دانلود و خرید کتاب کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر مهدی جاودانه‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر اثر مهدی جاودانه‌نیا

کتاب کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر

کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر نوشتهٔ مهدی جاودانه‌نیاست و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر

کبوتر به مناسبت زیبایی آن و دوستی‌اش با انسان و اینکه آزارش به هیچ حیوان نمی‌رسد در تمام قرون و اعصار محبوب نسل‌های بشر بوده و امروز نیز اسباب سرگرمی و موردعلاقه عده‌ای از مردم جهان است و این پرنده نجیب و قشنگ به منظور استفاده از گوشت و کود آن و یا به منظور نمایش پرواز یا استفاده برای بردن پیام و نامه در مواقع قطع ارتباط تلفن و رادیو و نظایر آن در غالب کشورهای دنیا نگهداری می‌شود. به طور کلی، یا از نظر استفاده از گوشت و کود و یا برای تفریح و پرواز، تولید و تکثیر می‌شود. کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر به طور کلی هر اطلاعاتی که دربارهٔ کبوتر، پرورش و بیماری‌های آن بخواهید بدانید، به شما ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند کبوتر پرورش دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جامع پرورش و بیماری های کبوتر

نژادها:

از تعداد نژادهای بی شمار کبوتران با رنگ های متنوع و فرم‌های مختلف فقط تعداد کمی به عنوان گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مشخصات کبوتران گوشتی می توان وزن زیاد (حداقل ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم)، سینه عمیق و فراخ، قدرت باروری و بنیهٔ خوب را نام برد. درحالی‌که در اروپا و آسیا انتخاب بیشتر براساس رنگ و فرم صورت می گیرد، در آمریکا کبوترها در جهت تولید گوشت پرورش داده می‌شوند. کشورهای اروپایی انواع کبوترهای گوشتی را از آمریکا وارد و بر روی آنها کار کرده‌اند. از آنها می‌توان کبوتر شاهی سفید، شاهی شناسا، کارنیه، مون داین، کبوتر نامه‌رسان، کبوترهای شناسایی تکزاس و اشتراسر و غیره را نام برد.

کبوترکینگ یا شاه کبوتر King:

در سن بلوغ وزن آن به ۸۴۰ گرم بالغ می‌گردد. دارای کالبدی کشیده و مستقیم و دم افقی است. استحکام بال‌ها بسیار زیاد و اندام محکم که قسمت خلفی جثه کاملاً مدور و سینه عریض می‌باشد. گردن سطبر و شکیل بوده و جمجمه‌اش گرد و بزرگ و به رنگ سفید و مخطط است. یک جفت نر و ماده سالیانه بین ۱۶ تا ۲۲ جوجه می‌دهند که وزن جوجه‌ها بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ گرم می‌باشد. رنگ پرها در کلیه قسمت‌های بدن سفید یک دست است.

کبوتر شاهی سفید در آمریکا از سفید رومی، سفید مالتز و سفید داکس به وجودآمده است. این کبوتر در دوتیپ مختلف ظاهر می‌شود. تیپ مصرفی شاهی سفید که از باروری مناسبی برخوردار می‌باشد، با وزنی در حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ گرم از تیپ کاملاً گوشتی آن سبک وزن‌تر است. کبوترهای جوان آماده به ذبح آنها به وزن ۵۵۰ گرم می‌رسند. از هر جفت می‌توان تعداد ۱۶ قطعه در سال تولید نسل داشت. آنها سینه‌ای عمیق و پرگوشت دارند. کبوتر شاهی نقره‌ای نیز در تلاقی جابه جایی داکس با مونداین به وجود آمده و جثه‌ای بزرگ‌تر و حالتی بزرگ‌تر و آرام‌تر از شاهی سفید دارد.

کبوترهای شاهی شناسا نیز درسال ۱۹۴۰ در آمریکا پرورش داده‌ شدند. از محسنات این نژاد تشخیص دو جنس نر و ماده آن از یکدیگر می‌باشد که به علت وجود تفاوت رنگ پرها در دو جنس امکان‌پذیر می‌گردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۱۷۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان