دانلود و خرید کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش ترجمه محمود حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش اثر محمود حیدری

کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش

معرفی کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش

کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش با ترجمه محمود حیدری و ژیلا کتیبائی و محمد کریم خداپناهی منتشر شده است. این کتاب را انتشارات دانشگاه شهید بهشتی چاپ کرده است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش

روان‌شناسی تجربی (آزمایشی) با استفاده از روش‌های معتبر علمی، فرایندهای زیستی و شناختی رفتار موجود زنده، به‌ویژه انسان، را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در روان‌شناسی تجربی نظریه‌ها و فرضیه‌های مطرح در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی از جمله احساس، ادراک، یادگیری و حافظه، شخصیت، روان‌شناسی اجتماعی، انگیزش و هیجان، روان‌شناسی محیطی و عوامل انسانی با هدف استنباط روابط علت و معلولی بین پدیده‌هایی که مورد مشاهده کنترل شده قرار گرفته‌اند، وارسی می‌شوند.

نخستین پژوهش‌های روان‌شناسی توسط ویلهلم وونت در سال ۱۸۷۹ میلادی در دانشگاه لایپزیک با تأسیس آزمایشگاه روان‌شناسی تجربی آغاز شد. وی اعتقاد داشت که فرایندهای روان‌شناختی از طریق بررسی عناصر و عوامل تشکیل دهندة آن می‌تواند تجزیه و تحلیل گردد.

کتاب حاضر که توسط اساتید برجسته روان‌شناسی دانشگاه‌های آمریکا و سردبیران مجله روان‌شناسی آزمایشی به رشته تحریر درآمده است. محتوای اصلی این کتاب در دو بخش و پانزده فصل تنظیم شده است. بخش دوم آن با عنوان روان‌شناسی تجربی، اصول و کاربرد در ده فصل و دو پیوست به‌طور مشترک توسط دانشگاه شهید بهشتی و انتشارات سمت چاپ شده است و بخش اول (کتاب حاضر) که شامل پنج فصل روش‌شناسی و یک پیوست آماری است با عنوان روان‌شناسی تجربی، پایه‌های پژوهش به صورت یک جلد مستقل در انتشارات دانشگاه شهید بهشتی چاپ شده است. 

خواندن کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب روان شناسی تجربی؛ پایه های پژوهش

دانشمند درصدد کشف چرایی و چگونگی کار اشیاست. او در این مورد با کودک یا هر فرد کنجکاو به مسائل جهان تفاوتی ندارد. یک مـشاهدهگر اگر برخی از مسائل را نتواند تبیین کند خیلی احساس ناکامی نمی‌کند (برای مثال، چرا آب در کاسه ظرفشویی همواره برخلاف عقربه‌های ساعت می‌چرخد؛ یا چرا تلاش افراد در گروه کم است). ولی، دانشمند حرف‌های میل نیرومندی به دنبال کردن یک مشاهده، دستیابی به تبیین آن یا حل یک مشکل دارد. جای تعجب نیست که دانشمندان کنجکاوتر از دیگران‌اند، زیرا آنها، در مقایسه با غیردانشمندان، اشتیاق بیشتری برای پیمودن مسیرهای طولانیتر برای ارضای کنجکاوی خود دارند. این بی‌میلی به تحمل پرسش‌های بی‌پاسخ و مشکلات حل نشده، علم را به ایجاد چندین روش به منظور تسکین کنجکاوی هدایت می‌کند. کاربرد دقیق این روش‌هاست که کنجکاوی علمی را از کنجکاوی روزمره متمایز می‌کند.

مخرج مشترک تمام این روش‌های علمی شکاکیت است و آن باوری فلسفی است که بیان می‌کند حقیقت تمام دانش‌ها تردیدپذیر است. بنابراین، تمام پژوهش‌ها باید با تردید معقولی همراه باشند. هیچ یافته علمی نمی‌تواند صد درصد بی‌شک و شبهه تصور شود. برای مثال، مهندسی پل رشته‌ای علمی است که ریشه در بنیادی علمی در زمینه‌هایی از قبیل فیزیک و متالوژی دارد. اکثر افراد، زمانی که در طول یک پل رانندگی می‌کنند، به این فکر نمی‌کنند که پل ممـکن است درهم شکند. این یک واقعیت مورد قبول است که پل‌های خوب ساخته‌شده، امن هستند. با این حال، پلی در تاکومای واشنگتن، به دلیل نوسان حاصل از باد، درهم شکست. این رویداد باعث پژوهش بیشتر درباره تأثیرات بادهای شدید بر پل‌ها شد که به سـاخته شدن پل‌های امن‌تر انجامید. بسیاری از ابزارها، از قبیل آمار که در این متن بحث شده است، به دانشمندان شکاک امکان می‌دهد که تردید معقول را اندازه بگیرند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۲۵۶۷۸
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان