دانلود و خرید کتاب ذهن عالی در هر سن دانیل جی آمن ترجمه مهرناز شهرآرای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن عالی در هر سن اثر دانیل جی آمن

کتاب ذهن عالی در هر سن

معرفی کتاب ذهن عالی در هر سن

کتاب «ذهن عالی در هر سن» اثر «دانیل جی. آمن» است. این کتاب را «مهرناز شهرآرای» به فارسی ترجمه کرده است. همان‌طور که از اسم این اثر مشخص است، در زمینۀ کتاب‌های موسوم به خودیاری نوشته شده و از این نظر کتاب مفیدی محسوب می‌شود.

درباره کتاب ذهن عالی در هر سن

درک ساختار و نحوه کارکرد مغز شناختی از آنچه هستیم به ما می‌دهد که می‌تواند شیوه‌ای که جهان خود را تجربه می‌کنیم تغییر دهد. امروزه علم اعصاب ثابت کرده است که روحیه، ادراک، حافظه و رفتار ما حاصل فعالیت الکتروشیمیایی مغزمان است. درواقع، تجربه هر وضع روان‌شناختی و احساسی ما، ترکیبی از فعالیت الکتریکی مناطق تخصصی‌شده مغز و فعالیت شیمیایی انتقال‌دهنده عصبی است.

مترجم باتوجه‌به اینکه پیچیدگی مطالب مربوط به تازه‌های علم اعصاب از طرفی و عدم توجه لازم و کافی به نقش تعیین‌کننده مغز در سلامت فردی و اجتماعی باعث شده که بسیاری از ما، به‌رغم داشتن اطلاع وسیع در زمینه‌های سلامت و بهزیستی، در مورد کارکردهای مغز اطلاعات محدودتری داشته باشیم، اقدام به ترجمه این کتاب کرده است.

هدف اصلی کتاب قراردادن اطلاعات بسیار مهم و مفید در مورد ساختار و کارکرد مغز در اختیار عموم مردم برای دستیابی به ذهنی سالم و عالی است.

خواندن کتاب ذهن عالی در هر سن را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب که با ساده‌ترین شیوه، مطالب بسیار پیچیده و به‌روز علم و کاربردهای بسیار مهم آنها را به‌روشنی ارائه کرده است برای عموم خوانندگان - متخصص و غیرمتخصص ــ توصیه می‌شود. دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان روان‌شناسی، روانپزشکی، جامعه‌شناسی، تعلیم‌وتربیت، مشاوره و مدیریت و کسانی که به طور خودانگیخته به پرورش مغزی سالم و ذهنی عالی در هر سن علاقه دارند می‌توانند از این کتاب مفید بهره برند.

درباره دانیل جی آمن

دکتر دانیل جی آمن یک دانشمند اعصاب بالینی، روانپزشک، نویسنده و سخنرانی قابل است. او عضو برجسته انجمن روانپزشکی امریکا و استاد روانپزشکی و رفتار انسانی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در ارواین است. دکتر آمن نویسنده مقالات علمی و عمومی بسیار، بیست و دو کتاب و برنامه‌های ویدئویی است. او در حال حاضر در مراکز درمانی آمن در امریکا به کار درمان مشغول است.

درباره دکتر مهرناز شهرآرای

دکتر مهرناز شهرآرای، استاد دانشگاه و مترجم کتاب، مدرک لیسانس روان‌شناسی را از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA)، مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس‌آنجلس (CSLA)، و مدرک دکتری در آموزش‌وپرورش با گرایش روان‌شناسی رشد را از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA) دریافت کرده است.

تاکنون از ایشان بیش از ۱۰۰ مقاله و سخنرانی علمی در زمینه روان‌شناسی رشد، خلاقیت و نوآوری، رشد و توانمندی زنان، فرهنگ، هویت‌یابی، اخلاق و نظام‌نامه‌های اخلاقی و... در نشریه‌ها و همایش‌های معتبر علمی ایرانی و خارجی به چاپ رسیده است.

بخش‌هایی از کتاب ذهن عالی در هر سن

با مغز نامتعادل، اغلب راهبردهای اجتماعی یا شیوه‌های کمک به خود برای بهبود رفتار به نتیجه نمی‌رسد. مورد زندان را که به‌وضوح اقدامی شدید و پرهزینه برای تغییر رفتار است، در نظر گیرید. در امریکا، طبق آمار موجود، نرخ اعتیاد به ارتکاب جرم طی پنج سال ۷۰ - ۶۰ درصد است. در کمک به افرادی که بالاخره زندانی می‌شوند، بررسی مغز افراد بسیار معدودی موردتوجه قرار می‌گیرد. در مطالعه‌ای که من و همکاران در سال ۲۰۰۷ در نشریه روانپزشکی عصب‌شناختی به چاپ رساندیم، دریافتیم که قاتل‌ها در مقایسه با گروه افراد سالم، فعالیت مغزی به مراتب کمتری دارند، به خصوص هنگامی که به تکالیف تمرکز می‌پرداختند. این یافته‌ها در ناحیه قشر پیش پیشانی، منطقه‌ای از مغز که به عنوان یک ناظر عمل می‌کند و تکانه‌ها و رفتارهای مشکل‌آفرین را بازداری می‌کند، مشخص‌تر بود. ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم بدون متعادل کردن اندامی که رفتار ما را به جلو می‌راند، رفتار نامطلوب را بهبود بخشیم.

