نظرات درباره کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ اثر نیکلاس کار

نظرات کاربران درباره کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

نویسنده:نیکلاس کار
انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۴.۲از ۹۸ رأی
۴٫۲
(۹۸)
Mahla V.KiyAN
. .روزانه بیش از ۳ الی ۴ ساعت آنلاین هستید و وب‌گردی می‌کنید؟ .پایان بسته اینترنت را با احساس خفگی و کمبود اکسیژن یکسان می‌دانید؟ .کتاب که سهل است؛ حتی کپشن‌های طولانی را تاب نمی‌آورید و احتمالاً همین الان هم برای مطالعه‌ی ادامه این خطوط حوصله ندارید؟ .پس عجالتاً دندان روی جگر بگذارید؛ چون این کتاب برای شماست. .کتابِ "کم‌ عمق‌ها"، با ترجمه‌ی "اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟" یا در واقع، اینترنت با مغز ما چه‌ها که نمی‌کند...پژوهشی علمی،دقیق، مستند و بسیار روشنگر در باب هیولای موذی و بی‌شاخ و دمی به‌نام اینترنت است. .کتاب با روندی بسیار منطقی و مستدل، از مغز و عملکردش می‌گوید. از اینکه مغز ما شباهتی به‌رایانه و کدهای صفر و یک ندارد بلکه موجودی زنده، پویا و تربیت‌پذیر است که در طول تاریخ همگام با روند پیشرفت ابزار‌های ارتباطی به‌رنگِ عادات و رفتارهای مختلفی درمی‌آید و تغییراتی تجربه می‌کند که برخی برگشت‌ناپذیر هستند و بر پیشانی بشریت مُهر می‌شوند. .. .کتاب مزایای اینترنت را برمی‌شمارد و دریایی از خطرات و معایب زندگی آنلاین را نیز پیش چشم می‌نهد. اضمحلال فردیت‌ و انسانیت، ناتوانی در حل مسئله، لحظه‌ای شدن و زوالِ دقت و تمرکز، تفکر سطحی و جا ماندنِ آرامش و... در پایان هم خواننده را با آگاهی و دانش موثری توام با ترس و حیرت رها می‌کند. .جان کلام اینکه، مغز ما در هم‌جواری با اینترنت، به مرور مسخ می‌شود و اینترنت همچون شبحی شوم و نامرئی، کنترل مغز را به‌دست می‌گیرد و کارکردش را با اخلال مواجه می‌کند. . تمامش کردم و از وحشتِ عظیمی که به‌جان‌ام انداخته بود چند روزی در فکرش ماندم. از بردگی و فرمان‌بریِ تکنولوژی بیزارم و کتاب اخطاری به‌موقع بود که اینترنت اهل مسامحه و مدارا با کاربرانش نیست و به طرفه العینی آن‌‌ها را به همان موجوداتِ شبه انسان و مسحور در انیمیشن وال‌ای مبدل می‌کند .بله؛ فناوری و تکنولوژی باید عصای دست بشریت می‌شدند، اما بعید نیست که قاتل جانشان شوند. هرکدام از ما که خِشتی از سازه تاریخ هستیم و در نقشِ باشکوه فرهنگ و تمدن برای آیندگان، برعهده داریم موظفیم از این هیپنوتیزم رها شویم و به‌هوش بیاییم. تا اگر نه تماماً، حداقل بخشی از ارزش‌ها و عادات انسانی را برای نسل‌های آتی باقی بگذاریم.
زنده یاد بانو طوبی کرمانی
بسیار عالی بود
اسماعیل عابدی
توضیحاتتون باعث شد این کتاب رو بخرم.ممنون🌹🙏
Shadi
از ادبیات و کلماتی که استفاده کردید مشخصه اهل کتابید 😄✌ نظرتون مفید بود ممنون از اشتراک‌گذاری😇
Dash Ali
من این کتاب رو مدت ها بود که قصد داشتم بخونم‌. بالاخره خوندمش و واقعا به هم نسل هام و نسل های آینده پیشنهادش میکنم چون از ضروریاته برای تنظیم درست مسیر زندگی بعد از این انقلاب فناوری. یقینا مزیت های زیادی در جهان اینترنت وجود داره و نویسنده هم به این حقیقت اذعان داره اما نکات بسیار بسیار و باز هم بسیار مهمی که از چشم همه ما پنهان مونده بود رو بیان میکنه.
Desiree
کاری که اینترنت می‌کند این است که ذره ذره ظرفیت تمرکز و تعمق مرا می‌خورد. چه آن‌لاین باشم و چه نباشم. ذهنم اکنون توقع دارد که اطلاعات را به آن شیوه‌ای که اینترنت توزیع می‌کند، یعنی به شکل جریان سریعی از ذرات، جذب کند. زمانی من در دریای واژگان غواصی می‌کردم اما اکنون فقط با جت اسکی در سطح این دریا حرکت می‌کنم. 📗 اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ ✍🏻 #نیکلاس_کار
mouses
من که بدون شک دچار این بلای اینترنت شدمه. عدم تمرکز و عدم یادآوری مطالب، که فکر میکردم کُند ذهن شدمه ولی همین بلای اینترنته
◦•●◉✿ 𝓕𝓪𝓮𝔃𝓮𝓱×𝓗𝓮𝓶𝓶𝓪𝓽𝓲 ✿◉●•◦
حق با توئه. واقعا اینترنت برای همه مناسب نیست. یه سری از آدما میتونن بدون آسیب ازش استفاده کنن ولی برای بقیه اینترنت میتونه آسیبزا باشه. هیچ ربطی هم به هوش یا نوع استفاده نداره. ما آدما فقط شخصیتمون با هم فرق داره، تفاوت در همینه.
انوشه
بلد نیستی درست استفاده کنی خوب استفاده نکن
mouses
خواهش میکنم
⠀⠀⠀
چند جمله‌ی اول این ترجمه و ترجمه‌ی دیگه‌ای(https://taaghche.ir/book/3831) رو با متن انگلیسی کتاب مقایسه کردم و همون اول خیالم راحت شد این ترجمه بهتره؛ البته مقایسم کامل نبوده و روشم بیشتر حذفی بوده ولی به نظرم این ترجمه ارزش هزینه بیشترو داره(در وقع هم هزینه اصلی وقتوانرژی‌ایه که صرف مطالعه میشه و این خیلی بیشتر از چندهزارتومن اهمیت داره)
maryam
۶فصل اول کتاب صرفا روند تکامل اینترنتو بیان میکنه،که هیچ مطلب مهمی داخلش نیست،وبه نظرم کتاب کارعمیق ومینیمالیسم دیجیتال برای تاثیرات اینترنت روی ذهن وزندگی امروزه،مطالب بهتری ارائه دادن.
mahsa
ارزش وقت گذاشتن نداشت واقعا
محمد
خیلی کتاب به نظرم گرونه با اینکه از کتاب های نشر گمان خیلی خوشم میاد
...ali
دوست عزیز این کتاب هم به نوبه خودش مطالب و مضامینی رو رسونده که هیچ کدوم از کتاب های کار عمیق و مینیمالیسم دیجیتال به اون اشاره‌ای نکردن. اینکه شما از روی مقایسه به یک کتاب نظر بدید دور از انصافه ، شاید چیزی که شما دنبالش بودید در این کتاب نباشه ولی مطالب خود کتاب واقعا ارزشمند و غنی هستن و از قضا ایده های نابی در این کتاب مطرح شدن.
Artemis
در این کتاب نویسنده با بررسی سیر تاریخ فناوری و ابزارهای ساخته شده دست انسان از زمان ما قبل تاریخ تا زمان حال و با توسل به منابع معتبر پژوهشی در زمینه علوم اجتماعی و روانشناسی نشون میده که فناوری ها و رسانه های جدید و در راس اونها اینترنت چه تاثیری در عملکرد و رفتار انسان چه در بُعد فردی و چه اجتماعی میتونه داشته باشه. کتاب نثر جذابی داره و کشش زیادی رو درخواننده برای ادامه خوندنش بوجود میاره. همچنین ترجمه مناسبی هم داره.
دختری در صحرا
خیلی خوب بود. باید همه ماها که درگیر اینترنتیم بخونیم👏🏻
مليكه
😉😉
فرزاد
درجه یک و عالی. خوشخوان و برانگیزاننده.
imab
کتاب خوبیه ما همیشه در مورد محتوای اینترنت بحث میکنیم و از تاثیر خود اینترنت غافلیم تغییر الگو های رفتاری ما جز همین تاثیراته.... همه فکر میکنند که رسانه ها نوکرشون هستند ولی این موضوع در واقع برعکسه!
She
کتاب بسیار مفیدی بود و خیلی بهتر از اسمش بود واقعا الحق و الانصاف که نباید کتاب رو از اسم عامه شکل اش قضاوت کرد فراتر از یک سرچ در گوگل راجع به معایب و ایرادات و اینترنت بود .ممنونم از همه کسایی که برای نوشتن کتابای خوب تلاش میکنن.🙏
Mohammad sadra sabori
این کتاب خیلی بدرد مردم میخورد تا فرهنگ اینترنت را یاد بگیرند.
Star
کتاب خیلی خوبی بود، هر چند هنوز کامل نخوندمش، ولی بیشتر از اون چیزی که انتظار داشتم ازش خوشم اومد. چون فقط در مورد تاثیر اینترنت بر مغز نیس که توضیح میده، کلا در مورد تاثیر هر عملی روی مغز و سیناپس ها توضیح میده. خیلی قشنگه.
Mohsen
هنوز تا فصل چهار بیشتر نخوندم. ولی تا همین جاش به نظرم جزو کتابهاییه که قبل از مرگ باید خواند.
Zahra
این کتاب عالیه ... واقعا لازم هست که همه بخونن تا بدونن دنیای دیجیتال چه تغییراتی را در ذهن مون ایجاد کرده
ddehghani_mahdie@yahoo.com
خیلی خوب و بدرد بخور! مدت ها بود این موضوع ذهن من رو درگیر کرده بود که چه بلایی داره سر ذهنم میاد؟!!!
Hamed Olia
کتاب خیلی خوبی بود یه جاهاییش هم خیلی ترسناک بود.
ائمه
کتاب عالیه یکی از مسائل جالب مطرح در کتاب تفاوت سنت شفاهی و مکتوبه که آگاهی به اون در انتخاب کتابهای صوتی بهتون کمک میکنه چون بعضی از موضوعات شنیدنش و بعضی از موضوعات خواندن بیشتر لذ ت داره
فاطمه
واقعا کتاب طولانی‌ و کشداری بود. من توقع داشتم تو ۷۰۰ صفحه حداقل ۷ تا کاری که اینترنت با مغزم میکنه رو از نظر علمی بفهمم. ولی نصف بیشتر کتاب تاریخچه‌ی فناوری و صحبت درباره‌ی نوروپلاستیسته بود که خب بنظرم اختصاص یک فصل کوتاه به هر کدوم کافی بود. خیلی زیاد حاشیه رفت نویسنده. و خلاصه بهتون بگم اینترنت دو تا کار با مغزتون میکنه یکی تمرکزتون رو کم میکنه چون مدام تو اینترنت ازین لینک به اون لینک پرش ذهنی داریم. و دیگری کاهش توان حفظ کردنه چون دسترسی ما به گوگل ما رو تنبل کرده تو حفظ کردن. که اینارو خودم میدونستم:|
Jackfrost
ترجمه آقای حبیبی بهتر از سایر ترجمه های موجوده،کتاب علاوه بر جذابیتش برای خوانندگان عادی،موضوعات و منابع پژوهشی بسیار خوبی برای دانشجویان رشته های روانشناسی و علوم اجتماعی معرفی میکنه.

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد