دانلود و خرید کتاب ولایت نور سیدمسعود طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ولایت نور اثر سیدمسعود طاهری

کتاب ولایت نور

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ولایت نور

کتاب ولایت نور نوشتهٔ سیدمسعود طاهری، خلاصه‌ای از زندگی و فضائل حضرت علی (ع) است که در نشر گنجور چاپ شده است.

درباره کتاب ولایت نور

سخن گفتن از امام علی (ع) سخن دیروز ما نیست بلکه موضوع امروز ما است. امروزه در همه عرصه ها از عبادت و تربیت گرفته تا سیاست و عدالت، توجه به اندیشه و گفتار حضرت علی (ع) حقیقتی انکار ناپذیر است. علی بن ابی طالب (ع) همواره از سوی شیعیان، جایگاه و منزلت ویژه ای داشته و پس از پیامبر (ص) بهترین، با تقواترین و عالم ترین انسان ها و جانشین بر حق حضرت محمد (ص) بوده است. بر این اساس برخی از صحابه از همان زمان حیات پیامبر (ص)، پیروان حضرت علی (ع) و دوستداران وی یعنی شیعه دانسته می شده‌اند. شیعیان کسانی هستند که امام علی (ع) را جانشین بلافصل پیامبر (ص) از سوی خدا می دانند، در برابر اهل سنت جانشینی پیامبر (ص) را حاصل انتخاب مردم می دانند.

کتاب ولایت نور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ زندگی حضرت علی (ع) اطلاعات بیشتری به‌دست آورند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ولایت نور

بخشی از دوران کودکی امام علی (ع)

ابوطالب پدر علی (ع) در میان قریش بسیار بزرگ و محترم بود او در تربیت فرزندان خود دقت وافی نموده و آنها را با تقوی و با فضیلت بار می آورد و از کودکی فنون سواری و کشتی و تیراندازی را به رسم عرب به آنها تعلیم می‌داد. چون پیغمبر اکرم (ص) در کودکی از داشتن پدر محروم شده بود لذا آن جناب تحت کفالت جد خود عبدالمطلب قرار گرفته بود و پس از فوت عبدالمطلب فرزندش ابوطالب برادرزاده خود را در دامن پر عطوفت خود بزرگ نمود.

فاطمه بنت اسد مادر علی (ع) و زوجه ابوطالب نیز برای نبی اکرم (ص) مانند مادری مهربان دلسوزی کامل داشت بطوریکه در هنگام فوت فاطمه رسول اکرم (ص) نیز مانند علی (ع) بسیار متأثر و متألم بود و شخصاً بر جنازه او نماز گزارد و پیراهن خود را بر وی پوشانید.

چون نبی گرامی در خانه عموی خود ابوطالب بزرگ شد بپاس احترام و به منظور تشکر و قدردانی از فداکاریهای عمومی خود درصدد بود که بنحوی از انحاء و بنا بوظیفه حق شناسی کمک و مساعدتی به عموی مهربان خود نموده باشد.

اتفاقاً در آن موقع که علی (ع) وارد ششمین سال زندگانی خود شده بود قحطی عظیمی در مکه پدیدار شد و چون ابوطالب مرد عیالمند بوده و اداره هزینه یک خانواده پرجمعیت در سال قحطی خالی از اشکال نبود لذا پیغمبر (ص) حضرت علی (ع) را که دوران رضاع و کودکی را گذرانیده و در سن شش سالگی بود جهت تکفل معاش از پدرش ابوطالب گرفته و بدین بهانه او را تحت تربیت و قیمومت خود قرار داد و به همان ترتیب که پیغمبر (ص) در پناه عّم خود ابوطالب و زوجه وی فاطمه زندگی می کرد پیغمبر (ص) و زوجه اش خدیجه نیز برای علی (ع) به منزله پدر و مادر مهربانی بودند.

بدین ترتیب دوران کودکی و ایام طفولیت علی (ع) تا سن ده سالگی (بعثت پیغمبر (ص)) در پناه و حمایت آن حضرت برگزار گردید و همین تعلیم و تربیت مقدماتی موجب شد که علی (ع) پیش از همه دعوت پیغمبر (ص) را پذیرفت و تا پایان عمر آماده جانبازی و فداکاری در راه حق و حقیقت گردید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان