دانلود و خرید کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت سیدعلی موسوی جابری خرمشهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت اثر سیدعلی موسوی جابری خرمشهری

کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت

معرفی کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت

کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت نوشتۀ سیدعلی موسوی جابری خرمشهری است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت

تلاش پیگیر و همه‌جانبه حکام جور بنی امیه، برای پوشاندن و مجهول نگاه‌داشتن جایگاه رفیع اهل‌بیت یکی از عواملی است که ما را از شناخت صحیح و بایسته آن حضرات بازداشته است. البته به‌رغم همه این تلاش‌ها، آن انوار الهی درخشندگی و تشعشع لازم را در افق معنوی داشته و دارند. فضای رعب‌انگیزی که بنی امیه ایجاد کرده بود، باعث شد راویان و دانشمندان اسلامی نتوانند فضائل اهل‌بیت را انتشار دهند و جایگاه رفیع آنان را بازگو نمایند. این عامل باعث شد که بسیاری از فضائل اهل‌بیت و امّ الفضائل فاطمه زهرا بر ما پوشیده بماند. لیکن از باب «ما لا یدرک کلّه لا یترک کلّه» به شمه‌ای ازآنچه برخی از راویان و مفسران اهل سنت و شیعه در فضائل حضرت فاطمه بدان اشاره‌کرده‌اند، در این کتاب پرداخته شده است.

خواندن کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حضرت فاطمه زهرا (س) و کسانی که می‌خواهند دربارۀ بانوی اسلام تحقیق کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عصمت کبری فاطمه زهرا (س) در قرآن و سنت

ولادت حضرت فاطمه

فاطمه زهرا (س) بانوی دو سرا به هنگام ظهور اسلام و پس از بعثت پدرش پیامبر اکرم و در آن هنگام که قیام حیات‌بخش اسلام به‌تازگی ظهور نموده و بر پایگاه‌های پیروزی گام می‌گذاشت، چشم به این جهان گشود.

فاطمه یادگاری از همسر عزیز حضرت محمد|، خدیجه کبری است. همان‌که نخستین زنی بود که پیامبر اسلام با وی ازدواج کرد و نیز اولین زنی بود که در آغاز بعثت آن حضرت به وی ایمان آورد و آیین خداییش را به جان خرید. خدیجه با مال سرشار خویش پایه‌های اسلام را استوار ساخت و با فداکاریش در راه تحقق ندای توحید و اسلام، از هیچ فداکاری دریغ نورزید. رسول خدا بر این فداکاری ارج نهاد و هیچگاه او را از یاد نبرد.

به نقل مورخان شیعه فاطمه از چنین مادر بزرگواری سه و یا پنج سال بعد از بعثت پیامبر اکرم به دنیا آمد، اما اغلب مورخان اهل سنت ولادت آن بانوی دو سرا را پنج سال قبل از بعثت دانسته‌اند. اینک به برخی از اقوال در این زمینه، از شیعه و اهل سنت اشاره می‌کنیم:

یک. مرحوم کلینی می‌نویسد: «فاطمه زهرا پنج سال پس از بعثت رسول خدا به دنیا آمد و هفتاد و پنج روز پس از رحلت آن حضرت در سن هجده‌سالگی از دنیا رفت.»

دو. ابن شهرآشوب چنین می‌نویسد: «فاطمه زهرا پنج سال بعد از بعثت در بیستم جمادی‌الثانی متولد گردید که مصادف با سه سال پس از وقوع معراج بود. حضرت هشت سال همراه پدر گرامی‌اش در مکه زیست و سپس به مدینه مهاجرت کرد. عمر شریفش در زمانی که پیامبر| از دنیا رفت، هجده سال و هفت ماه بود و بعد از رحلت پدرش هفتاد و دو یا هفتاد و پنج روز بیشتر زندگی نکرد.» طبری در کتاب «دلایل الامامة» مرحوم مجلسی در بحارالأنوار و علامه اربلی در کشف الغمة قول فوق را در ولادت آن حضرت تائید کرده‌اند. روایاتی نیز در تائید این قول موجود است.

قول دیگر که از علمای اهل سنّت نقل‌شده چنین است: «ولادت فاطمه زهرا پنج سال قبل از بعثت پیامبر اسلام بوده است، زمانی که خانه کعبه را سیل خراب کرد و قریش کعبه را بنا می‌نهاد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان