نظرات درباره کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ اثر نیکلاس کار

نظرات کاربران درباره کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

نویسنده:نیکلاس کار
انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۴.۲از ۹۸ رأی
۴٫۲
(۹۸)
حسین
کتاب مفیدی است.
mohana
این کتاب تو برنامه کتاب باز شبکه نسیم توسط دکتر مجتبی شکوری معرفی شد. علاقمند شدم مطالعه کنم
❤ محمد حسین ❤
هیچ وقت فکر نمیکردم اینترنت انقدر میتونه روی ما انسانها تاثیر بگذاره. با خوندن این کتاب نویسنده با شرح اختراعاتی مثل صنعت چاپ، نقشه، ساعت، کامپیوتر... خیلی موشکافانه از تاثیرشون بر ما انسانها و زندگیمون توضیح میده و با دلیل و سند و مدرک، اونا رو ثابت میکنه، تا اینکه به مبحث اینترنت میرسه و با رجوع به آزمایشها و تحقیقاتی که دانشمندان بر روی انسانها انجام دادن، پی به این نکته میبریم که تاثیر اینترنت روی ما خیلی بیشتر از اونی هست که تصورش رو میکنیم و با اخطاری که خیلی از دانشمندان در گذشته در این مورد دادن، پی میبریم که اگه بخوایم همه امور زندگیمون رو با استفاده از اینترنت و با سرعتی که در همه امور زندگی انسانها داره رخنه میکنه پیش بریم، عاقبت خوبی برای انسانها تصور نمیشه. اگه میخواین با این تاثیرات منفی آشنا بشید و پی به این مضرات ببرید، توصیه میکنم کتاب رو بخونید.
نرگس امیری
- بعد از تموم کردن این کتاب به خودم قول دادم که حتما براش نقد مناسبی بنویسم ، یکی از دلایل اصلی برای شروع به خوندن این کتاب این بود که در شرایطی بودم که باید بیشتر تفکر می‌کردم و ظرفیت مغزم رو بیشتر می‌کردم اما چیزی که همیشه آزارم می‌داد این بود که نمی توانستم صد در صد تمرکزم را بر روی کاری که دارم انجام می دهم بگذارم به همین دلیل نمی توانستم به حالت غرقگی و تمرکز وارد بشوم ، این کتاب سر منشاء اصلی مشکلاتم را به من نشان داد و سیر و روند تکامل ابزار های ارتباط جمعی رو بسیار زیبا توضیح داده که به شما کمک می‌کنه تا اتفاقاتی که از سالیان پیش در زمینه ی فناوری تا کنون رخ داده رو بهتر بشناسید و بتونید خودتون رو در این فضا به بهترین نحوه ممکن کنترل کنید. به شدت پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو بخونید.
Ali137300
نسخه‌ی چاپی ۵۰ تومنه بعد اینجا ۳۶ !!!
سوکراتس
نخندم اما خلاصه اشو که شنیدم تو یه پادکست ، خیلی خوب بود ، واقعا مطالبشو تجربه کردم و درک میکنم
مریم کریم زاده
کدوم پادکست?
乙_みG
من خریدمش ول یچرا الان میزنم رو نسخه کامل،دانلو دنمیشه دوباره میره تو صفحه خرید😢😔
h mohammadi
خیلی باحال بود !
نغمه
دوستانی که کتاب رو خریدن، در پاسخ به سوال دوستمون... میشه بگین که می ارزه که بخریم یا نه
mahsa
نه اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره
Parsa
بله کاملاً ارزشش را دارد. من نسخهٔ چاپی اش را دارم. اگر بتوانید فصل سیم پیچی از کتاب قوانین مغز از جان مدینا را قبل از این کتاب بخوانید، بهتر است.
مهدی نوروزیان
حرفی که می شد توی ۵۰ صفحه گفت رو توی ۲۰۰ صفحه گفته
حامد جلالیان
کتاب رو از روی نسخه فیزیکی خواندم . بدک نبود ولی انتظار جنبه های شوک آور تازه ای رو داشتم . چون توی این زمینه قبلا مطالعه کرده بودم . چندان مطالب برام تازگی نداشت.ولی بخوانید شاید خوشتان آمد بالاخره شما هم کسی هستید که از بستر اینترنت دارید این نظر رو می خونید.
محمد نوایی
با خیلی از نظرات عنوان شده در کتاب موافق نیستم ولی بخش های خوب کتاب این هست که کارکرد مغز رو خوب توضیح میده . ولی یک جاهایی خیلی آکادمیک صحبت میکنه که رو اعصابه .در کل کتاب خوبی هست
Alireza
الان صفحه ۱۶۷ ام، باید خیلی صبر کنم تا به خود اصل موضوع، ینی اینترنت، برسم. دوسش دارم💛.
LEO
عنوان کتاب متن و محتویات رو نقض میکنه... وقتی شما میخوای اثرات مخرب اینترنت روی مغز رو بگی یعنی در پی راهکاری بنیادی واسه این هستی که مخاطب وقتش رو تلف نکنه توی فضای مجازی... خب... بعد خود کتاب 292 صفحه اول فقط داره تاریخچه شکل گیری اینترنت و یه سری آمار و اطلاعات خسته کننده و ناکارآمد میده... عملاً نصف کتاب به هیچ دردی نمیخوره و مثل همون اینترنت داره وقت ارزشمندتون رو راحت به سخره میگیره... من نظرم اینه کتاب چیز خاصی واسه ارائه نداره... بیش از 500 صفحه داره ابن کتاب و کل مفاهیم و اطلاعات با 100 صفحه میتونست بیان بشه
وحید
کتابی جذاب و در عین حال سخت‌خوان است. حال یا به خاطر ترجمه است یا به خاطر سبک نوشتن نویسنده‌ی آن و یا اطلاعات علمی موجود در متن؛ و یا همه‌ی اینها. نیکلاس کار در این کتاب، از تأثیر فناوری -نه صرفاً اینترنت- بر روی عملکردهای روانی و مغز ما می‌گوید. اینکه پیشرفت فناوری هرقدر که سهولت و دستیابی بیشتری برای ما فراهم کند، زندگی و انسانیت و احساسات ما را نیز بیشتر مورد حمله قرار می‌دهد. تأثیر پذیرفتن از آثار سوء فناوری‌ها، خواه «ساعتی مکانیکی» باشد یا «کتاب» و «نقشه» و یا حتی «اینترنت»، جزء لاینفک این فناوری‌هاست. هر چه بیشتر از فناوری‌ها بتوان فاصله گرفت زندگی بهتر و آسوده‌تری خواهیم داشت. درست مانند «پیگیری کمتر اخبار». نیکلاس کار در این کتاب توضیح می‌دهد که تبلیغات امپریالیستی غول‌های تکنولوژی و سرمایه‌داران بزرگ این‌روزها برای نفوذ به تمامی عرصه‌های زندگی ما چقدر اغواگرایانه‌اند. آنها گناه خود را نمی‌پذیرند و بیشتر بر جنبه‌های به ظاهر مثبت خود تأکید می‌کنند. گناه آنها به زنجیر کشیدن «توجه» و «تمرکز» عمیق ما بر روی مسائل است و جنبه‌ی مثبت، «دسترسی گسترده و سریع به انبوهی از اطلاعات». +-+-+ اطلاعات کتاب نسبتاً قدیمی است. از این روی بعضی از پیش‌بینی‌های نیکلاس کار که در حد هشدار بود دیگر محقق شده‌است و بلکه فراتر از حد تصور آن زمان نویسنده(۲۰۱۰) بوده‌اند. پدیده‌هایی همانند تاکسی اینترنتی، مسیریابی آنلاین و متاورس که درک ما را نسبت به «فضا» و «مکان» پیرامون ما تغییر خواهند داد. درک ما بیشتر ماشینی و کمتر انسانی خواهد شد و البته، شده است. متأسفانه.
کاربر ۳۱۹۲۲۳۶
چه قیمتیه آخه؟!
مریم کریم زاده
واقعا اینترنت با مغز ما چه میکند.!...... توی یکی از بخش های کتاب نوشته بود آرامش ذهن نه فقط لازمه ی داشتن مطالعه ی عمیق بلکه لازمه ی همدلی و ویژگی های مثبت اخلاقی و انسانی نیز هست,پس خطر بار زدن بیش از حد اطلاعات بر فرهنگ و اخلاق انسانی هم تاثیر می گذارد,,,, و با خوندن این مطلب یاد بخش هایی از کتاب هوش اخلاقی افتادم راجع به اینکه ویژگی های مهم انسانی,مثل همدلی و مهربانی در وجود کودکان امروزی کمرنگ تر شده. یک مادر بیشتر از هر کس دیگه ای این نگرانی ها رو درک میکنه.!!!!
farzane
سلام .یک نفر این کتاب رو به من هدیه داده وارد لینک هدیه که میشم مینویسه کتاب در آرشیو شما قرار گرفت .ولی نه در ارشیومه و نه میتونم از لینک خرید دانلودش کنم . کسی میتونه کمکم کنه؟ ممنون
Monica
می ارزه که خرید کنیم؟
Mhmdali_abb
کتاب خوبیه اما کمی حوصله سر بره

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۲۴,۰۰۰
تومان