یا زوج‌درمانی را در نظر بگیرید. طبق مقاله‌ای که در سال ۲۰۰۵ در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد، دو سال پس از پایان زوج‌درمانی، ۲۵ درصد زوج‌ها، به‌مراتب بدتر از زمانی بودند که درمان را شروع کرده بودند و پس از چهار سال ۳۸ درصد آنها طلاق‌گرفته بودند. تعداد بسیار کمی از زوج درمانگران، در کمک به حل مشکلات زوج‌ها به مغز آنها می‌پردازند، و این اشتباهی بزرگ است. مثال زیر را در نظر بگیرید.

در سال ۲۰۰۷، من در شهر سن‌دیگوی کالیفرنیا یک سخنرانی ایراد کردم.

سال بعد مجدداً مرا دعوت کردند. تعدادی از افرادی که مرا از سال پیش می‌شناختند با اسکن‌های مغزی (SPECT) خود به من مراجعه کردند. اسکن مردی ۳۵ ساله به نام تاد (نگاه کنید به تصویر ۶.۱) ظاهری شبیه پنیر سوئیسی را نشان می‌داد که گویای فعالیت مغزی بسیار پایین جدی بود، همان الگویی که ما در افرادی که از الکل و مواد مخدر سوءاستفاده می‌کنند، مشاهده می‌کنیم. همچنان که به اسکن او چشم دوخته بودم، تاد گفت: «شما فکر می‌کنید من یک معتادم، مگه نه؟»

نظرات کاربران

1984
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

عالی عالی عالی. خوشم اومد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
مغز نرم شما در یک جمجمه واقعآ محکم قرار گرفته و شیارهای بسیار دارد. این شیارها طی یک ضربه به مغز صدمه می‌زنند، بنابراین چرا شما اجازه می‌دهید در بازی فوتبال، کودکی توپ را با سر خود بزند، فوتبال تهاجمی (حتی با کلاه) بازی کند و بدون کلاه محافظ به بازی اسکیت یا اسکی بپردازد. از نقطه‌نظر یک دانشمند علم اعصاب ورزش‌هایی چون بوکس، فوتبال تهاجمی و موتورسواری خطرناک‌اند. مغز فعالیت جسمانی را دوست دارد و بهتر است درباره ورزش‌های ایمن‌تر برای مغز نظیر تنیس، پینگ‌پونگ، دوومیدانی و بسکتبال فکر کنیم.
احسان رضاپور
- یک ذهن عالی با یک مغز متعادل آغاز می‌شود. - شکست غالبآ ناشی از یک مغز مسئله‌دار است. - همه افراد کارکرد مغز یکسانی ندارند. - مغز را بهینه‌سازی کنید و به طور چشمگیری توانایی‌های خود را افزایش دهید. - از تمام امکانات موجود برای متعادل کردن مغز استفاده کنید، از جمله مواد طبیعی، رژیم غذایی، ورزش، راهبردهای تفکر و در صورت نیاز دارو. - به افراد مهارت بیاموزید، فقط به آنها دارو ندهید.
احسان رضاپور
مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ توسط جان آدامز و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه سین‌سیناتی در امریکا نشان داد که زدن توپ با سر در بازی فوتبال با صدمه مغزی بلندمدت و مشکلات حافظه در سال‌های آخر زندگی ارتباط دارد.
MiM
من غالبآ از خود سؤال می‌کنم که چه میزان از چالشهای زندگی‌های زناشویی به علت آن است که یکی از اعضای آن مشکل مغزی دارد که هیچ‌کس از آن خبر ندارد. چگونه شما با مغز فردی که مسئله دارد زوج‌درمانی می‌کنید؟ معتقدم زوج‌درمانی هیچ‌وقت مؤثر واقع نخواهد شد، مگر اینکه شما ابتدا مغز افراد را شفا بخشید.
احسان رضاپور
امروزه علم اعصاب ثابت کرده است که روحیه، ادراک، حافظه و رفتار ما حاصل فعالیت الکتروشیمیایی مغزمان است. درواقع، تجربه هر وضع روان‌شناختی و احساسی ما، ترکیبی از فعالیت الکتریکی مناطق تخصصی‌شده مغز و فعالیت شیمیایی انتقال‌دهنده عصبی است.
احسان رضاپور
افرادی که ضربه به سر را تجربه کرده‌اند، میزان بالاتری سوءاستفاده از موادمخدر، الکل، مشکلات خلق (روحیه)، طلاق، خشونت خانگی، بازداشت شدن، مشکلات مالی و دیگر مشکلاتی که به شکست منجر می‌شود، دارند. بنابراین، از مغز نرم خود محافظت کنید.
MiM
پژوهشگران شواهدی مبنی بر کاهش ماده خاکستری در مغز دانشجویان مرد فوتبالیست، در مقایسه با مردانی که هیچ‌گاه فوتبال بازی نکرده بودند، یافتند.
MiM

حجم

۱۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۱۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۱۰%
تومان