دانلود و خرید کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم باراک اوباما ترجمه فرزاد مرتضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم اثر باراک اوباما

کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم

معرفی کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم

کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم نوشته باراک اوباما است و با ترجمه فرزاد مرتضایی در انتشارات مرسل منتشر شده است. این کتاب روایتی از دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما از زبان خودش است.

درباره کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم

باراک اوباما در این کتاب امیدوار است بتواند تصویری صادقانه از زمان حضور خودش در دفتر ریاست‌جمهوری ارائه کند. تصویری که تنها دربرگیرنده وقایع کلیدی و رخدادهای مهم و شخصیت‌های برجسته‌ای که با آنها در ارتباط بوده، نخواهد بود، بلکه گزارشی خواهد بود دقیق و موشکافانه از تمامی جریانات متقابل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که چالش‌های فراروی او و تیم همراهش را شکل می‌دادند؛ و تمامی انتخاب‌هایی که دربرابر آنها اتخاذ کرده‌اند. اوباما تلاش دارد به خواننده نشان دهد که «رئیس‌جمهور آمریکا بودن» چه معنایی دارد.

می‌خواهد پرده‌ها را کمی کنار بزند و به مردم بفهماند که ریاست‌جمهوری با تمام شکوه و قدرتی که دارد، باز هم فقط یک شغل است و دولت فدرال، همانند همه تجارت‌های دیگر، فقط یک کسب و کار انسانی است و تمام کسانی که در کاخ سفید کار می‌کنند نیز همچون تمامی آدم‌های جامعه، روزگاری آمیخته با رضایتمندی، ناامیدی، شکست، پیروزی، شادی‌ها و غم‌های کوچک و بزرگ دارند. و درنهایت می‌خواهد یک داستان کاملاً شخصی را تعریف کند که شاید الهام‌بخش جوانانی باشد که رؤیای کار در بخش خدمات عمومی را در سر می‌پرورانند. اینکه چگونه کار او در دنیای سیاست، با جستجو به‌دنبال جایی که مناسب او باشد، شروع شد. و اینکه چگونه با برداشتن لقمه‌هایی که بزرگ‌تر از دهانش بود، درنهایت توانست به اهداف شخصی و اجتماعی‌اش دست یابد.

خواندن کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل جهان پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره باراک اوباما

باراک حسین اوباما در چهارم اوت ۱۹۶۱ در هونولولو، مرکز ایالت هاوایی به دنیا آمد. او فرزند یک اقتصاددان کنیایی سیاه‌پوست و یک زن سفیدپوست از اهالی ویچیتای کانزاس است. پدر و پدرخوانده او هر دو مسلمان بودند اما او مسیحی (پروتستان) و پیرو کلیسای متحد شد. باراک در زبان سواحیلی به معنای «متبرک شده» است. او در سال ۱۹۹۲ با میشل اوباما ازدواج کرد. مالیا آن و ساشا فرزندان این زوج هستند.

باراک در دانشگاه کلمبیا حقوق خواند و تا مقطع دکترا تحصیلش را ادامه داد. او از سال ۲۰۰۷، با برپایی کارزار انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری، نامزد حزب دموکرات شد و به‌عنوان یک چهره سیاسی ملی در آمریکا شناخته شد. اوباما از وقتی که برای انتخابات نامزد شد، موضوع پایان دادن به جنگ عراق را پیش کشید . او از تاریخ بیستم ژانویه ۲۰۰۹ بعد از جورج بوش پسر تا بیستم ژانویه ۲۰۱۷ پیش از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود

اوباما در سال ۲۰۰۹ جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. هرچند اهدای این جایزه جنجال‌ها و چالش های زیادیبه همراه داشت. وقتی هفته‌نامه تایم در شماره دوم ماه مه ۲۰۰۸، پنجمین فهرست سالانه «بانفوذترین زنان و مردان جهان» را منتشر کرد، اوباما در مقام سوم «بانفوذترین رهبران کشورها و انقلابیون» قرارداشت. مجله تایم در آخرین شماره سال ۲۰۰۸ خود نیز باراک اوباما، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده، را به عنوان شخصیت سال انتخاب کرد.

بخشی از کتاب سرزمین موعود؛ جلد دوم

معلوم شد که یک طراحی استاندارد برای هر اجلاس بین‌المللی وجود دارد. رهبران کشورها، یکی‌یکی با لیموزین مخصوصشان به مرکز همایش می‌رسند، از کنار گروه عکاس‌ها عبور می‌کنند (کمی شبیه مراسم فرش قرمز است، با این تفاوت که خبری از لباس‌های پرزرق و برق و زنان زیبا نیست)، جلوی در اصلی، یک کارمند رسمی به استقبال شما آمده و شما را به سالنی راهنمایی می‌کند که میزبان اصلی در آنجا منتظرتان است: جلوی دوربین‌ها لبخند می‌زنید و چند کلمه‌ای با هم رد و بدل می‌کنید. سپس برای مصاحبه‌های بیشتر و گفتگوهای کوتاه به اتاق رهبر می‌روید، تا اینکه همهٔ رؤسای جمهور، نخست‌وزیران، صدراعظم و پادشاهان وارد یک اتاق کنفرانس مجلل و بزرگ با یک میز دایره‌ای عظیم شوند. پشت صندلی خودتان پلاکی قرار دارد که اسمتان را رویش نوشته‌اند. پرچم ملی کشور مهمان، لیوان، بطری آب، میکروفون با دستورالعمل استفاده، دفترچه یادداشت، قلم، مترجم خودکار و شاید بشقابی تنقلات آنجا وجود دارد. هیئت همراه شما پشت‌سرتان می‌نشینند تا یادداشت‌برداری کرده و پیام‌ها را منتقل کنند.

رهبر کشور میزبان جلسه را با حرف‌های اولیه شروع می‌کند. طی یک روز و نیم بعد، رهبران کشورهای مختلف به‌صورت دونفری با هم ملاقات می‌کنند (که به آن جلسات دوجانبه گفته می‌شود)، «عکس دسته‌جمعی» می‌گیریم (همهٔ رهبران صف می‌کشند و به دوربین‌ها لبخندهای کج و معوج می‌زنند. چیزی شبیه به عکس کلاس سوم مدرسه می‌شود.)، فقط اواخر بعدازظهر کمی فرصت دارید که به سوئیت برگشته، لباس‌های خود را عوض کنید و برای ضیافت شام آماده شوید. همه ازجمله خودت باید دور میز بنشینی و قیافه‌ات را مشتاق نشان بدهی، وقتی نوبتت شد دربارهٔ موضوعاتی که باید در دستور کار قرار بگیرند، حرف بزنی و همیشه هم بیشتر از زمان معین‌شده ادامه بدهی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۷ صفحه

حجم

۵۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان