دانلود و خرید کتاب ایجاد مدل کسب و کار الکساندر اوستروالدر ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایجاد مدل کسب و کار اثر الکساندر اوستروالدر

کتاب ایجاد مدل کسب و کار

معرفی کتاب ایجاد مدل کسب و کار

میکروکتاب ایجاد مدل کسب و کار؛ دفترچه راهنمایی برای رویابینان، سرنوشت‌سازان و چالشگران نوشتهٔ الکساندر اوستروالدر و ایو پینیور و ترجمهٔ حمیده رستمی است و نشر لیوسا آن را منتشر کرده است.

درباره میکروکتاب ایجاد مدل کسب و کار

می‌پرسی از این کتاب چه عایدت می‌شود؟ یاد می‌گیری کسب‌وکاری راه بیندازی که ارزش ایجاد کند و تحویل مردم بدهد. دلت می‌خواهد فکرِ بکرت را به کسب‌وکاری موفق و پر رونق تبدیل کنی؟ یا کسب‌وکاری را که از قبل داشته‌ای، بر اساس نیازهای مشتریانت بهینه‌سازی کنی؟ خوب، پس احتمالاً وقتش است که یک مدل تجاری را گسترش بدهی.

مدل تجاریِ خوب برای هر کسب‌وکاری ضروری است. این مدل دقیقاً معلوم می‌کند مشتریانت از چه قماشند، در کدام بازار فعالیت می‌کنی، شرکایت چه کسانی هستند، چه مخـارجی داری، سـودت از کجـا مـی‌آیـد، درگیـر چـه فعالیت‌هایی هستی و درنهایت، به چه نحو ارزش و اعتبار ایجاد می‌کنی و تحویل مشتریانت می‌دهی.

نکـات برجستـه‌ٔ این کتـاب پایـه‌هـای ساختـن مـدل کسـب‌وکـار را یـادت می‌دهـد. یـاد مـی‌گیری که وقتـی کسب‌وکاری تـازه راه مـی‌اندازی با چـه سؤالاتی مواجـه می‌شوی و چطـوری با مشتریانـت همذات‌پنـداری کنی تا ایده‌هایی خلاقانه در اختیارت بگذارند.

درعین‌حال یاد می‌گیری که چرا لازم است بدانی که مشتریانت چه افکاری در سر دارند؛ چطـور نـوشتـن داستـانـی کـوتـاه کمکـت می‌‎کند که ایده‌هایی تجاری به ذهنت برسد و چرا استفاده از نرم‌افزار اسکایپ رایگان است.

خواندن میکروکتاب ایجاد مدل کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند یک کسب‌وکار جدید راه بیندازند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از میکروکتاب ایجاد مدل کسب و کار

این روزها تقریباً برای هر کالایی کسب‌وکاری وجود دارد: تنقلاتِ نستله، پوشاک نایک، علامت تجاریِ لباس‌زیر و لباسِ رو و خلاصه همه‌چیز. و بااینکه این کسب‌وکارها خیلی متفاوت به‌نظر می‌رسند، همگی یک وجه‌اشتراک دارند- ارزشی ایجاد می‌کنند و تحویل خلق‌الله می‌دهند.

و همهٔ اینها با یک مدل تجاری شروع می‌شود که بازار مشتریانی را تعیین می‌کند که یک محصول برای‌شان حائز اهمیت می‌شود. مشتری درواقع در قلبِ هر مدل تجاری خوبی قرار دارد و علاوه‌براین، هیچ کسب‌وکاری بدون مشتری دوام نمی‌آورد.

کلاً دو دسته بازار داریم: بازار انبوه و بازار ویژه.

در ارتباط با رویکرد بازار انبوه، کسب‌وکارها بازاری بسیار وسیع برای مشتریانی را زیر پوشش می‌گیرند که نیازهایی مشابه دارند- مثلاً دستمال کاغذی یا شیر. از سوی دیگر، رویکرد بازار ویژه به مشاغلی می‌پردازد که به گروه کوچکی از مشتریانی با علائقی خاص دسترسی دارد، مثل مغازه‌هایی که صفحه‌های قدیمی و کلاسیک می‌فروشند.

حالا می‌خواهی بدانی بعد از اینکه تعیین کردی کسب‌وکارت به کدام بازار تعلق دارد باید چه‌کار کنی؟ خوب، باید گزارهٔ ارزشی‌ات را ارائه بدهی. گزارهٔ ارزشی مشکلاتی را مشخص می‌کند که محصول تو باید آنها را رفع کند، یا به عبارتی، نیازی را برای مشتری‌ات برآورده می‌کند. درضمن، گزارهٔ ارزشی تو باید نشان بدهد که چرا محصول تو بیشتر از محصول دیگران به‌دردبخور است.

چندین عامل هست که ارزش محصول را تعیین می‌کند، و ارزش محصول تو می‌تواند از یکی از آن عوامل نشئت بگیرد. مثلاً یک طراحی خیره‌کننده ممکن است محصول تو را به‌قدری زیبا و جذاب نشان بدهد که هر رقیبی را از دور خارج کند. برای نمونه، محصولات اَپل را در نظر بگیر. یا ممکن است مشتری‌ها جذب کاهش خطراتی شوند که محصول تو قولش را می‌دهد، که معمولاً این مسئله در مورد خدمات فناوری اطلاعات صدق می‌کند. یا شاید عملکرد و کارآیی محصول تو همهٔ جذابیت‌ها را داشته باشد؛ مثلاً کامپیوتری که سرعت و قدرت بیشتری دارد، به مشتری القا می‌کند که ارزشش خیلی بیشتر از بقیه است.

بعد از تعیین نوع بازار و گزارهٔ ارزشی‌ات، مدل کسب‌وکارت به طرحی کلی از کانال‌هایی برای ارتباط و تعامل با مشتریانت نیاز دارد. در این زمینه گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. می‌توانی کانال‌های خودت را ایجاد کنی، مثل ویترین مغازه، وب‌سایت یا تیم فروش. یا می‌توانی از طریق شرکای تجاری کانال‌هایی ایجاد کنی، مثل مغازه‌ای که محصولات تو را موجود داشته باشد، یا مثلاً عمده‌فروشی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

حجم

۱۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان