دانلود و خرید کتاب سر پیاز، ته تربچه فاطمه عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سر پیاز، ته تربچه اثر فاطمه عباسی

کتاب سر پیاز، ته تربچه

نویسنده:فاطمه عباسی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سر پیاز، ته تربچه

کتاب سر پیاز ته تربچه نوشتۀ فاطمه عباسی است. کتاب پیش‌رو دریچه‌ای است که اگر در بگشایید به رفتار شما می‌تابد. خانه، بازی، طبیعت، نقاشی و داستان مؤلفه‌ها و موقعیت‌های بسیار ساده و عمیقاً تأثیرگذار در شخصیت کودکان هستند که رفتار آنها را برای همیشه شکل می‌دهند.

درباره کتاب سر پیاز ته تربچه

اهمیت ماهوی زمان شاید در درک به هنگام لحظات بی‌بازگشت و انجام امور در وقت صحیح خود نهفته باشد. این کتاب پیشنهادهای ساده و سازنده‌ای برای هر چه پربارتر کردن دوران کودکی دارد و والدین می‌توانند بادقت در انجام آنها، علاوه بر پرورش استعدادهای مختلف فرزندان خود نیز سفری پرخاطره به آن ایام داشته باشند.

آنچه کودکی و اهمیت آن را بیش از سایر دوران زندگی آدمی برجسته می‌سازد، تأثیر غیرقابل‌انکار آن در ساخت شخصیت آدمی تا پایان زندگی اوست. کودکی گنجینه‌ای است از تجربیات گوناگون که زندگی شخصی و حرفه‌ای ما را رنگ و بویی دیگر می‌بخشد. رنگ و بویی برگرفته از خانواده، جامعه، وقایع سیاسی، اجتماعی و فرهنگ ما. اینکه بسیاری از کژی‌های رفتاری و یا بالعکس خصوصیات برجسته یک فرد ریشه در کودکی او دارد، دیگر در بین متخصصان و محققان قلمرو روان‌شناسی، علوم تربیتی و حتی روان‌پزشکی به اصلی پذیرفته بدل شده که به‌ندرت قابل مناقشه است. روان‌شناسان و جامعه‌شناسان فعال در حوزه آموزش الگوهای متفاوت رشد و ویژگی‌های زیستی، بوم شناختی، اجتماعی - فرهنگی را در ارتباط با دوران کودکی و نیز فرایند رشد دائمی را در رابطه پیچیده میان محیط و ژنتیک مورد بررسی قرار می‌دهند.

در دوران کودکی هنر به‌عنوان یک وسیله تزیینی، تفریحی و یا صرفاً سرگرمی موردتوجه نیست، بلکه به‌عنوان مجموعه‌ای متنوع که زمینه‌ساز شکوفایی توانمندی‌های ضروری برای زندگی پویا و شاد است، اهمیتی مضاعف می‌یابد. درونی ساختن مقولات مختلف آموزش و نیز گفت‌وگو پیرامون آنها کودکان را برای ورود به زندگی و مواجهه و تجربه دنیای پیش رویشان قوی‌تر می‌سازد. به مدد هنر می‌توان نگاه کودکان را به نگاهی جامع و تمرکز آنها را به تمرکزی پایدار و مؤثر تبدیل کرد. تفکر نقادانه و تامل و تعمق در مسائل زندگی از نتایج مثبت فعالیت هنری هدفمند در دوران کودکی است. هنر می‌تواند به کودکان در شکل‌دهی ایده‌هایشان یاری رساند و در نهایت گفت‌وگو در مورد اثر خلق شده به آنها کمک می‌کند تا نحوه برقراری ارتباط صحیح با جامعه را درک کرده و بازتاب اندیشه‌ها و دیدگاه‌های خود را به‌خوبی دریافت کنند. ضمن اینکه تلقی کودکان از هنر باعث می‌شود تا آنها ناخودآگاه از این طریق به بیان احساسات و افکار خود بپردازند.

خواندن کتاب سر پیاز ته تربچه را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب سر پیاز ته تربچه برای والدینی که کودک کوچک دارند و دوست دارند نتایج مثبتی از تربیت آن‌ها بگیرند مناسب است.

درباره فاطمه عباسی

فاطمه عباسی، متولد ۱۳۶۴، تهران، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا با تمرکز ویژه در حوزه مطالعات و حقوق زنان و خانواده آغاز کرد. در همان سال‌ها موفق به اخذ درجه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران در دو گرایش نستعلیق و شکسته نستعلیق گردید. آشنایی و فعالیت پیگیر و مستمر در شناخت رنگ و ترکیب‌بندی او را در زمره هنرمندان نوگرا قرار داد. علاقه به هنر، کنکاش در ریشه‌یابی رویکردهای متفاوت هنری در تاریخ و جوامع مختلف سبب شد در مقطع ارشد وارد رشته فلسفه هنر و نیز حکمت هنر اسلامی گردد. تدریس در دانشگاه الزهرا و همنشینی با دانشجویان پرتلاش و علاقه‌مند به هنر از تعلق خاطر وی به کودکان نوآموز که در ساله‌ای اولیه یادگیری الفبای فارسی بودند، نکاست. به‌کارگیری شیوه‌های مختلف آموزشی همراه با استفاده از جذابیت‌های نامحدود رنگ و فرم و نیز مدد جستن از داستان‌های دلنشین ادب فارسی او را متوجه تأثیر وصف‌ناپذیر پرورش خلاقیت در شخصیت فردی و اجتماعی کودکان نمود. مجموعه پیش‌رو بخش ارزشمندی از تجربیات و دغدغه‌های همیشگی فاطمه عباسی در همه این سال‌هاست.

بخش‌هایی از کتاب سر پیاز ته تربچه

فعالیت هنری کودکان به‌صورت گروهی راهی است برای آموزش «شاد بودن» و «کسب موفقیت»، ضمن اینکه تأثیر محیط در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نحوه پرورش آنها را بر ما آشکارتر می‌نماید. همچنین با انجام فعالیت هنری تنش‌هایی که کودک در مواجهه با محیط با آنها روبه‌رو می‌شود، تخلیه شده و آرامش حاصل از آن ذهن کودک را برای رویدادهای بعدی آماده می‌سازد، به قسمی که او می‌تواند تنش‌هایی را که در آینده با آنها روبه‌رو می‌شود را مدیریت کند. تقویت قوای ذهنی از دیگر نقاط قوت فعالیت هنری به شمار می‌رود و مسئله آموزش در دوران مدرسه را برایشان آسان‌تر می‌گرداند. کودک در سایه انجام فعالیت هنری و یادگیری مهارت خلاقیت به‌خوبی می‌تواند راه‌های شخصی و منحصربه‌فرد خود برای یادگیری را درک کند و از آن برای یادگیری در دیگر مراحل زندگی خود بهره‌برداری نماید، به بیان واضح‌تر او فرمول شخصی خود را برای یادگیری آموخته و می‌آموزد که چگونه بیاموزد. دیده‌شدن کودک در دوران کودکی به‌واسطه فعالیت‌های هنری از شدت این میل دیده‌شدن در دوران نوجوانی کاسته و این حس طبیعی را در مسیر متعادل‌تری قرار می‌دهد. تربیت اولیه در آموختن و تقویت حس شناخت بسیار اهمیت دارد و می‌تواند گرایش و توجه به زیبایی را در کودک تقویت کند؛ همچنان که دقت در گوش‌دادن، لمس کردن و بوییدن. تکامل تمامی حواس و استفاده از آنها از همان مراحل اولیه رشد آغاز می‌شود؛ همان‌طور که تقویت حواس در این سنین حیاتی است، استفاده از شیوه‌های صحیح تربیتی برای پرورش خلاقیت نیز بسیار اهمیت دارد و چنانچه این امر نادیده گرفته شود، خلاقیت در کودک سرکوب خواهد شد. باید توجه داشت که کودکان علی‌رغم سادگی و صفای درون به‌هیچ‌وجه آرزوها و مشکلات خود را بیان نمی‌کنند و در مواردی، چه‌بسا، به‌صورت نامتعارف آن را بروز می‌دهند. فعالیت هنری به‌عنوان شیوه‌ای برای سان درونیات کودک را برای شرح مشکلات و نیز آرزوهای خودیاری می‌دهد. به‌علاوه او می‌آموزد که در محیط دائماً در حال تغییر زندگی خلاقانه اندیشیده و با هنرمندی ناخدای کشتی زندگی‌اش باشد. باید توجه داشت که هرگونه القای سلیقه و نگرش ویژه دادن مدل و آموزش سبکی خاص سیر طبیعی تکامل هنر و پرورش قدرت خلاقه را محدود می‌سازد. مهارت فنی در هنر مانند خط، شکل سازی، به‌کاربردن رنگ و سایه‌سازی تنها از جهت تجربه برای کودک اهمیت داشته و کاملاً جنبه فرعی در مسیر آموزش دارد. توجه داشته باشید که در کار گروهی کودکان اگر با آثار یکسان روبه‌رو شدیم، یعنی در واقع هیچ تجربه هنری رخ نداده است. در واقع باید این امکان را برای کودکان فراهم آورد که تاحدامکان از طریق حواس مختلف خود جهان را کشف کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان