دانلود و خرید کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟ جیسون لیلیس ترجمه سامان نونهال
کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟ اثر جیسون لیلیس

کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟

معرفی کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟

کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟ نوشته جیسون لیلیس و جوآن دال و ساندرا وینلند است و با ترجمه سامان نونهال در انتشارات ارجمند منتشر شده است. 

درباره کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟

در این کتاب، لیلیس، دال، و وینلند، دیدگاه جدید و فرح‌‌بخشی را درباره تلاش برای کاهش وزن و اتخاذ سبک زندگیِ سالم، در اختیار می‌‌گذارند. آنان رویکردِ از بیخ و بن جدیدی را همراه با تمریناتِ مؤثر (عملی) پیشنهاد می‌‌کنند که بر پایه پذیرش، شفقت‌‌ورزی به خود، و تغییرِ رفتار بنا شده است. کتاب حاضر امید می‌‌آفریند، خطوط کلیِ روش واقع‌‌بینانه زندگیِ ارزشمند را ترسیم می‌‌کند، و برای تنظیم وزن و سبک زندگیِ سالم، رویکرد کارآمدی را در پیش می‌‌گیرد. ... اگر نگران اندام و وزنِ خود هستید، این کتاب را حتماً بخوانید: زندگی را انتخاب کنید.

خواندن کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به‌دنبال لاغر شدن هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا نمی توانیم لاغر شویم یا لاغر بمانیم؟

شاید سعی کرده‌اید که کمتر بخورید. یا شاید بر غذاهای کم‌چرب یا پُرپروتئین تمرکز نموده یا بر غذاهای بسته‌بندی‌شده تکیه زده‌اید. این غذاها احتمالاً منطقی به نظر می‌رسیدند. شاید سعی کردید که این سبکِ غذا خوردن را به تنهایی یا همراه با نامزد/ همسر یا دوست‌تان در پیش گیرید. یا شاید در جلسات گروهی شرکت کردید. شاید به سالن بدنسازی رفتید یا مربیِ خصوصی گرفتید. یا شاید فایل‌های تصویریِ ورزش یا وسایل (تجهیزات) ورزشیِ خانگی خریدید. اگر قرار بود از تمام زحماتی که کشیده‌اید تا وزنتان را کم کنید فهرستی تهیه نمایید احتمالاً می‌دیدید که در زمان‌هایی، موفق شدید وزنِ خود را کم کنید. در واقع، تمام این تجارب ممکن است شما را به متخصصی در زمینهٔ کاهش وزن تبدیل کرده باشد. اما هنوز هم متوجه می‌شوید که خیلی تلاش می‌کنید تا از وزنِ خود بکاهید- تلاشی که موفقیتِ چندانی در بر ندارد.

در هر صورت، خبرهای خوبی برایتان داریم. اگر می‌خواهید رویکرد جدید و متفاوتی را برای کاهش وزن، در پیش گیرید این کتاب، گزینه‌ای پیشنهاد می‌کند که مبتنی بر شواهدِ علمی‌ست. این گزینه، کمک خواهد کرد تا دیدگاه متفاوتی را نسبت به زندگی اتخاذ کنید. در واقع، کمک خواهد کرد تبحری را که در کاهش وزن دارید، با یکی از مدل‌های روان‌درمانی تحت عنوان درمان مبتنی بر پذیرش و پای‌بندی تلفیق کنید. چندین و چند پژوهشِ علمی نشان داده‌اند که این درمان کمک می‌کند تا فرد از وزنِ خود بکاهد (برای مثال، لیلیس و همکاران، ۲۰۰۹) و ورزش کند (برای مثال، بیچرن و همکاران، ۲۰۱۱). اکت می‌تواند کمک کند تا عادت‌های سالمی را در خود بپرورانید؛ عادت‌هایی که برایتان ضروری و ارضاکننده‌اند. این درمان روش کاملاً جدیدی را برای اداره (گردانش/ ساماندهیِ) وزن معرفی می‌کند و معتقدایم که می‌تواند دست شما را بگیرد.

البته، خبرهای بدی هم برایتان داریم: این کتاب، قرص (دارو/ دوای) لاغری نیست. آیا شده به این فکر کنید که اگر می‌توانستید درست و حسابی انگیزه پیدا کنید، موفق می‌بودید؟ یا شاید به این فکر کرده‌اید که اگر برنامهٔ غذاییِ درستی پیدا می‌کردید، کمی بیشتر وقت می‌داشتید، بهترین راهِ ورزش را یاد می‌گرفتید، یا می‌فهمیدید چرا این‌قدر عاشقِ غذا هستید، می‌دانستید باید چه کنید. در واقع، انتخابِ این کتاب ممکن است به همین دلایل باشد. ممکن است پیش خود بگویید ما که این کتاب را نوشتیم قلقش را فهمیده‌ایم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
احساس یا طرز فکری که دارید- دوست ندارید، غذا خوردن می‌تواند آرامش یا آسایش فراهم کند. به این پدیده، گاه خوردنِ متأثر از هیجان (هیجانی) می‌گویند. آیا تا به حال شده که وقتی احساس می‌کنید استرس دارید، سمت غذا بروید؟
روژین
برای بسیاری از افراد، کاهش وزن نوعی تلهٔ اصلاحم کن است: اگر وزن کم کنم، اعتماد به نفسم زیاد خواهد شد (دوست‌داشتنی، جذابتر، باکفایت‌تر، قوی‌تر ... خواهم شد). شک‌ها و ترس‌هایم کمتر خواهند شد و از خودم کمتر ایراد می‌گیرم (خجالت نخواهم کشید، خودم را خیلی سرزنش نخواهم کرد، ...)، و نظایر اینها
روژین
زندگی در این است که با چالش‌های مختلف رو به رو شوید، پستی و بلندی‌ها را تجربه کنید، شکست بخورید، و موفق شوید.
روژین
زندگیْ در زیستن، فعالیت کردن، و تجربه نمودن است.
روژین
همچنین، تبلیغاتِ بسیار زیادی می‌گویند اگر فقط محصولِ آنها را بخرید می‌توانید جوان، زیبا، و ثروتمند باشید، همهْ شما را دوست خواهند داشت، و زندگی‌تان عالی خواهد شد. با این اوصاف، طبیعی‌ست که تصور کنید کاهش وزن می‌تواند کمک کند تا برخی از افکارِ خود را اصلاح نمایید.
روژین
اگر فراتر از افکار و احساساتِ خود هستید شاید لزومی ندارد که طرز خاصی باشند تا آن‌گونه که می‌خواهید زندگی کنید. شاید نیازی نباشد که اصلاح شوند تا اصولاً آدم موجه و خوبی باشید.
روژین
شمای پایدار نیازی به اصلاح ندارد
روژین
اما ذهنِ انسان به این سمت گرایش دارد که کاری کند تا فرد از خودش بدش بیاید و احساس بی‌لیاقتی کند
روژین
اگر قرار باشد فقط یک پیام از کتابِ حاضر بگیرید، امیدوارایم این باشد که رفتارِ محبت‌آمیزی با خود داشته باشید.
روژین
تصور غلطِ ۴: اگر وزن کم کنید شاد خواهید بود و فکرهای خوبی خواهید کرد.
روژین

حجم

۲۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۸۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان