دانلود و خرید کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟ کارلا مونی ترجمه حمید محی‌الدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟ اثر کارلا مونی

کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟

معرفی کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟

کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟ نوشته کارلا مونی است که با ترجمه حمید محی‌الدینی و سمیه کارگر منتشر شده است. کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟ را انتشارات متخصصان منتشر کرده است.

درباره کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟

فرادی که مبتلابه OCD هستند وسواس‌ها و اجبارها را تجربه کرده‌اند. وسواس‌ها پایدارند، افکار سرزده و ناخواسته، افکار، تصورات یا اصرارها و انگیزش‌ها در مغزشان بارها و بارها نمایش داده می‌شوند، پخش می‌شوند، مهم نیست آن‌ها مشغول چه کاری هستند. آن‌هایی که از OCD رنج می‌برند مایل نیستند آن افکار را حفظ کنند، اما قادر به کنترل یا توقف آن‌ها نمی‌باشند. در حالی که فرد مبتلابه این اختلال می‌داند و آگاهست که وسواس‌های او منطقی و معقول نیستند، معهذا، این احساسات و افکار در او بسیار حقیقی و شدیدند.

در حالی که افکار وسواس‌گونه در مغز آشکار می‌شود، اجبارها رفتارهای فیزیکی هستند که فرد مبتلا به‌طور مکرر انجام می‌دهد تا اضطراب و تشویش حاصل از آن افکار را کاهش دهد. اجبارها از شخصی به شخص دیگر فرق می‌کنند.

اگرچه OCD یک اختلال جدی است، می‌تواند معالجه شود. جامع‌ترین و عمومی‌ترین معالجه به‌طور کلی برخی از اشکال روان‌درمانی که به گفتاردرمانی موسوم است می‌باشد. در برخی موارد، برای معالجه OCD ممکن است از دارو نیز استفاده شود. با برنامه‌های درمانی اغلب مبتلایان به این اختلال می‌توانند به زندگی مولد بازگردند. این کتاب درباره این اختلال و روش‌های درمان آن توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب من وسواس دارم؛ حالا چی؟

همه افراد گاها دچار شک‌هایی می‌شوند یا اصرار دارند چیزهایی را دوباره چک کنند. ما همگی مناسک و آیین‌هایی کوچکی را برای کاهش اضطراب اجرامی کنیم. گاهی شک کردن یا گاهی اضطراب داشتن و اجرای رفتارهای تکراری جزئی برای مقابله کردن با آن‌ها کاملاً عادی و نرمال است. این‌ها زمانی نشانه‌ها و علائم اختلال OCD هستند که این افکار و رفتار بعد از آن‌ها باعث پریشانی شدید و تداخل در زندگی عادی روزمره شوند. هیچ دونفری OCD را شبیه به هم تجربه نمی‌کنند. برخی ترس از میکروب و کثیفی دارند. برخی نمی‌توانند به افکار مربوط به اعمال خشونت‌آمیز توقف دهند، مثل افکار مربوط به صدمه زدن به عزیزان. برخی دیگر از مبتلایان به‌طور مستمر به اعمال جنسی و سکسی معینی فکر می‌کنند. دیگران اصرار دارند اشیاء اطرافشان را شسته‌ورفته و درجای خودش نگاه دارند.

برای کنار آمدن با این افکار وسواسی، افراد مبتلابه OCD تمرینات یکسانی را به‌طور مکرر انجام می‌دهند. آن‌ها ممکن است بارها و بارها دست‌هایشان را بشویند. درب‌ها را باز و قفل کنند، اشیاء اطرافشان را شمارش کنند، چیزهای غیرضروری را نگاهداری کنند، یا پله‌ها را بارها بروند و بازگردند. طی دوره زندگی یک شخص، نشانه‌های OCD ممکن است ظاهر شوند و غایب گردند. بیمار مبتلا ممکن است گاهی بهتر و گاهی بدتر شود. به‌طور کلی، با این وجود، افراد مبتلا در هر روز لااقل یک ساعت را برای این وسواس‌ها و رفتارهای اجباری خود هدر می‌دهند. بسیاری از آن‌ها زمان خیلی بیشتری را صرف می‌کنند - تا چندین ساعت در روز - متمرکز بر روی افکار وسواسی و رفتار اجباری ناشی از آن وسواس‌ها. وسواس‌ها و اجبارهای آنان، به شیوه زندگی روزمره آنان وارد می‌شود، با روتین‌های روزانه عادی تداخل پیدا می‌کنند، با کار و مدرسه، شغل، زندگی خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی درگیر می‌شوند.

اّمی نوزی تینگلی از نورفولک ویرجینیا، از OCD رنج می‌برد، نوع وسواس او وسواس به میکروب‌ها و کثیفی است. در بدترین حالت، او می‌گوید که وسواسش به میکروب وادارش می‌کند که در هر روز سه‌بار با آب داغ سوزان دوش بگیرد و حداقل روزی پنجاه‌بار دست‌هایش را بشوید. اَمی می‌گوید از سن یازده‌سالگی که مرتب دست‌هایش را می‌شست و دوش می‌گرفت علائم OCD در او شروع به ظهور کرد. در ابتدا، او پی نبرده بود چکار می‌کند. وقتی یک برنامه تلویزیونی را دید که در آن افراد خاصی درمورد تجربیات‌شان از اختلال OCD خود می‌گفتند، اَمی پی برد که شاید او نیز به این اختلال دچار شده باشد. او درمورد بیماریش نه به دوستان و نه به خانواده‌اش چیزی نگفت، و به جستجوی کمک‌های پزشکی هم برنخاست، در عوض، بیماریش را در تمام طول دوران راهنمایی و دبیرستان پنهان کرد. وقتی توجه دیگران به شستشوها و لباس عوض کردن‌های او جلب می‌شد بهانه می‌آورد. او می‌گوید، وسواس او به میکروب‌ها و اجبارش به شستشو، تمیز کردن و اجتناب از لمس کردن هرچیزی که بالقوه می‌توانستند ناپاک باشند، زندگی او را تصاحب کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.

