دانلود و خرید کتاب ازدواج بدون شکست ویلیام گلاسر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای ازدواج بدون شکست اثر ویلیام گلاسر

کتاب رازهای ازدواج بدون شکست

معرفی کتاب رازهای ازدواج بدون شکست

کتاب ازدواج بدون شکست یا رازهای ازدواج بدون شکست اثر دکتر ویلیام گلاسر و همسرش کارلین گلاسر است. این زوج در این کتاب تلاش می‌کنند تا راهنمایی عملی را برای داشتن یک زندگی زناشویی شادتر به تمامی خوانندگانشان ارائه کنند. این کتاب توسط اکرم توکلی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات ارمغان گیلار منتشر شده است. این اثر را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب رازهای ازدواج بدون شکست اثر ویلیام گلاسر

امروزه نرخ طلاق در اغلب کشورهای جهان به عدد بالایی رسیده است. با توجه به این مسئله‌ی غم‌انگیز، سوالی که باید در راستای رسیدن به پاسخش تلاش کنیم این است که راز داشتن یک ازدواج شاد و مهم‌تر از آن، ماندن در یک ازدواج چیست؟ اکنون، دکتر ویلیام گلاسر، روانپزشک مشهور و همسرش، کارلین گلاسر، راهنمای کلاسیک خود برای رسیدن به ازدواج‌های موفق و با هم ماندن را برای زوج‌های پیر و جوان به‌روز کرده‌اند. این زوج در این کتاب، چشم‌اندازی از زندگی حرفه‌ای و زندگی مشترک خود ارائه می‌دهند. بنابراین این کتاب ترکیبی از نقطه‌نظر درمان‌گرانه و تجربیات روزمره‌ی یک زوج است.

ویلیام و کارلین گلاسر در کتاب رازهای ازدواج بدون شکست بررسی می‌کنند که چرا برخی ازدواج‌ها جواب می‌دهند و برخی دیگر شکست می‌خورند. این نویسنده‌ها به خوانندگان خود می‌آموزند که چگونه با استفاده از «نظریه یا تئوری انتخاب» که علامت تجاری دکتر گلاسر است، روابط عاشقانه و شادی را ایجاد کنند. در نتیجه، کتاب ازدواج بدون شکست اطلاعات جدیدی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند یک شریک سازگار ایجاد کند و هر رابطه‌ای را بهبود بخشد، در اختیار خوانندگانش قرار می‌دهد.

دکتر ویلیام گلاسر و همسرش کارلین در این کتاب، با به‌کارگیری روش‌ها و ایده‌هایی که در دیگر کتاب محبوب ویلیلام گلاسر یعنی تئوری انتخاب نیز مطرح شده است، راهنمایی عملی برای ازدواجی پایدار، رضایت‌بخش و موفق را ارائه می‌دهند. در این کتاب درس‌هایی برای داشتن ازدواج شادتر و همچنین راه‌حل‌های ساده و عملی متعددی برای غلبه بر دام‌های نشان‌داده‌شده در مسیر یک ازدواج ارائه داده شده است. زنده و قوی نگه داشتن عشق آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست؛ تنها کافی‌ست اجازه دهید ویلیام و کارلین گلاسر و این کتاب ضروری، به شما نشان دهند که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید!

چرا باید کتاب رازهای ازدواج بدون شکست را بخوانیم؟

امروزه ازدواج‌ها به دلایل متعددی با شکست مواجه می‌شوند، اما در بسیاری از موارد، این دلایل ممکن است با آگاهی زن و شوهر، قابل حل باشند. کتاب رازهای ازدواج بدون شکست، می‌تواند کمک کند تا بسیاری از زوج‌ها، از تلخی اتفاقی مانند طلاق در امان بمانند.

اکثر کتاب‌هایی که در حوزه‌ی روابط و ازدواج موفق نوشته شده‌اند، روی به هم بازگشتن یا چگونگی پیدا کردن شریک مناسب متمرکز می‌شوند، اما ویلیام گلاسر در این کتاب استثنایی، نه تنها در مورد چگونگی به هم بازگشتن صحبت می‌کند، بلکه در مورد وظایف مهم‌تر برای با هم ماندن و اینکه چگونه باید به بهترین شکل به این وظایف عمل کرد و تا آخر عمر شاد زندگی کرد، توضیحات مفیدی ارائه می‌دهد.

خواندن این کتاب با ترجمه اکرم توکلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب رازهای ازدواج بدون شکست را به تمام علاقه‌مندان داشتن یک زندگی زناشویی سالم و شاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویلیام گلاسر

ویلیام گلاسر (متولد ۱۱ می ۱۹۲۵ – درگذشته در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۳) روانپزشک مشهور آمریکایی بود. او به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان ایده‌های بهبود محل کار، واقعیت‌درمانی و تئوری انتخاب شناخته شده است. نوآوری‌های گلاسر در زمینه‌های مشاور‌ه‌ی فردی، محیط‌های کاری و مدارس، انتخاب‌های شخصی، مسئولیت‌پذیری و تحولات شخصی، او را از سایر روانپزشکان متمایز کرده است.

گلاسر با روانپزشکی مرسوم در جامعه که سندرم‌های روانپزشکی را به‌عنوان بیماری طبقه‌بندی می‌کنند و داروهای مختلفی را برای درمان اختلالات روانی تجویز می‌کنند، مخالفتی سرسختانه داشت. گلاسر بر اساس تجربیات بالینی گسترده و مشاوره‌ای خود، نظریات خود را درمورد مسائل اجتماعی گسترده‌تری مانند آموزش، مدیریت و ازدواج به کار می‌برد. گلاسر به عموم مردم درمورد آسیب‌های احتمالی ناشی از نسل‌های قدیمی‌تر روانپزشکی هشدار می‌داد و از آموزش عموم مردم در باب مسائل مربوط به سلامت روان حمایت می‌نمود.

موسسه‌ی تئوری انتخاب گلاسر در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و از زمان تاسیس خود، به آموزش مشاوران، مربیان و رهبران در زمینه‌ی خودشناسی و توسعه‌ی شخصی پرداخته است. امروزه این موسسه متعهد به توسعه‌ی ابزارها، منابع و پشتیبانی تمام افراد و سازمان‌هایی است که قصد دارند مزایای تمرین تئوری انتخاب را درک کرده و آن‌ها را در زندگی شخصی و کاری خود به کار ببندند.

دکتر گلاسر در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۳ در خانه‌ی خود در لس آنجلس، در کنار همسرش کارلین و سایر اعضای خانواده‌اش درگذشت. علت مرگ او نارسایی تنفسی ناشی از ذات‌الریه گزارش شد و علی‌رغم اینکه او مدتی بیمار بود، مرگ او شوک بزرگی برای جامعه‌ی روانپزشکی به شمار می‌رفت.

ورود به بازار کتاب ایران و معرفی ترجمه‌های فارسی

این روزها در کشور ایران نیز مانند سایر نقاط جهان، ازدواج‌های بسیاری به شکست می‌انجامند، اما با رشد فرهنگی جامعه، بسیاری از زوج‌هایی که در مسیر زندگی خود به مشکل برمی‌خورند، درصدد حل این مشکلات برمی‌آیند؛ این موضوع یکی از دلایلی است که کتاب رازهای ازدواج بدون شکست در کشور ایران با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است. این اثر توسط مترجمینی از جمله دکتر علی صاحبی، اکرم توکلی، مینا آذری، حسین شاه‌ولدی، سمیه خوش‌نیت نیکو، هدی برازنده و فهیمه فتحی به زبان فارسی برگردانده شده است.

نقد کوتاه کتاب

کتاب ازدواج بدون شکست یک کتاب کوتاه است که برای افرادی که به خواندن کتاب‌های طولانی علاقه‌مند نیستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی به شمار می‌رود. البته لازم به ذکر است که بسیاری از نکات این کتاب برگرفته از کتاب تئوری انتخاب است، بنابراین اگر کتاب تئوری انتخاب را خوانده باشید، این کتاب ممکن است برایتان حوصله‌سربر باشد.

درباره تئوری انتخاب و ارتباط آن با کتاب ازدواج بدون شکست

اصطلاح تئوری انتخاب اثر دکتر ویلیام گلاسر و نقطه‌ی اوج حدود ۵۰سال تلاش تئوری و عملی او در حوزه‌ی روانشناسی و مشاوره است. تئوری انتخاب می‌گوید رفتارهایی که انتخاب می‌کنیم، در وجود ما نقش اساسی دارند. رفتار (انتخابات) ما بر اساس پنج نیاز ژنتیکی (به ترتیب سلسله‌مراتبی) هدایت می‌شوند: بقا، عشق، قدرت، آزادی و سرگرمی. اساسی‌ترین نیازهای انسان، بقا (جزء جسمی) و عشق (مولفه‌ی ذهنی) هستند. برای مثال، مهم نیست که یک کودک چقدر تغذیه شده و از نظر فکری تحریک شده باشد، بدون لمس انسان‌های دیگر، رشد ذهنی، عاطفی و حتی فیزیکی این کودک ممکن است مختل شود.

تئوری انتخاب ویلیام گلاسر تاکید بسیاری بر عشق و صمیمیت در روابط زناشویی دارد و به زوج ها کمک می‌کند تا مسیر خود را به سمت زندگی شادتر بازگردانند. به همین دلیل، تئوری انتخاب با کتاب ازدواج بدون شکست نیز مرتبط است و در بسیاری از بخش‌های این کتاب، از مولفه‌های تئوری انتخاب بهره گرفته شده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره ازدواج بدون شکست

جان گری، نویسنده‌ی کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی، معتقد است که کتاب ازدواج بدون شکست می‌تواند مانند یک رمان خوانده شود، اما تاثیری متحول‌کننده را در یک رابطه داشته باشد. او همچنین این کتاب را راهنمایی کاربردی و خردمندانه برای ایجاد روابطی پر از عشق و مانا توصیف کرده است.

جان کارلسون، روان‌شناس آمریکایی معتقد است که این کتاب اثری کاملا استثنایی است.

دکتر پت لاو، یکی دیگر از روان‌شناسان مشهور آمریکایی، معتقد است که این کتاب، به یکی از نادیده‌گرفته‌شده‌ترین جنبه‌های روابط یعنی مسئولیت‌پذیری می‌پردازد.

بخشی از متن کتاب رازهای ازدواج بدون شکست

- تاکنون این پرسش را برای وب سایت روانشناسان و روانپزشکان معروف فرستاده‌ام؛ اما راستش، خیلی مطمئن نیستم که دنبال پاسخش باشم، حتی از پاسخ احتمالی شما واهمه دارم و می‌ترسم حالم را از این هم وخیم‌تر کند. احتمال دیگر این است که اصلاً پاسخی برای سؤال من وجود نداشته باشد؛ ظاهراً همینطور است. تعجب نمی‌کنم اگر به من بگویید راه و رسم ازدواج همین بوده و هست و فقط بهتر است آن را بپذیرم.

- قبل از هر چیزی باید بگویم که از نظر من، ازدواج یک «معما» است. بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک من و شوهرم لِری، ازدواج من به یک معما تبدیل شد و در طول این بیست سال و چند ماه که از زندگی زناشویی ما می‌گذرد، همچنان مثل یک معما باقی مانده است. لِری از این نامه اطلاعی ندارد؛ اما تا جایی که می‌دانم، از نظر او هم ازدواج ما یک معما است. ظاهراً زندگی مشترک خوبی داریم. من و شوهرم لِری زیاد با هم دعوا یا جر و بحث نداریم و حتی از نظر دوستانم، که زندگی خودشان را با زندگی من مقایسه می‌کنند، بهترین زندگی را دارم. اما برای من به اندازهٔ کافی خوب نیست.

- مشکل من این است که در رابطهٔ من و لِری دیگر هیچ شور و شوقی وجود ندارد. بهتر است بگویم زندگی ما کسل‌کننده است. چیزی به اسم امید در زندگی‌ام وجود ندارد که من را به آینده سوق بدهد. ماه‌ها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند بدون هیچ سختی و خوشی. زندگی زناشویی ما، من را به یاد علائم حیاتی روی مانیتور قلب یک بیمار در حال مرگ داخل اتاق اورژانس می‌اندازد با یک خط صاف بدون هیچ بوق یا صدایی. البته به این معنا نیست که کارهای مورد علاقه مان را انجام نمی‌دهیم یا با دوستانمان وقت نمی‌گذرانیم؛ بلکه تفریحات ما بیشتر به صورت انفرادی و جداگانه است تا به صورت یک زوج و در کنار همدیگر؛ مثلاً وقتی در محفل دوستانمان هستیم، لِری در جمع آقایان است و من در جمع خانم‌ها. ظاهراً من و لِری دیگر از با هم بودن لذت نمی‌بریم. زمان‌هایی هم که خودمان با هم تنها هستیم، رابطهٔ ما هیچ مفهومی ندارد.

- هر چه بیشتر به روزهای اول ازدواجم فکر می‌کنم؛ می‌بینم که چقدر همدیگر را دوست داشتیم. همه لحظاتی که در کنار هم بودیم با ارزش بود. تنها چیزی که می‌خواستیم این بود که با هم باشیم. منظورم این نیست که می‌خواهم عین احساسات اوایل زندگی را دوباره تجربه کنم، چون می‌دانم که دست نیافتنی است. حالا که به نوشته‌ام نگاه می‌کنم به نظرم احمقانه می‌رسد؛ چون - دلیلی ندارد شما به گله‌های یک زن چهل و دو سالهٔ غرغرو توجه کنید. حتی از اینکه مزاحم شما شده‌ام احساس حماقت می‌کنم.

نظرات کاربران

amirhossein.raeisi
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

کتاب جذابی بود و خیلی کاربردی در حوزه خانواده. البته من هنوز متاهل نیستم و با کسی هم در رابطه نیستم فقط صرفا این کتاب رو برای اطلاعات عمومی مطالعه کردم تا در این زمینه یه خورده اطلاعات کسب کنم که

- بیشتر
motaharesoleimani
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

سلام لطفا لطفا لطفا به بی نهایت اضافه اش کنید

کاربر 1390563
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

این کتاب بسیار بسیار عالی وکاربردی هست ومن به همه توصیه میکنم حتما حتما حتما این کتاب رو مطالعه کنند خصوصا کسانی که تصمیم به ازدواج دارند وحتی توصیه بیشتر به کسانی که هنوز درگیر رابطه نیستند حتما مطالعه کنید

az
۱۴۰۱/۰۳/۲۰

بسیار عالی و کاربردی است زندگی من را تغییر داد.این کتاب را خیلی سال قبل خواندم ولی هنوز برای یادآوری گاهی مطالعه میکنم تا عادتهای خوب را جایگزین عادتهای غلط زندگیم بکنم

کاربر ۲۰۱۲۸۹۲
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

لطفا در بی نهایت بگذارید

کاربر ۵۶۵۹۸۲۲
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

چرا تو بی نهایت نیست؟ پس چرا بی نهایت واقعا بی نهایت نیست؟

mshiri.
۱۴۰۱/۰۸/۰۱

عالی واقعا روان و مناسب زندگی کاش سه سال زودتر این کتاب رو خونده بودم

کاربر ۳۴۲۴۸۸۶
۱۴۰۲/۰۴/۲۱

سلام وقت بخیر اولین کتابی هست که از ویلیام گلسر مطالعه کردم،کتاب بسیار خوبی بود و آموختم فقط اینکه کسانی که مایل به مطالعه این کتاب هستند،ابتدا کتاب تئوری انتخاب رو بخونند،من چون اون کتاب رو نخونده بودم،تو قسمت نیاز های بنیادی،درک

- بیشتر
دختر کتابخون
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

صفحه ۷۰ خورده ای هستم تا اینجا که عالی بود خوشحالم از انتخابم دوست دارم زودتر تمومش کنم سلام من الان کتاب رو تموم کردم و اومدم نشرم رو ویرایش کنم با جرعت به همه توصیه میکنم این کتاب رو بخونید

- بیشتر
sama
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

لطفا به بی نهایت اضافه اش کنید 🙏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱)
بهتر است تا جایی که امکان دارد همسرمان را در ارضای نیازهایش یاری کنیم. برای این منظور باید هفت عادت به اصطلاح، محبت‌آمیز تئوری انتخاب را با هفت عادت کنترل بیرونی جایگزین کنیم: ۱. گوش دادن ۲. حمایت کردن ۳. تشویق کردن ۴. احترام گذاشتن ۵. اعتماد کردن ۶. پذیرفتن خصوصیات فردی طرف مقابل ۷. گفتگو کردن در مورد اختلاف نظرها
کاربر ۴۶۴۹۸۹۰
۱) انتقاد کردن ۲) سرزنش کردن ۳) گله و شکایت کردن ۴) غُر زدن ۵) تهدید کردن ۶) تنبیه کردن ۷) باج و انعام دادن برای کنترل دیگران این عادات از این جهت مخرب هستند که اگر در بلندمدت و به طور دائم مورد استفاده قرار بگیرند،
mshiri.
«کارلین، تو همیشه می‌توانی از دست انتقادهای دیگران خلاص بشوی، اما نمی‌توانی از دست انتقادهای خودت فرار کنی
دختر کتابخون
آنچه یک رابطهٔ زناشویی را تخریب می‌کند، ناسازگاری یا کمبود عشق و محبت نیست؛ بلکه رفتارهای مخربی است که هر یک از زوجین بلافاصله پس از ازدواج نسبت به یکدیگر در پیش می‌گیرند و زمانی که این رفتارهای مخرب را انتخاب می‌کنند، ناگزیر آن‌ها را ادامه می‌دهند تا این که پس از مدتی هر دو احساس بدبختی می‌کنند.
Hamid Karevan
پس اگرچه نمی‌توانیم دنیای مطلوب دیگران را کنترل کنیم؛ اما همواره می‌توانیم سعی کنیم تصاویر دنیای مطلوب آن‌ها را بشناسیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که به آن تصاویر نزدیک باشد. بهترین راهنما برای خواسته‌های همسرمان این قانون طلایی است: طوری با دیگران رفتار کن که دوست داری دیگران با تو رفتار کنند. رایج‌ترین راه کنترل همسرمان که نتیجه استفاده از هفت رفتار مخرب است، دریغ کردن توجه و محبت از اوست
کاربر ۴۷۷۵۰۲۶
هرچند تمام این عادات مخرب هستند؛ ولی اولین عادت یعنی انتقاد کردن، از همه مخرب‌تر است. این رفتار به تنهایی یک زندگی را ویران می‌کند و اگر می‌خواهیم موقعیت یک زندگی سعادتمند را داشته باشیم، بیش از هر چیزی باید از آن بپرهیزیم.
mshiri.
انتقاد، سرزنش، شکایت و غرولند کردن بزرگ‌ترین مانع شادکامی در روابط زناشویی است.
فاطمه
فرضیهٔ اصلی کنترل بیرونی این است که: اگر ما احساس ناخشنودی می‌کنیم، خودمان مسئول این احساس نیستیم؛ بلکه همیشه دیگران و رویدادهایی هستند که از کنترل ما خارج هستند؛ یا یک مشکل ساختاری و یا شیمیایی در مغزمان وجود دارد که باعث درد و رنجمان می‌شود. در این فرضیه، هرگز انتخاب کارهای ما، علت نارضایتی و بدبختی ما محسوب نمی‌شود. زوج‌های ناراضی که از کنترل بیرونی استفاده می‌کنند، معتقدند که: من مقصر نیستم. همسرم باعث و بانی تمام بدبختی‌های من است. پس وظیفه من است که با هر سختی که شده شیوه رفتار همسرم را نسبت به خودم تغییر بدهم و اصلاحش کنم.
نادر رنجه
فرضیهٔ اصلی کنترل بیرونی این است که: اگر ما احساس ناخشنودی می‌کنیم، خودمان مسئول این احساس نیستیم؛ بلکه همیشه دیگران و رویدادهایی هستند که از کنترل ما خارج هستند؛ یا یک مشکل ساختاری و یا شیمیایی در مغزمان وجود دارد که باعث درد و رنجمان می‌شود. در این فرضیه، هرگز انتخاب کارهای ما، علت نارضایتی و بدبختی ما محسوب نمی‌شود.
دکتر
تئوری انتخاب عملاً می‌آموزد که شما فقط می‌توانید رفتارهای خودتان را کنترل کنید. هیچ کسی نمی‌تواند شما را کنترل کند و شما هم نمی‌توانید کسی را کنترل کنید. اما شاید بگویید بعضی آدم ها، مثل رئیس‌تان شما را مجبور می‌کند خلاف میلتان کارهای زیادی انجام بدهید. پاسخ من این است که اگر شما عواقب کارتان را بپذیرید، طوری که به قیمت تباه کردن زندگی‌تان تمام شود، هیچ کسی نمی‌تواند شما را به انجام کاری که نمی‌خواهید مجبور کند. حتی اگر اجبار افرادی مثل رئیس‌تان را بپذیرید، باز هم آن‌ها نمی‌توانند حین انجام کار، فکر شما را کنترل کنند. اگرچه بسیاری از زنان مطیع خواسته‌های جنسی شوهرانشان می‌شوند، اما هیچ زنی را نمی‌توان حتی در حین انجام این عمل مجبور کرد تا شوهرش را دوست بدارد.
کاربر ۲۳۲۹۷۴۷

حجم

۲۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان