمان واقعیه،یه چیزی مث من پیش از تو،ولی نه تو اون حال و هوا. لیکن وقتی وسطای داستان،یه پیرمرده با گربه ها شروع به تکلم میکنه،بارون ماهی ساردین و ماکرو از آسمون می باره،یا وقتی شبحِ یه دختره میره تو اتاق شخصیت اصلی،نظرت عوض میشه. نه این که یهو تخیلیشه و یه چیزی مث هری پاتر بشه،نه.همون حالت رو داره،ولی یه سری ماجراهای عجیب میفته که معمولا توی زندگیِ عادی بهشون برنمیخوریم. کلا نویسنده ی خوب این کتاب هم از واقعیت فراری بوده،اون طور که میگن. نویسنده ی این کتاب،هاروکی موراکامی،در حال حاضر بهترین نویسنده ی در قید حیات ژاپنه،گرچه افراد دیگه ای مث کازوئو ایشیگورو(نویسنده ی زن در ریگ روان)هم هستن. نویسنده ی خیلی توانمندیه،ولی نه به توانمندیِ جی.کی.رولینگ 🤤😌 داستان این رمان ازین قراره: پسری پانزده ساله به نام کافکا تامورا(این نام را خوش برای خودش انتخاب کرده)،از خانه میگریزد تا زندگی تازه ای را شروع کند. مادر و خواهرِ کافکا،در کودکی او و پدرش را گذاشته و رفته اند و کافکا تنها از مادرش بو و حسی بیشتر یادش نیست.کافکا دقیق نمیداند کجا میخواهد برود،چکار کند. شاید بخواهد خواهرش را پیدا کند. در بخش هایی از داستان،میبینیم که کافکا با "کسی" به نام پسر زاغی نام صحبت میکند،و یا وقتی کافکا با کسی صحبت میکند،زاغی نام کلمات برگذیده را به کافکا می رساند و یا کمکش میکند منظورش را بهتر برساند. در اینجا می فهمیم پسر زاغی نام موجودی خیالی ست تا حدودی. در هنگام سفر،در اتوبوس،کافکا با دختری به نام ساکورا آشنا میشود،که بعدا سرنوشتشان بهم پیوند میخوره. کافکا به شهری سفر میکند و به یک کتابخانه رفته و آنجا ساکن میشود.در کتابخانه با فردی به نام اوشیما که آنجا کار میکند، آشنا میشود و راز درامِ میس سائه کی،رییسِ کتابخانه را از او می شنود. میس سائه کی،خواننده ی اهنگِ کافکا در کرانه است. داستان پیچیده ایست که 600 صفحه کتاب را پُر میکند. میدونم توضیح خیلی مفتضح بود. و خیلی از بخش های مهم رو هم لو دادم :////////// داستان حال و هوای جالبی داره و ازون کتاباس که ولش نمیکنی. بعضی قسمتاش هم تحریک کنندس 🙄 امیدوارم لذت برده باشید 📚🍺🔥
1977054
کتاب موضوعات جذاب کم نداشت مطالب تعمق برانگیز زیادی داشت صحبت درباره موسیقی یا گربه ها و یا اشاره به افسانه های یونان باستان و دنیای خیالی و ... بخونید تعمق برانگیز و جالب است
فاطی
عالی بود... مشتاق شدم از موراکامی بیشتر بخونمممم
dastanha@yahoo
حمله دوم به نانوایی رو خوندید؟ سه داستان کوتاهه که یکیش واقعا خوبه.
amir
خوب بود.البته توصیه میشه ترجمه مهدی غبرائی رو مطالعه کنید.
mohadese
اولین کتابی بود که از یک نویسنده ژاپنی خوندم و تجربه جالبی بود برام. داستان درباره پسرب ۱۵ ساله به نام کافکا تامورا است که به دلایلی از خونه فرار می‌کنه و طرف دیگه داستان مردی ۶۰ ساله به اسم ناکاتا است که اتفاقی در کودکی باعث شده از لحاظ ذهنی دچار مشکل بشه. در ابتدا داستان این دو شخص به طور موازی روایت می‌شه و کم کم در اواخر داستان به هم پیوند می‌خوره. کتاب حالت فلسفی داره و اتفاقات عحیب و غریب زیادی توش میفته و علامت سوال زیادی تو ذهن ایجاد می‌کنه که بعضیاش تا آخر کتاب باقی می‌مونه. چیزی که بیشتر از هر چیزی تو این کتاب تونستم حسش کنم ، " تنهایی" بود که خیلی خوب به تصویر کشیده شده بود و " سرنوشت" که خیلی خوب تونسته بود نمایشش بده. در کل من ، ابتدای کتاب رو بیشتر دوست داشتم به نسبت انتها چون واضح و بدون پیچیدگی بود اما در آخر گنگ می‌شد یک مقدار. پیشنهاد می‌کنم خوندش رو .
کاربر ۱۲۵۲۹۶۷
بیخود ترین و مزخرف ترین کتاب ممکن. حیف وقت و انرژیم که پای این کتاب گذاشتم. حیف پول... نخونید عاقا نخونید همش گزافه گویی ردیف کرده یه نقد درست حسابی هم ازش نیست که درست حسابی تحلیل کنه که داستان واقعا از چه قرار بود و معنا مفهوم قضایا چی بوده. یه تعداد سوال ایجاد می کنه تو ذهن آدم و بعد پاسخی بهش داده نمیشه.
rasta
دوست داشتن این کتاب برای من مثل قرار گرفتن رو لبه پرتگاه بود نه آنچنان باهاش ارتباط گرفتم که بگم یکی از بهترین کتابایی هست که تا حالا خوندم نه انقدر بد بود که بگم ارزش خوندن نداشت کتاب قطعا ارزش یک بار خوندن رو داره اما نباید انتظار داشت به جواب تمام سوال هایی که در حین خوندن ایجاد میشه در انتهای کتاب رسید در واقع پایان بندی به شکلی انجام شده که هر کس به شکل متفاوتی برداشتی از کتاب داره یه جاهایی واقعا مشتاق ادامه دادن و خوندن بودم و یه جاهایی که تعریف ها خیلی زیاد می شد بلاِجبار به خوندن ادامه می دادم و با بخش اروتیک داستان که بین یه پسر ۱۵ ساله و یه زن ۳۰ یا۴۰ ساله بود اصلا نتونستم ارتباط بگیرم
lonely ghost
خیلی سخت سعی کردم باهاش ارتباط برقرار کنم و بفهممش. عجیب بود و غیرقابل فهم. ×برای کسانی که مطالعه اش رو شروع نکردن:ترجمه فاجعه بود. ترجمه‌ی دیگری رو بخونید.
Hami
کاش کتاب صوتیش رو هم اینجا میذاشتید

حجم

۵۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

حجم

۵۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

قیمت:
۱۶۳,۰۰۰
تومان