دانلود و خرید کتاب دستنامه بی خوابی دنیل تیلر ترجمه میثم همدمی

معرفی کتاب دستنامه بی خوابی

کتاب دستنامه بی خوابی نوشته دنیل تیلر و دیگران است و با ترجمه میثم همدمی منتشر شده است. این کتاب اطلاعات جدیدی درباره بی‌خوابی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره کتاب دستنامه بی خوابی

بی‌خوابی حدود ۵۰ درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از این میان حدود ۱۰ درصد به بی‌خوابی مزمن دچار می‌شوند، ازاین‌رو در بین اختلالات خواب، بی‌خوابی شایع‌ترین است. خستگی، فقدان ابتکار عمل و مشکلات حافظه و تمرکز در طول روز حداقل تبعات بی‌خوابی‌اند. 

بی‌خوابی می‌تواند در هرکدام از طبقات جامعه رخ دهد، اما در زنان و افراد مسن شایع‌تر است. علاوه بر این، بیماران با سبک‌های شخصیتی متمایل به اضطراب و نگرانی، بیماران با استعداد انگیختگی بیشتر و بیماران دچار بازداری هیجانی، ممکن است آسیب‌پذیرتر باشند. عوامل محیطی، همچون سروصدا، نور، محیط نامتعادل و ناخوشایند نیز می‌توانند در بروز بی‌خوابی نقش بازی کنند. 

کتاب دستنامه بی خوابی را پنج‌تن از متخصصان حرفه‌ای و باتجربه در زمینه طب خواب تدوین‌شده و کوشیده‌اند تا به شکلی جامع و درعین‌حال فشرده، بر اساس آخرین یافته‌های پژوهشی، اطلاعاتی در مورد بی‌خوابی و درمان آن ارائه کنند. کتاب به واکاوی علل بی‌خوابی می‌پردازد، گزینه‌های درمانی در دسترس و همچنین درمان‌های نوظهور برای بی‌خوابی را بررسی می‌کند و راهنمایی بیمار-محور برای ارتقای بهداشت خواب و انتخاب سبک زندگی سازگارانه مراجعان پیشنهاد می‌دهد. کتاب مختصر و مملو از جداول و نگاره‌های متنوع است، بنابراین برای درمان‌گران و کارآموزان پرمشغله منبعی مطلوب خواهد بود. 

خواندن کتاب دستنامه بی خوابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و افرادی که درگیر اختلال بی‌خوابی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  دستنامه بی خوابی

یماران دچار بی‌خوابی اغلب موضوع خواب‌شان را با پزشک خود در میان نمی‌گذارند، مگر آنکه به‌طور خاص در این مورد، از آنها سؤال شود. افرادی که موضوع بی‌خوابی خود را مطرح می‌کنند، اغلب خواهند گفت که «فقط نمی‌توانند به خواب بروند». از جنبه‌های مهم تجلی بی‌خوابی که لازم است تا مورد ارزیابی قرار گیرد، بخشی از طول شب است که تحت تأثیر بی‌خوابی قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب دشواری در به خواب رفتن، بی‌خوابی آغاز خواب در نظر گرفته می‌شود؛ بیداری در اواسط شب و دشواری در دوباره به خواب رفتن، بی‌خوابی حفظ حالت خواب در نظر گرفته می‌شود؛ و بیدار شدن اوایل صبح (زودتر از زمان موردنظر فرد) و ناتوانی در بازگشت دوباره به خواب، بی‌خوابی پایانی یا بیداری صبح زود در نظر گرفته می‌شود. این الگوهای متفاوت بی‌خوابی می‌توانند در تشخیص افتراقی بی‌خوابی مفید واقع شوند (آنها در بخش بعدی موردبحث قرارگرفته‌اند). بااین‌حال، در بیشتر موارد، بیماران گزارش می‌دهند که بی‌خوابی آنها بیش از یک بخش شب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین با گذشت زمان الگوی بی‌خوابی فرد می‌تواند تغییر کند. افرادی هم هستند که در به خواب رفتن یا خواب ماندن در طول شب مشکل دارند، اما حس نمی‌کنند مشکل‌شان طی روز تأثیری بر آنها داشته باشد و بدین‌ترتیب در گفت‌وگو با پزشک‌شان به الگوی خواب خود اشاره‌ای نمی‌کنند. افرادی که در جستجوی درمان برمی‌آیند، به‌طورمعمول تحت تأثیر پیامدهای منفی ناشی از بی‌خوابی قرار دارند، پیامدهایی شامل دشواری‌های شناختی نظیر مشکل حافظه، مشکل در تمرکز یا مشکلاتی در تصمیم‌گیری. از دیگر شکایت‌های روزانه عبارت‌اند از: تحریک‌پذیری، انرژی کم و خلق پایین. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان