دانلود و خرید کتاب جزیره خرگوش ها سیدحسن حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جزیره خرگوش ها اثر سیدحسن حسینی

کتاب جزیره خرگوش ها

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جزیره خرگوش ها

کتاب جزیره خرگوش ها نوشتۀ سید حسن حسینی است. این کتاب را انتشارات عهد مانا منتشر کرده است.

درباره کتاب جزیره خرگوش ها

کتاب پیش رو، داستان سه روباه است که نقشه می‌کشند به جزیره‌ای بروند که فقط خرگوش‌ها در آن حضور دارند. خرگوش‌هایی که جز خود، حیوان دیگری را تابه‌حال ندیده‌اند و هیچ حیوان دیگری را نمی‌شناسند. همین عدم شناخت باعث می‌شود یکی از روباه‌ها که با نقشه قبلی وارد جزیره شده، خود را خرگوش برتر بنامد و بعد از اینکه اعتماد خرگوش‌ها را جلب کرد، تک‌تک خرگوش‌ها را با خود به جزیره شمالی ببرد تا مثل خودش به خرگوش برتر تبدیل شود که در نهایت با تیزبینی یکی از خرگوش‌ها به نام خرگوش باهوش، بالاخره روباه‌ها به دام می‌افتند. هرچند که دو خرگوش طعمه روباه‌ها می‌شوند.

خواندن کتاب جزیره خرگوش ها را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای گروه سنی کودکان نوشته شده است.

درباره سید حسن حسینی

سید حسن حسینی در سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران به دنیا آمد. وی بعد از دریافت دیپلم طبیعی، لیسانس رشته تغذیه را از دانشگاه مشهد دریافت کرد. فوق‌لیسانس و دکترای خود را، در رشته ادبیات فارسی گذراند. وی مسلط به زبان عربی بوده و با زبان‌های ترکی و انگلیسی در حد استفاده از منابع و مآخذ و صحبت کردن و نوشتن آشنا بود.

وی از سال ۱۳۵۲ نوشتن و سرودن را در مطبوعاتِ قبل از انقلاب علی‌الخصوص مجلۀ فردوسی آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸، حوزۀ اندیشه و هنر اسلامی را که به همراه محمد رضا حکیمی و رخ صفت، تهرانی و امامی کاشانی، راه‌اندازی کرد که مسئولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین پور بر عهده داشت.

در دورۀ آموزشی سربازی بود که جنگ شروع شد. بعد از اتمام دورۀ آموزشی، با اینکه رسته بهداری داشت، مسئولیت رادیو ارتش را به عهده گرفت تا چند سال بعد از آزادی خرمشهر، در رادیو ارتش ماند اما به دلیل طولانی شدن جنگ به حوزه‌هنری بازگشت. وی در سال ۱۳۶۶ در اثر اختلافاتی که با مدیر وقت حوزه‌هنری داشت، به همراه جمعی از دوستان از جمله قیصر امین پور استعفا کرده و به تدریس در دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه آزاداسلامی مشغول شد.

دکتر سید حسن حسینی از سال ۱۳۷۸ در واحد ویرایش رادیوتهران تا پایان عمر حضور داشت. دکتر حسینی اوایل دهه هشتاد شمسی دوباره به حوزه اندیشه و هنر اسلامی در خیابان حافظ دعوت شد که کلاس‌های آزاد سبک هندی را برگزار می‌کرد و در یکی از این جلسات رسول ملاقلی‌پور (کارگردان سینما) نیز حضور داشت.

سید حسن حسینی در سال ۱۳۷۹ مجموعۀ کامل غزلیات بیدل دهلوی را که نزدیک به سه هزار غزل را در بر می‌گیرد به‌صورت ضبط شده خواند. حوزه فعالیت‌های او شامل شعر، تحقیق، ترجمه و تألیف بود. او سال‌های آخر عمرش را به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در ۹ فروردین ۱۳۸۳ بر اثر سکته قلبی، درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب جزیره خرگوش ها

صبح بود و خورشید بر جنگل بزرگ نورافشانی می‌کرد. شعاع‌های نور از لابه‌لای درختان انبوه می‌گذشت و به‌زحمت خودش را به زمین می‌رساند. جنگل پر بود از آواز پرندگانی که از شاخه‌ای به شاخهٔ دیگر می‌پریدند و در هوا پرواز می‌کردند. وزش باد شاخه‌های درختان را به هم می‌زد و از مالش برگ‌ها به هم‌صدای دلنشینی ایجاد می‌شد. «پشمالو» و «گوشتالو» که شب را برای شکار نخوابیده بودند، در زیر یکی از درخت‌ها چرت می‌زدند. پشمالو چشم‌هایش را آرام باز کرد و اطرافش را پایید. نگاهی به‌جای خالی «قهوه‌ای» انداخت. باز نگاهش را به دنبال او در اطراف چرخاند، اما خبری از او نبود. به گوشتالو نگاه کرد. حدس زد خوابش سنگین نباشد. آرام از او پرسید «قهوه‌ای را ندیدی؟»

گوشتالو خمیازۀ بلندی کشید و با بی‌حوصلگی جواب داد: «ممکن است به دنبال کاری رفته باشد و زود پیدایش می‌شود.»

پشمالو باز سرش را روی دست‌هایش گذاشت و چشم‌هایش را بست. هنوز پلک‌هایش گرم نشده بود که صدایی شنید. سرش را به‌طرف صدا برگرداند. قهوه‌ای را دید که آرام نزدیک می‌شود.

همۀ حیوانات جنگل می‌دانستند که این سه روباه دوستان قدیمی هم هستند و هیچ‌گاه ندیده بودند آن‌ها از هم جدا شده یا تنها به شکار رفته باشند. قهوه‌ای از پشمالو و گوشتالو بزرگ‌تر و باهوش‌تر بود و آن‌ها از او حرف‌شنوی داشتند.

قهوه‌ای چرخی به‌دور گوشتالو و پشمالو زد و در کنار سنگی زیر سایۀ درخت، به پهلو دراز کشید. خوشحال به نظر می‌رسید و پشمالو هم این را فهمیده بود. لحظاتی به سکوت گذشت. پشمالو همان‌طور که سرش روی دست‌هایش بود، چشم‌هایش را نیمه‌باز کرد و به قهوه‌ای گفت: «کجا بودی؟ نگرانت شدم.»

نظرات کاربران

کاربر ۱۶۰۹۸۱۷
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

کتاب داستان خوب و مناسب انتقال غیر مستقیم مفاهیم ارزشمند دشمن شناسی،بصیرت و خودکفایی و.... کشش داستان باعث جذب کودک پنج ساله من شد با وجود اینکه تصاویر زیادی نداشت

ف ه کتاب خون
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

خیلی جالب بود به همه توصیه می کنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان