دانلود و خرید کتاب سینمای استرالیا محمدجواد بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سینمای استرالیا اثر محمدجواد بختیاری

کتاب سینمای استرالیا

معرفی کتاب سینمای استرالیا

محمدجواد بختیاری در این کتاب، سینمای استرالیا و تاثیرپذیری و تاثیرگذاری‌اش بر سینمای جهان را بررسی کرده است.

 درباره کتاب سینمای استرالیا؛ تاثیرپذیری جهانی و تاثیرگذاری بر سینمای جهان

سینما به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های تولید فکر و فرهنگ، در میان همه جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت، در قرن اخیر جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. از آغاز پیدایش این صنعت-هنر تاکنون، دوره‌ها و شیوه‌های مختلفی بر این پدیده گذشته و فراز و نشیب‌های بسیاری را به خود دیده است. محوریت این مقوله در بازنمایی واقعیت‌ها و آفرینش فضایی مجازی برگرفته از دنیای واقعی و ترکیب واقعیت و خیال و آمیزش حقیقت و مجاز و بازآفرینی هرچه که در خیال بشر امروزی رقم می‌خورد از مختصات این جادوی دوران جدید است. به کمک این سحر جدید، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری انسان و سینما به عنوان مقوله‌ای عمیق، دوسویه و جذاب، مورد توجه جوامع بشری از روشنفکر و عامی قرار گرفته است.

سرزمین استرالیا، جزیرۀ بزرگی است که در وسط اقیانوس آرام و با فاصله‌ای دورتر از سایر کشورها واقع شده است. این خشکی تنها افتاده، که کوچکترین قاره جهان است، قرنها به دور از تمدن آسیا و اروپا بوده است و در طی مدت زمانی طولانی، تنها بومیان و مجرمانی که از کشورهای اروپایی به آن تبعید می‌شدند، در آن زندگی کرده‌اند. بومیان، ساکنان اصیل استرالیا هستند و سالیان سال پیش از ورود اروپاییان به این سرزمین، در این قاره زندگی کرده‌اند.

بدون شک، هیچ کس فکر نمی‌کرد که اروپاییانی که به این سرزمین دورافتاده وارد می‌شدند، بعدها به یک گروه از هنرمندان جریان‌ساز در سینمای جهان، تبدیل شوند؛ واقعیت این است که استرالیایی‌ها اولین فیلم بلند داستانی را به دنیا عرضه کردند. و اولین فیلم بند قربانی سانسور با نام «دارودسته کلی» هم در سال ۱۹۰۶ در استرالیا ساخته شد.

از سوی دیگر، سینمای استرالیا بسیاری از ستاره‌های سینمای جهان را در خود پرورش داده است. بازیگران، کارگردانان و عوامل سینمایی که به سرعت درخشیدند و هنوز سینمای هالیوود به دنبال جذب آنهاست، همگی از ویژگی‌های سینما در استرالیا است. اگرچه شماری از این ستاره‌ها هم‌اکنون در هالیوود هستند، با این حال، شروع به کار آنان از استرالیا بوده است و البته عده‌ای از آنان هنوز هم به سینمای کشورشان وفادار مانده‌اند.

این پژوهش، به دنبال بررسی جایگاه این فیلمسازان در سینمای استرالیا و نیز مطالعه ساختارمند آثاری است که باعث شده سینمای استرالیا به جایگاه کنونی‌اش در سینمای جهان دست یابد. بدین منظور کارگردانان و آثار شاخص سینمای استرالیا به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 خواندن کتاب سینمای استرالیا؛ تاثیرپذیری جهانی و تاثیرگذاری بر سینمای جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ سینما و نقدهای سینمایی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان