دانلود و خرید کتاب ادبیات تطبیقی طه ندا ترجمه حجت رسولی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادبیات تطبیقی اثر طه ندا

کتاب ادبیات تطبیقی

نویسنده:طه ندا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ادبیات تطبیقی

کتاب ادبیات تطبیقی نوشته طه ندا یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب ادبیات تطبیقی 

دکتر طه ندا، نویسندۀ این کتاب، از استادان و محققان برجستۀ جهان عرب به‌شمار می‌آید که عمری را در تحقیق و تدریس ادبیات سپری کرده است. وی تحصیلات خود را در زمینۀ زبان و ادب عربی در مولدش، مصر، به انجام رسانید و علاوه بر آن، آشنایی با زبان‌های شرقی و از جمله زبان و ادب فارسی را وجهۀ همت خویش قرارداد و سال‌ها در دانشگاه‌های مصر و بیروت به تدریس و تحقیق پرداخت و سرانجام در سال ۱۹۹۹، ستارۀ عمر او به خاموشی گرایید.

طه ندا را باید به‌ حق از افراد صاحب‌نظر در زمینۀ ادبیات تطبیقی به‌شمار آورد. دکتر حسام‌الخطیب که خود از صاحب‌نظران در ادبیات تطبیقی است در کتاب آفاق الأدب المقارن با اشاره به تحقیقات و مطالعات طه ندا در ادبیات تطبیقی می‌نویسد:

طه ندا از برجسته‌ترین کسانی به‌‌شمار می‌آید که در این زمینه به‌تحقیق و تفحص پرداخته است.

کتاب پیش‌رو یکی از آثار قلمی ارزشمند دکتر طه ندا است. وی در این کتاب، سه زبان اصلی و مهم تمدن اسلامی را که هر یک زبان انبوهی از مردم بوده است، یعنی عربی، فارسی و ترکی، محور بحث‌های خود قرار داده و ارتباط میان فرهنگ و ادب بر جای مانده از این زبان‌ها و تأثیرگذاری هر یک بر دیگری را به بحث کشیده است. افزون بر آن، فصلی را نیز به تأثیر زبان عربی و فارسی بر زبان‌های اروپایی اختصاص داده است.

خواندن کتاب ادبیات تطبیقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعۀ این کتاب به عموم دانشجویان زبان و ادبیات عربی و فارسی توصیه می‌شود؛ به‌ویژه این کتاب برای دانشجویانی مفید خواهد بود که برای نخستین‌بار به مطالعۀ این بحث می‌پردازند و می‌خواهند با اصول کلی و مبادی ادبیات تطبیقی به زبانی ساده آشنا شوند.

درآمدی بر جامعه‌شناسی زبان
یحیی مدرسی
روایت رنه ولک از ادبیات تطبیقی
رنه ولک
ترجمه اشعار المجانی الحدیثه (جلد سوم)
سیدمحمد موسوی بفرویی
ترجمه متون نظم و نثر المجانی الحدیثه (جلد دوم)
سیدمحمد موسوی بفرویی
رویکردهای کاربردی در ادبیات تطبیقی
ماجده حمود
مکاتبات رومن یاکوبسن
رومن یاکوبسن
درآمدی بر ادبیات‌شناسی؛ راهنمای اصول آموزش و پژوهش در ادبیات فارسی
محمود فتوحی رودمعجنی
ترجمه کامل المجانی الحدیثه (جلد چهارم)
سیدمحمد موسوی بفرویی
شرح قصیده بانت سعاد و تحلیلها الصرفی و البلاغی
سیدمحمد موسوی بفرویی
از زبان‌شناسی به ادبیات؛ جلد دوم: شعر
کوروش صفوی
نشانه‌شناسی شعر
مسعود آلگونه جونقانی
فرهنگ توصیفی نقد و نظریّه‌های ادبی
فاطمه مدرسی
راهنمای تصحیح متون ( فارسی)
جویا جهانبخش
ادبیات تطبیقی
علی‌مجید البدیری
زبان و جایگاه زن
رابین تالمک لیکاف
آشنایی با نظریه های ادبی
دیوید کارتر
تحلیل گفتمان چیست؟
استفنی تیلور
راه و رسم ترانه
آرش افشار
چگونه تحلیل گفتمان انتقادی انجام دهیم
دیوید مکین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان