دانلود و خرید کتاب مارگارت تاچر، بانوی آهنین: زنی که چهره‌ی تاریخ را دگرگون کرد جان بلاندل ترجمه هانیه چوپانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارگارت تاچر، بانوی آهنین: زنی که چهره‌ی تاریخ را دگرگون کرد اثر جان بلاندل

کتاب مارگارت تاچر، بانوی آهنین: زنی که چهره‌ی تاریخ را دگرگون کرد

معرفی کتاب مارگارت تاچر، بانوی آهنین: زنی که چهره‌ی تاریخ را دگرگون کرد

«مارگارت تاچر، بانوی آهنین: زنی که چهره‌ی تاریخ را دگرگون کرد» زندگی‌نامه مارگارت تاچر، سیاستمدار و نخست‌وزیر سابق انگلیس به قلم جان بلاندل( -۱۹۵۲) است. جان بلاندل که اقتصاددان و دانش‌آموخته مدرسه اقتصاد و سیاست لندن است از نزدیک تاثیر سیاست‌های اقتصادی و مدیریتی مارگارت تاچر را در زمان نخست‌وزیری‌اش تجربه و رصد کرده است و اورا نجات‌بخش اقتصاد بیمار آن روزهای انگلیس می‌داند. نویسنده در دیباچه کتاب وضعیت انگلیس را در زمانی که تاچرُ رهبری آن را بر عهده گرفت چنین توصیف می‌کند: «بریتانیا «مرد بیمار اروپا» بود و این آخرین فرصت نجاتش بود. وضعیت به قدری ناامیدکننده به‌نظر می‌آمد که مفسران عقیده داشتند، آلمان و ژاپن خوش اقبال بودند که نیروی هوایی ایالات متحده‌ی آمریکا روزانه و نیروی هوایی بریتانیا شبانه، کارخانه‌های قدیمی‌شان را منفجر کردند زیرا همین رخداد به آنان کمک کرد که کارخانه‌ها را از نو بسازند؛ درحالی‌که بریتانیا با پایتخت قدیمی خود دست و پنجه نرم می‌کرد. تورم بر کشور حکم‌فرما بود. اداره‌ی اتحادیه‌ها و حتی کشور غیرممکن به‌نظر می‌آمد. صنعت‌های ملی که عملکردی ضعیف داشتند، پاسخگو نبودند و میلیاردها یارانه را حیف و میل می‌کردند. حتی تولید ناخالص داخلی فرانسه نیز پیشرفت بیشتری نسبت به بریتانیا داشت. راه‌حل‌های سیاست رادیکال نیز قابل اجرا نبودند. بنابراین انجام هر کاری به روش رادیکال اتلاف وقت بود زیرا نوبت طرف مقابل می‌رسد و همه‌چیز به حالت اول برخواهد گشت. بر این باور بودند که آنان به جای تغییر به ثبات نیاز داشتند. بنابراین این موضوع از هر سو به بریتانیایی‌ها گوشزد شد و سرانجام به این باور رسیدند. اما هجده سال بعد بریتانیا با پیشرفتی چشمگیر از رتبه‌ی نوزدهم به دومین جایگاه سازمان توسعه و همکاری اقتصادی صعود کرد. بریتانیا تبدیل به ملتی کارآفرین شده بود که خوداشتغالی نیروی کار را از ۷ درصد به ۱۴ درصد افزایش داد.»

نظرات کاربران

علیمحمد فخریاسری
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

اگه بگیم قاتلی آهنین شاید مناسب تر باشه

Mehran
۱۳۹۶/۰۷/۰۳

نویسنده اصلا مسلط نیست

حامد
۱۳۹۷/۱۲/۲۴

ترجمه خوبی نیست کتاب بعضی جاها واقعا جملات تاثیرگذار و زیبایی داره.

وحید
۱۳۹۵/۰۵/۱۰

به نظرم نه نویسنده و نه مترجم اشراف کافی به مبحث نداشته اند!!

pockethead
۱۳۹۵/۰۴/۲۱

البته شاید بهتره گفت بانویی با قلبی از آهن

بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

بی نظیر

یا حیدر کرار
۱۳۹۸/۰۲/۲۳

در زمان مارگارت تاچر اقتصاد انگلیس سقوط کرد. اومحبوب مردم انگلیس نبود و سیاست هایش را تا جایی ادامه داد که حتی محافظه کارانش هم بر علیه او شدند و باعث شدند تا تاچر استعفا دهد.

سارا
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

زمانی که تاچر مرد مردم انگلیس هورا می کشیدن؛ هیچکس از او خوشش نمی امد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«کسی را نمی‌شناسم که بدون سخت‌کوشی و تلاش به قله‌های پیشرفت رسیده باشد. تنها راه همین است. این روش همیشه شما را به هدف نمی‌رساند اما به آن نزدیک خواهد کرد. »
حامد

حجم

۳۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۳۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
۳۱,۸۵۰
۳۰%
تومان