در برخی موارد،OCD به‌حد کافی برای برهم زدن زندگی فرد مبتلا شدید باشد، مثل توانایی‌هایش در انجام کارها، حفظ یک زندگی جمعی یا حتی راندن اتومبیل.

کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس
جان هرشفیلد
روان‌شناسی وسواس (فکری- عملی)
احمد علامه فلسفی
وسواس و صد پرسش
بهزاد رحمتی
خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده
کامیار سنایی
اضطراب و حملات وحشتزدگی
کوام مک‌کنزی
بی‌شعورهای پوست‌کلفت را بشناس؛ راهکارهای عملی برای باوجدان‌ها در مقابله با بی‌شعورها
خاویر کرمنت
مدیریت استرس
آلن الکین
کمرویی، خجالت، جسارت و ابراز وجود، اضطراب اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی، در کودکان، نوجوانان و بالغین
سیداصغر ساداتیان
تکنیک‌های درمانی اختلال اضطراب فراگیر
محمدامین شریفی
درمان وسواس
پریسا دیناری
تنظیم هیجان و کاهش طلاق عاطفی زوجین
پروانه سعیدفر
روانشناسی رشد؛ مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی
حسن احدی
خودتنظیمی و ذهن آگاهی
وارلیشا گیبز
شگفتی های همه چیز فروشی نامیا
کیگو هیگاشینو
غلبه بر اهمالکاری و کمالگرایی
مهناز مهدی تبریزی
اختلال اضطراب فراگیر
حمید امیری
راهکارهای عملی مقابله با وسواس فکری عملی
تیموثی سیسموری
روان شناسی پیش از ازدواج و خصوصیات همسران مناسب و ایده آل
مریم حامدی
روان‌شناسی اضطراب
احمد علامه فلسفی

نظرات کاربران

محمدجواد مقدم
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

کسی که این کتاب رو میاد بخونه بیشتر میخواد که بهش راه درمان پیشنهاد بشه نه کالبدشکافی رواشناسی وسواس.... فرد وسواسی خودش میدونه که وسواس داره و میاد این کتاب رو میخونه پس متن های این جور کتاب واسش اهمیت نداره

ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

کتاب عالی هست و ترجمه هم عالی هست. تنها مشکل کتاب توی تایپ هست که بعضی کلمات جا افتادن و یا سرهم نوشته شدن. در کل کوتاه، عالی و مفید.

علی
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

تمرین برای درمان وسواس از دیدگاه یک ادم سالم به وسواستون نگاه کنید مثلا از نگاه یکی از اشناهاتون و این سوال رو از خودتون بپرسید اگر این افکار سراغ اون بیاد بهش اهمیت میداد؟ اگه نمیده پس چرا شما باید اهمیت

- بیشتر
علی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

من پارسال تقریبا روزانه چندین ساعت درگیر افکار وسواسی بودم اما الان خدا رو شکر تا حد خیلی زیادی درمان شدم و این افکار به کمتر از روزانه 20 دقیقه رسیده چند تمرین 1_وسواستان را روی کاغذ یا گوشی بنویسید 2_دلایل احمقانه بودن

- بیشتر
کاربر 2555418
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

کتاب در ارتباط با شناخت وسواس و ایجاد درکی نسبت به آن مفید است،اما در ارتباط با حل آن تنها روش هایی پزشکی و دارویی را توصیه می‌کند و هدف آن درمان نیست بلکه افزایش آگاهی است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اسکن هانشان دادند که قسمت‌هایی از باسال گانگلیا یا گانگلیون پایه در افراد بیمار کوچک‌تر از گانگلیون پایه در افراد سالم است. گانگلیون پایه با عملکردهایی زیادی از مغز مرتبط است، مثل حرکت‌های داوطلبانه موتور، رفتارهای روزمره و عادات. اسکن‌ها در کودکان مبتلابه OCD تالاموس بزرگ‌تری را نسبت به کودکان سالم نشان می‌دهد. عملکرد اصلی تالاموس رله کردن موتور و سیگنال‌های عصبی به قسمت‌های مختلف مغزاست. در بزرگ‌سالان مبتلابه OCD اسکن‌ها افزایش ماده مغزی را در کورتکس مداری پیشانی چپ نشان می‌دهد، محیطی از مغز که مسئول تصمیم‌گیری و فرآیندهای شناختی دیگراست.
Rayan
افسانه: تمامی افراد مبتلابه OCD منظم و قاعده‌مندند.
Rayan
در اسکن‌ها مشاهده شده که بیماران OCD فعالیت‌های غیرعادی در نواحی خاصی از مغزشان دارند که مرتبط است با اضطراب، شکل‌گیری عادات و رفتار، و یادگیری مهارت‌ها. این نواحی شامل کورتکس مداری پیشانی، و کورتکس سینگولات قدامی در جلوی مغز و جسم خط‌خطی و تالاموس در قسمت‌های عمیق‌تر مغز می‌باشند.
Rayan
نشانه‌های تمامی افراد مبتلابه این اختلال از گروه‌های علائم اصلی OCD نیست. این اختلال به‌طور باورنکردنی یک بیماری شخصی است.
Rayan
ثابت گردیده که شکلی از CBT، موسوم به ERP، (در معرض قرار گرفتن و اجتناب از پاسخ)، به‌طور ویژه و استثنائی برای معالجه بیماران OCD مؤثر است.
Rayan

حجم

۶۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان