دانلود و خرید کتاب سامی کیز و الف فراری وندلین وان درانن ترجمه فائزه منطقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سامی کیز و الف فراری اثر وندلین وان درانن

کتاب سامی کیز و الف فراری

معرفی کتاب سامی کیز و الف فراری

کتاب سامی کیز و الف فراری نوشتهٔ وندلین وان درانن و ترجمهٔ فائزه منطقی و ویراستۀ سمیرا امیری است. کتاب کوله پشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان که جلد چهارم از مجموعهٔ «سامی کیز» است، برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب سامی کیز و الف فراری

کتاب سامی کیز و الف فراری از زمانی گفته است که «سامی کیز» (Sammy keyes) قرار است در رژهٔ روز کریسمس در یک ارابه بنشیند و مراقب سگ کوچک گران‌قیمتی باشد. وقتی چند نفر گربه‌هایی را به داخل ارابه می‌اندازند، اوضاع به هم می‌ریزد و این سگ کوچولو میان جمعیت گم می‌شود. حالا سامی باید راز پشت این اتفاق را بفهمد و البته به‌دنبال سگ بگردد. این رمان هیجان‌انگیز و معمایی، نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا شده است. گفته شده است که مهم‌ترین ویژگی رمان حاضر، شخصیت اصلی آن یعنی سامی است. نویسنده به‌خوبی توانسته قهرمانی جذاب و تأثیرگذار خلق کند؛ دختربچه‌ای شیطان و سربه‌هوا اما همزمان باهوش و شجاع که از خطرکردن ابایی ندارد و به دل ماجرا می‌زند. سامی عاشق کارآگاه‌بودن است؛ او نه‌تنها در دنیای اطرافش که در زندگی شخصی‌اش هم به‌دنبال کشف رازها است تا خود را بهتر بشناسد. نقطهٔ قوت دیگر اثر حاضر این است که چندین ژانر متفاوت، از معمایی تا کمدی را با هم ترکیب کرده و باعث شده کشش قصه‌ها بیشتر شود و مخاطب نوجوان را تا پایان به دنبال خود بکشاند.

مجموعهٔ «سامی کیز»، مجموعهٔ کتاب‌هایی معمایی و کارآگاهی از وندلین ون درانن است که حول شخصیتی به نام سامی می‌گردد. او دختری نوجوان و ماجراجو است که مادرش ترکش کرده و حالا مجبور است با مادربزرگش در خانهٔ سالمندان زندگی کند. سامی در هر یک از کتاب‌های این مجموعه، با اتفاقاتی مرموز و پرهیجان روبه‌رو می‌شود که باید حلشان کند. این مجموعه متشکل از ۱۸ کتاب است که حدفاصل سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ میلادی منتشر شده‌اند.

خواندن کتاب سامی کیز و الف فراری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره وندلین ون درانن

وندلین ون درانن نویسندهٔ مشهور آمریکایی، ۶ ژانویهٔ ۱۹۶۵ در شیکاگو به دنیا آمد. او شغل‌های مختلفی را تجربه کرد؛ از جمله رانندگی لیفتراک، تدریس ریاضی و علوم کامپیوتر دبیرستان. به‌دلیل مشکلات مالی و کاستن از فشارها نویسندگی را شروع کرد. فیلم‌نامه‌های متعددی از آثار داستانی‌اش اقتباس شد. «رؤیای دویدن» (برندهٔ جایزۀ کتاب «خانوادۀ اشنایدر») و مجموعهٔ «سامی کیز» (برای نوجوانان) از آثار شاخص او است.

بخشی از کتاب سامی کیز و الف فراری

«انگار تینا از خوشحالی می‌خواست خم شود و پایم را ببوسد. «وای، خدا رو شکر تو اینجایی! مادر خیلی آشفته‌ست.» من را به داخل دعوت کرد و با بسته شدن در صدای بیپ‌بیپِ زنگ هشدار را شنیدم.

پرسیدم: «این زنگ همیشه روشنه؟»

«خبرچین رو می‌گی؟ بیست‌وچهارساعته.» لبخندِ کجکی ریزی بهم زد. «وقتی که به‌خاطر دانشگاه از اینجا رفتم بیماری اختلال سوءظن مادر عود کرد.» مردد به درخت کریسمس نگاه کرد. «وای، این رو ببین.» این را گفت و چراغ‌هایش را روشن کرد. «یادمون رفته درخت رو روشن کنیم واسه همین اینجا تاریکه.»

«برای دانشگاه رفتی یه جای دیگه؟ فکر می‌کردم همین‌جا زندگی می‌کنی.»

خندید. «آره، یه‌جورهایی. یه سالی می‌شه که موقتی بی‌خیال درس شده‌ام.»

به گمانم همچنان داشتم هاج‌وواج نگاهش می‌کردم، چون به طرفم خم شد و آهسته گفت: «به طرز افتضاحی ترک تحصیل کردم.» من را به طرف آشپزخانه راهنمایی می‌کند و می‌گوید: «کل طبقهٔ بالا با وسایل مادر قرق شده، برای همین مجبور شدم بیام قسمت جای خواب خدمتکارها.» اخم کرد و گفت: «که توی این شرایط به نظرم کار درست همینه، موافقی؟»

نمی‌خواستم توی این موضوع دخالت کنم. پشت سرش به آشپزخانه رفتم و هنگامی که لیوان آب را توی سینی کوچک نقره‌ای گذاشت تماشایش می‌کردم. سرش را به چپ و راست تکان داد و گفت: «به نظرم مادر باید به دکترش بگه بهش قرص آرام‌بخش بده. اینها به کنار باید به اون دوستش که پلیسه دربارهٔ ماریک بگه، ولی هیچ‌کدوم از این کارها رو نمی‌کنه.» پوزخند کنایه‌آمیزی زد و گفت: «کاملاً مشخصه توی این خونه به نظر من خیلی بها نمی‌دن.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۷۰۰
تومان