دانلود و خرید کتاب زینب، شکوه شکیبایی موسی صدر ترجمه مهدی فرخیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زینب، شکوه شکیبایی اثر موسی صدر

کتاب زینب، شکوه شکیبایی

نویسنده:موسی صدر
انتشارات:امام موسی صدر
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زینب، شکوه شکیبایی

کتاب الکترونیکی «زینب، شکوه شکیبایی» نوشتهٔ موسی صدر با ترجمهٔ مهدی فرخیان در نشر امام موسی صدر چاپ شده است. کتاب شکوه شکیبایی دو سخنرانی از امام موسی صدر، دربارۀ نقش حضرت زینب (س) در واقعۀ عاشورا و رخدادهای پس از آن است.

درباره کتاب زینب، شکوه شکیبایی

پس از عاشورا این زینب (س) بود که با شکیبایی بر مصیبت‌ها و صلابت و استواری پیام عاشورا را به همه رسانید. بی‌شک، او به همۀ مصیبت‌هایی که در روز عاشورا بر امام حسین (ع) رفت، مبتلا شد و افزون بر آن، او مصیبت از دست دادن امام حسین (ع) را نیز به خود دید. اما در ورای این مصیبت‌ها وظایفی داشت. آنچه زینب (س)، پس از شهادت امام حسین (ع) به همه نمایاند، جز شور و شعور و صلابت و استواری نبود. افسوس که امروز به جای بازخوانی این همه فداکاری و شکیبایی و درس‌آموزی از آن‌ها، یادآور شیون و لابه و عجز این بزرگ‌زن شده‌ایم.

کتاب زینب، شکوه شکیبایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب زینب، شکوه شکیبایی به افرادی که مایل هستند دربارهٔ واقعهٔ کربلا مطالعهٔ بیشتری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

درباره سید موسی صدر

سید موسی صدر در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ به دنیا آمد و در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در خارطوم در لیبی گم شد. او روحانی عالم، مجتهد دینی شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان و نیز از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان بود. وی در میان برخی از شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.

موسی صدر، از مصلحان و اندیشمندانِ دینیِ مسلمان و غیرمسلمان است که در طول حیاتش ارکان و آموزه‌های اسلام را به‌مثابهٔ دین الهی تعریف و تبیین کرد. تفسیر او از قرآن تفسیری انسانی و برای زندگی است. او ادیان را در خدمت انسان می‌دانست و برای انسان و با رویکردِ انسان در خدمت ادیان موافق نبود.

موسی صدر افزون‌بر تحصیل در حوزه‌های علمیهٔ قم و نجف در دانشگاه تهران نیز درس خواند. او در سال ۱۳۲۹ به‌عنوان نخستین روحانیِ دانشجو و دانشگاهی (البته به‌همراه دوستی به نام عبدالجلیل جلیلی کرمانشاهی) در رشتهٔ «اقتصاد در حقوق» در مقطع لیسانس وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۳۲ فارغ‌التحصیل شد.

آثار مکتوب سید موسی صدر نتیجهٔ گردآوری سخنرانی‌ها، مقاله‌ها و بیانیه‌های او در مجامع و جلسات گوناگون در ایران و لبنان است که «مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی سید موسی صدر» به‌صورت کتاب و فایل‌های صوتی منتشر کرده است.

مجموعهٔ در قلمرو اندیشه، مجموعهٔ پرتوها و مجموعهٔ تفسیر قرآن از آثار موسی صدر هستند.

بخشی از کتاب زینب، شکوه شکیبایی

«چرا از شهری به شهر دیگر می‌رفت؟ شما می‌دانید که در گذشته کاروان نمی‌توانست زمان زیادی را در بیابان به مسیرش ادامه دهد. زیرا اسبان و قاطران و وسایل حمل‌ونقل توانایی پیمودن مثلاً پانصد کیلومتر در بیابان نداشتند. از این رو ناچار بودند که از راه‌هایی بروند که از شهرها و روستاها می‌گذشت. بنابراین، اسرا را از راهی آباد گذراندند؛ یعنی از شهری به شهری و از روستایی به روستایی و آنان را مستقیماً از نجف به شام نبردند.

در هر شهری همان قصه تکرار می‌شود: زینب (س) سخن می‌گوید و مردم جمع می‌شوند و از او می‌پرسند: چه اتفاقی افتاده؟ تو کیستی؟ ماجرا چگونه رخ داد؟

این کار تا سرزمین شام ادامه یافت. در شام نیز همان اتفاق افتاد. با اولین خطبه‌ای که حضرت زینب (س) در قصر یزید گفت، همه چیز روشن شد، تا جایی که همسر یزید خود را با پیراهنش پوشاند و از قصر بیرون رفت و اصرار و پافشاری کرد که زینب (س) و خاندان امام حسین (ع) وارد قصر شوند. جنبش از خانۀ یزید آغاز شد. یزید چه کند؟ آیا می‌تواند همه را بکشد؟

هر کجا که این بانو می‌رفت، مردم را تکان می‌داد و ماجرا را بر آنان آشکار می‌کرد. در اندک زمانی، همۀ جهان اسلام و همۀ امّت از ماجرا آگاه شدند. پس از این بود که امّت دانست که خود مسئول است و مقصّر و باید گناهش را جبران و از آن توبه کند. بنابراین، نخستین وظیفۀ حضرت زینب، پاسداری از شرافت و عزت پس از شهادت امام حسین (ع) بود و سپس به سرانجام رساندن رسالت امام حسین (ع) و بازگویی آن تراژدی و پیکاری که بنی‌امیه می‌کوشیدند آن را در بیابان محصور کنند.»

نظرات کاربران

فاطمه🌱
۱۴۰۲/۰۸/۲۷

من خیلی زیاد لذت بردم، از این کتاب به شدت توصیه می‌کنم مطالبی رو متوجه شدم که تاحالا نشنیده بودمش👌🌱 حس قدرت و اقتدار رو درونم زنده تر کرد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱,۵۰۰
تومان