دانلود و خرید کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) فاطمه غنی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) اثر فاطمه غنی‌پور

کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

معرفی کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) نوشتۀ فاطمه غنی‌پور، حامد اختیاری و نشاط احمدی است. انتشارات مهرسا این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب، حاوی تمرین‌هایی برای افزایش مهارت‌های عاطفی است.

درباره کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) حاوی تمرین‌هایی برای آموزش مهارت‌های مدیریت احساسات در کودکان است. این کتاب، به‌صورت یک دفترچه برای آنکه بتوانیم راحت روی آن بنویسیم و نکات لازم را یادداشت کنیم، طراحی و تنظیم شده است. به عبارت دیگر، هدف از این کتاب، انجام تمرینات عملی آن است. از این رو، «کتاب کار» نام می‌گیرد.

می‌دانیم که احساسات و عواطف، جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان اســت اما بعضی از ما متوجه این احساسات نمی‌شویم، آنها را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم از یکدیگر تفکیک‌شان کنیم یا حتی بر روی آنها نامی بگذاریم و آنها را توصیف کنیم. راه‌حل، مدیریت احساسات است. برای این مدیریرت، ابتدا باید احساسات خویش را بشناسیم. از این رو، این کتاب می‌کوشد به «آموزش عاطفی» کودکان بپردازد.

کتاب در دو مرحله تنظیم شده است:

  • اول: یک ارزیابی از دانش فعلی کودک دربارۀ احساسات و عواطف
  • دوم: تمریناتی که والدین با کودکان انجام می‌دهند تا این دانش توسعه پیدا کند.

این کتاب، حاصل تزهای فوق‌لیسانس دو دانشــجوی نخبه در پژوهشکدۀ علوم شناختی در تهران است. کتاب، با هدف افزایش کیفیت زندگی ایرانی‌ها نوشته و تنظیم شده است. 

تصویرسازی این کتاب بر عهدۀ لاله ضیائی بوده است.

خواندن کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کارکنان حوزۀ آموزش و پرورش، مربی‌های کودک و نیز به مادرها و پدرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

«اولین و ساده‌ترین مرحله‌ی درک عاطفی، تشخیص احساس در چهره اســت؛ یعنی اینکه کودک بتواند با نگاه کردن به چهره‌های مختلف بگوید هر یک چه احساسی دارند. در پرسشنامه‌ی حاضر، چهار احساس مختلف شــادی، غم، خشم و ترس گنجانده شده است. یک سؤال برای هر احســاس و یک سؤال هم برای چهره‌ی بدون احساس وجود دارد. بنابراین پنج سؤال اول، درباره‌ی تشخیص احساس در چهره است. شما از کودک می‌پرســید کدام‌یک از این بچه‌ها شــاد (یا غمگین یا عصبانی یا ترسیده) است و کودک از بین چهار گزینه‌ی موجود یکی را انتخاب می‌کند.»

**

«حالا سعی کنید با حالتی بازی‌گونه این داستان‌ها یا داستان‌هایی مشابه را بازی کنید. برای مثال، می‌توانید به‌صــورت پانتومیــم هرکــدام از این داســتان‌ها را اجرا کنیــد. ابتدا خودتــان اجراکننده باشــید و از کودکتان بخواهید به شما بگوید که در این شرایط چه احساسی دارد و بعد از او بخواهید آن را اجرا کند (با توجه به اینکه شاید بازی بی‌کلام برای کودکان دشوار باشد، می‌توانید از آنها بخواهید که با توضیح و اجرای داستان آن را بازی کنند).»

نظرات کاربران

(=
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

خلی مذخرفه

سام
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

پسر من که خیلی خوشش اومد و با هیجان همه رو جواب میداد و توضیح می داد و خوشحالم از این که کاملاً احساساتش رو کامل توضیح می داد و خودش رو تو اون موقعیت ها قرار می داد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
۱۳,۵۰۰
۵۰%
تومان