دانلود و خرید کتاب ساعت ساز نابینا ریچارد داکینز ترجمه محمود بهزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساعت ساز نابینا اثر ریچارد داکینز

کتاب ساعت ساز نابینا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ساعت ساز نابینا

کتاب 

کتاب ساعت ساز نابینا، اثری نوشتهٔ ریچارد داکنیز است که نخستین بار در سال ۱۹۸۶ به انتشار رسید. داکینز بیان می‌کند که اگر انتخاب طبیعی را ساعت‌سازِ طبیعت فرض کنیم، باید آن را ساعت‌سازی نابینا در نظر بگیریم که بدون نگاه به عواقب و بدون هدفی خاص کارش را به انجام می‌رساند. داکینز با ارائه شرحی جذاب و قانع‌کننده از انتخاب طبیعی، نشان می‌دهد که موجودات زنده چگونه به‌تدریج و در طول زمان تغییر می‌کنند تا جهانی فوق‌العاده پیچیده، متنوع و حیرت‌انگیز را به وجود آورند. ساعت‌ساز نابینا با ترجمهٔ در انتشارات مازیار چاپ شده است. نسخه صوتی این اثر را نیز می‌توانید در طاقچه بشنوید.

درباره کتاب ساعت ساز نابینا

 این اثر کلاسیک از داکینز، همچنان به عنوان کامل ترین شرح مدرن از مسئله تکامل در نظر گرفته می شود. ویلیام پِیلی، متخصص الهیات که در قرن هجدهم می زیست، استعاره‌ای معروف را به‌منظور توضیح خلقت موجودات ارائه کرد و آن را به کار یک ساعت‌ساز ماهر تشبیه نمود. داکینز در کتاب ساعت‌ساز نابینا از این استعاره به‌شکلی مبتکرانه استفاده می‌کند تا نشان دهد فرآیند پیچیدهٔ «انتخاب طبیعیِ داروینی»، ساز‌و‌کاری ناخودآگاه و خودکار دارد. شاید ما ندانیم یک ساعت چطور کار می‌کند اما حتی با این حال هم نمی‌توان منکر این شد که این ساعت و تمام چرخ‌دنده‌های آن که در کنار هم می‌چرخند، هدفی را دنبال می‌کنند. و این نشان می‌دهد که آن‌ها به طور تصادفی کنار هم قرارنگرفته‌اند.بلکه ساعت سازی داشته‌اند که آن را ساخته است.

کتاب ساعت ساز نابینا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ساعت‌ساز نابینا مناسب کسانی است که به کتاب‌های علمی علاقه دارند و از خواندن مطالبی مربوط به زیست‌شناسی و فرگشت لذت می‌برند.

درباره ریچارد داکینز

ریچارد داکینز در سال ۱۹۴۱ در نایروبی، پایتخت کنیا به دنیا آمد. در دانشگاه آکسفورد در رشته رفتارشناسی و زیست‌شناسی تکاملی تحصیل کرده است و با نوشتن کتاب ژن خودخواه در سال ۱۹۶۹ مشهور و شناخته شد. کتاب مشهور دیگر او، همین کتاب ساعت‌ ساز نابینا است که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و یک سال بعد، جایزه‌ انجمن سلطنتی ادبیات و نیز جایزه‌ ادبی لس‌آنجلس تایمز را برای او به ارمغان آورد. البته نمی‌توان گفت که افتخارات او در همین نقطه به پایان رسیده است. او موفق شده است تا عناوینی همچون مدال نقره‌ انجمن جانورشناسی لندن، جایزه‌ انجمن سلطنتی مایکل فارادی، جایزه‌ ناکایاما برای علوم مربوط به انسان، و نیز جایزه‌ی بین‌‎‌المللی کیهان را از آن خود کند. همچنین او دکترای افتخاری ادبیات از دانشگاه سنت آندرو و دانشگاه ملی کانبرا دارد و در انجمن سلطنتی ادبیات عضو است.

نظرات کاربران

مهراد حسن پور
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان. به نظر من ( به عنوان کسی که اکثر کتابهای ریچارد داوکینز رو خونده) این کتاب میتونست خیلی جذاب تر از این باشه مثل کتاب ژن خودخواه. با این حال میتونه جزو اولویت

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

من نسخه کاغذی کتاب رو خواندم و به نظرم در شرح علمی نحوه تکامل بهترینه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۷ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان