دانلود و خرید کتاب ادویه درمانی ندا کاووسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادویه درمانی اثر ندا کاووسی

کتاب ادویه درمانی

نویسنده:ندا کاووسی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ادویه درمانی

کتاب الکترونیکی «ادویه درمانی» نوشتهٔ ندا کاووسی در انتشارات همخونه چاپ شده است. در این کتاب اثرات انواع ادویه‌ بر سلامتی انسان بررسی می‌شود. ادویه جات را بخشی از یک گیاه معطر معرفی می کنند که می‌توانند تنه درخت (دارچین)، میوه (فلفل سیاه) و یا دانه (جوز هندی) باشد و به صورت درسته، خرد یا پودر شده برای عطر و رنگ بخشیدن به غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه اثرات ادویه بر بدن انسان ذکر شده است. ادویه‌ها و گیاهان معطر علاوه بر اینکه مقدار کمی ویتامین، املاح و فیبر به غذا اضافه می‌کنند،‌ حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به عنوان مواد ضدسرطان شناخته می‌شوند.

درباره کتاب ادویه درمانی

هر چند مقدار ادویه‌ای که در هر وعده با غذا مصرف می‌کنیم کم است، ولی ادویه‌جات تنوع طعم و رنگ فوق‌العاده‌ای به غداها می‌دهند. ادویه‌ها و گیاهان معطر علاوه بر اینکه مقدار کمی ویتامین، املاح و فیبر به غذا اضافه می‌کنند، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که عوامل تخریب‌کننده سلول‌ها یعنی رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و سطح سلامتی را ارتقاء می‌بخشند.

ادویه‌های زیر توسط انجمن ملی سرطان به عنوان مواد ضد سرطان معرفی شده است: پونه، آویشن، رزماری یا آکلیل کوهی، رازیانه، زردچوبه زیره سیاه، بادیون، گشنیز، زیره سبز و ترخون. با اندازه گیری میزان آنتی اکسیدان ها مشخص شد، مواد آنتی اکسیدانی موجود در پونه حتی از ویتامین E (یک آنتی اکسیدان قوی ) هم برای سلامتی بدن مفیدتر است.

بعضی از انوع مشابه این ادویه جات مثل زیره ، رازیانه، ترخون و زیره سیاه حاوی موادی بنام ترپن هستند که مانع از رشد تومورها و مقدار کلسترول خون را کاهش می‌دهند. به ویژه ترخون خاصیت ضد سرطانی خوبی دارد.

زرد چوبه به دلیل وجود ماده ای بنام کارسامین (CURCUMIN) است که در آزمایشات حیوانی مشخص شده که بر علیه بیماری آلزایمر عمل می‌کند.

کتاب ادویه درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به طب سنتی پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر 5131121
۱۴۰۲/۰۸/۰۵

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان