دانلود و خرید کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد جان بولتون ترجمه پوریا حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد اثر جان بولتون

کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

معرفی کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» شامل خاطرات ۱۸ ماهه حضور جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است. مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا که تابستان گذشته از کار خود اخراج شد، کمتر از ۹ ماه بعد از اخراجش، انتقام خود را از رئیس پیشین خود گرفت و با انتشار خاطراتش، ترامپ را مردی توصیف کرد که امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

درباره کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

اتاقی که در آن اتفاق افتاد کتاب جنجالی و پرسروصدای جان بولتون است در طول دوران حضور او در کاخ سفید. کتابی که دونالد ترامپ و دولت او بارها تلاش کرد که جلوی انتشارش را بگیرد. شورای امنیت ملی ایالات متحده مدعی بوده است که این کتاب حاوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شدۀ امنیت ملی است و انتشار کتاب باعث صدمات جبران‌ناپذیری به امنیت ایالات متحده خواهد شد.

جان بولتون، در تصویری که از ترامپ در این کتاب ارائه می‌دهد، او را فردی بی‌اطلاع و منفعت‌طلب معرفی کرده است. این کتاب به موضوعاتی اشاره کرده است که برخی از آن‌ها برای نخستین‌بار منتشر می‌شوند. ازجمله این موضوعات می‌توان به کمک چین برای انتخاب مجدد ترامپ، پیشنهاد کمک شخصی به رهبران دیکتاتور جهان، پیمان، بی‌اطلاعی‌های حیرت‌انگیز ترامپ از مسائل ژئوپلیتیک جهان اشاره کرد. بولتون در این کتاب به طور مشروح به موضوع ایران نیز پرداخته است.

اتاقی که در آن اتفاق افتاد گزارشی است از حضور تقریباً هفده‌ماهۀ جان بولتون، در کاخ سفید. دیپلمات و سیاست‌مداری که سوابقی همچون مشاور حقوقی نمایندگی ایالات متحده برای توسعۀ بین‌المللی، معاون دادستان کل، معاون وزارت امور خارجه، سفیر آمریکا در سازمان ملل (در دولت‌های مختلف جمهوری‌خواه)، مشاور امنیتی دونالد ترامپ و همچنین عضویت ارشد مؤسساتی همچون اِمریکن انترپرایز، فاکس نیوز، پروژه‌ای برای قرن آمریکای جدید و بنیاد یهودی امور امنیت ملی را در کارنامه دارد.

بولتون، در میان سیاست‌مداران آمریکا و بیرون از آمریکا، به تندروی در سیاست خارجی شهرت دارد و از معدود کسانی است که معتقد است هر کشوری که با آمریکا مخالفت کند، تنها می‌باید با حملۀ نظامی سرکوب شود.

درست است که بولتون در این کتاب انگیزه‌های منفعت‌طلبانۀ ترامپ، تصمیم‌های نسنجیده، بی‌خردی‌هایِ مفرط، بی‌توجهی به منافع ملی مردم آمریکا و اهمال‌کاری‌های او را نقد می‌کند، اما نگاه بنیادی کتاب معطوف موضوع کره شمالی، چین، سوریه و شاید به‌گونه‌ای خاص ایران باشد و در همین نگاه است که خواستار تهاجم نظامی به ایران می‌شود، و یکی از دلایل استعفایش را نیز انصراف دونالد ترامپ از حمله به ایران می‌داند. جان بولتون در طول دوران تصدی‌اش در کاخ سفید و قبل و بعد از آن همواره از طرف‌داران تهاجم نظامی به ایران بوده و ارتباط نزدیکی با گروه‌ها و سازمان‌هایی داشته است که چنین دیدگاهی داشته‌اند.

خواندن کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به سیاست‌های آمریکا می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

درباره جان رابرت بولتون

جان رابرت بولتون زادۀ ۲۰ نوامبر ۱۹۴۸، وکیل و دیپلمات آمریکایی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوره ریاست جرج دابلیو بوش و مشاور امنیت ملی ایالات متحدۀ آمریکا در دولت دونالد ترامپ بوده است. بولتون از مدافعان تغییر رژیم در کرۀ شمالی و از مخالفین سرسخت حکومت ایران است که سابقۀ همکاریِ گسترده با گروه‌های مخالف ایران را داشته است.

جان بولتون هم‌اکنون عضو پیوستۀ ارشد در مؤسسۀ امریکن انتر پرایز و از صاحب‌نظران فاکس نیوز است. بولتون با اندیشکده‌های فراوانی همچون کمیتۀ صلح و امنیت در خلیج، بنیاد یهودی امور امنیت ملی، انجمن ملی سلاح همکاری داشته است. او در شهریور ۹۸ توسط ترامپ از سِمت مشاور امنیت ملی کنار گذاشته شد.

بخش‌هایی از کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

من شب انتخابات؛ ۸ و نهم نوامبر را در استودیوی منهتن فاکس نیوز سپری کردم، و در انتظار روی آنتن رفتن و صحبت‌کردن دربارۀ اولویت‌های سیاست خارجی رئیس‌جمهور بعدی بودم، برنامه‌ای که همه انتظار داشتند درست زمانی که اعلام می‌شود هیلاری کلینتون در انتخابات برنده شده است، در ساعت ۱۰ شب‌روی آنتن برود. درنهایت، برنامۀ من ساعت سۀ صبح روز بعد به روی آنتن رفت. این از قبل برنامه‌ریزی کردن نه‌تنها برای فاکس نیوز که برای کمپین رئیس‌جمهورِ منتخب کار زیادی بود. تعداد کمی از بینندگان معتقد بودند که ترامپ ممکن است در انتخابات پیروز شود، درست مانند کمپین رابرت دول در سال ۱۹۹۶ که از بیل کلینتون شکست خورد، آمادگی‌های پیش از انتخابات ترامپ نسبتاً ساده و کم بود که نشان می‌داد شکست در حال نزدیک شدن را انتظار دارند. در مقایسه با عملکردهای هیلاری کلینتون که شبیه به راهپیمایی ارتشی بزرگ بود باهدف مشخصِ رفتن به‌طرفِ قدرت، ترامپ به نظر می‌رسید تعداد کمی کارمند دارد که در شرایط سخت هم دوام می‌آورند، با وقت اضافیِ زیاد. به‌این‌ترتیب، پیروزیِ غیرمنتظرۀ او باعث شد که کمپینش با عدم آمادگیِ قبلی غافلگیر شود که نتیجه‌اش شلوغ‌کاریِ قبل از شروع جنگ با تغییر و تعویض داوطلبان و سرهم‌بندی کردن تقریباً هرآنچه تا قبل از انتخابات داشتند، بود. شروع کار در ۹ نوامبر، به‌سختی مبارک و خجسته بود، بخصوص باتوجه‌به حجم تعویض و انتقال کارمندان کاخ در واشنگتن، و ترامپ و دستیارانش در برجِ ترامپ در منهتن ترامپ از بیشتر کارهایی که دولت غول‌پیکر فدرال قبل از پیروزی او انجام داد، اطلاعی نداشت، و البته حتی بعد از پیروزی و در دوران انتقال نیز چندان، چه‌بسا هیچ، اطلاع بیشتری کسب نکرد، و همین مسئله به‌خوبی دال بر عدم کارایی او در کاخ سفید بود.

نظرات کاربران

m.asghari
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

تصور نمیکنید قیمتش زیاده؟!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

قیمت:
۲۷۵,۰۰۰
۱۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان