دانلود و خرید کتاب اقلیم ایمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اقلیم ایمان

کتاب اقلیم ایمان گردآوری‌شده توسط محمدمهدی کوثری است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. این کتاب برگفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

درباره کتاب اقلیم ایمان

ایران، به‌عنوان اقلیمی پهناور، چه در عرصه‌ی جغرافیا و چه در عرصه‌ٔ تاریخ تمدن بشری، از منظر حاکمان دیگر ممالک، به‌عنوان سرزمینی ارزشمند و اثرگذار در مناسبات منطقه‌ای و جهانی شناخته شده است. موقعیتی مطلوب ژئوپلتیک، تاریخی پر از درس و عبرت، مردمانی صلح‌طلب و آرامش‌دوست، همه و همه، دارایی‌های ارزشمند این عرصه‌ی خاکی بودند. در این راستا مقام معظم رهبری طی سفرهایی که در طول سالیان گذشته به استان‌های مختلف داشته‌اند، پیرامون تاریخ، جایگاه، ظرفیت و توانمندی‌های آن منطقه، به ایراد سخن پرداختند. این کتاب، مجموعه بیانات معظم‌ٌله در این راستاست.

خواندن کتاب اقلیم ایمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام مردم ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقلیم ایمان

بیانات در دیدار مردم اصفهان ۱۳۸۰/۰۸/۰۸

اوّلاً عید سعید نیمهٔ شعبان، ولادت حضرت بقیةالله‌الأعظم روحی‌له‌الفداء را به شما مردم عزیز و مؤمن و ولایتی اصفهان تبریک عرض می‌کنم. تفاوت عید ولادت حضرت بقیةالله با بقیهٔ اعیاد اسلامی این است که اعیاد بزرگ، همه از گذشته حکایت می‌کنند؛ اما عید ولادت حضرت بقیةالله به آینده نوید می‌دهد. برای همین است که دل‌های مؤمنین، به این روز بزرگ و این ولادت عظیم وابسته است.

ثانیاً از شما مردم عزیز و صمیمی و خونگرم، به‌خاطر اجتماع بزرگی که تشکیل دادید و به‌خاطر استقبال گرم و پُرشوری که از این خدمتگزار کوچک کردید، تشکر می‌کنم. خدا را شاکرم که سرانجام- ولو با تأخیر- دیدار شما مردم عزیز و حضور در این شهر عزیز، از طرف پروردگار به من ارزانی شد.

لازم است به‌خاطر تأخیر- که اختیاری نبود- عذرخواهی کنم. هیچ‌چیز دیگری نمی‌توانست مانع سفر من بشود، مگر اینکه نتوانم با شما حرف بزنم. خدا را شکر می‌کنم که امروز این فرصت حاصل شده است.

چند جمله دربارهٔ شهر اصفهان و هویت انسانی و تاریخی آن عرض کنم. البته اصفهانی‌ها و حتّی بسیاری از مردم کشور، هویت علمی و ادبی و هنری و برجستگی و نبوغی که در طول تاریخ تا امروز در اصفهان خود را نشان داده است، می‌شناسند؛ ولی برای اینکه من هم اجمالی از شناسنامه این شهر بزرگ و این مردم بافرهنگ را ذکر کرده باشم، عرض می‌کنم که اصفهان دارای خصوصیات متعدّدی است؛ اما برجسته‌ترین آنها، علم و ایمان و جهاد شجاعانه و هنر و صنعت است. پانصدسال است که هر کس در هر دوره‌ای به این شهر نگاه می‌کند، این خصوصیات را می‌بیند. شخصیت‌های علمی برجستهٔ این شهر، امثال مجلسی و وحید بهبهانی- که البته اصفهانی است- و فقهای بزرگ و فلاسفهٔ عالی‌قدر و نامداری که یا متعلّق به این شهر و یا فرآورده و تربیت‌شدهٔ حوزه‌های علمی این شهرند، در یک شمارش معمولی و در مدّت کوتاه قابل احصاء نیستند. ایمانِ مردم اصفهان همیشه زبانزد بوده است. در دوران ستم‌شاهی من مکرّر به اصفهان آمده بودم. حتّی در همان دوران که همهٔ دستگاه‌ها و دست‌ها سعی می‌کردند مظاهر دینی را کم‌رنگ و محدود کنند، در اصفهان پرچم‌های دینداری به شکل‌های مختلف و در بخش‌های متعدّد برافراشته بود. در دورهٔ کسادی بازار دین و رواج غرب‌گرایی و غرب‌زدگی، عوامل فرهنگی مخرّب نتوانست روی مرد و زن اصفهان اثر منفی بگذارد.

از لحاظ جهاد شجاعانه، اصفهان نمونه است. جنگ هشت ساله و دورهٔ دفاع مقدّس، نام اصفهان را در سرلوحهٔ افتخارات انسانی خود دارد. فقط هم‌دورهٔ دفاع مقدّس نیست؛ شهدای اصفهانی و نام‌آوران جانباخته از این مردم، در میدان‌های مختلف این فداکاری‌ها را کرده‌اند؛ شهید آیت‌الله مدرّس در یک میدان، شهید آیت‌الله بهشتی در یک میدان و شهید خرّازی و شهید همّت و امثال این عزیزان در میدان دیگر. این شهدای نامدار- که فهرست طولانی ستارگان شهید این شهر و این استان را نمی‌شود به این آسانی فراهم کرد - آن‌چنان نام اصفهان را ابدی ساختند و در شمار برجسته‌ترین مناطق کشورمان از لحاظ جهاد شجاعانه ثبت کردند که هیچ نقطهٔ دیگری در این جهت، با این شهر و این استان رقابت نمی‌کند.


بهبود خواص مکانیکی نانوکامپوزیت زمینه فلزی آلومینیوم تقویت شده
ابوالفضل بابازاده
طراحی گرافیک فضاهای داخلی و خارجی
پدرام حکیم زاده
نقش کتاب و کتابخوانی بر دانش آموزان
گیتی پرنیان
تحلیل سری های زمانی و کاربردهای آن با مثال های R
رابرت اچ. شاموی
ضرورت تدوین بیمه نامه زلزله ۲
محمود شیشه گر
حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک
پتی هنری
دفتر خاطرات هیولاها؛ جلد هفتم
تروی کامینگز
مجموعه مقالات همایش ملی میراث علمی و فرهنگی حمدالله مستوفی قزوینی
محسن بهرام نژاد
کارآگاه نلی (۳)؛ زنگ خطر
مارتین ویدمارک
دفتر خاطرات هیولاها؛ جلد هشتم
تروی کامینگز
اختلالات سالمندی
فرشاد صادقی
وب سایت خودت را بساز!
سایمون بشر
تاریخ آغازین فراماسونری در ایران (جلد پنجم)
کورش پارسانژاد
دفتر خاطرات هیولاها؛ جلد یازدهم
تروی کامینگز
ویروس تاجدار
حسن شیردل
هفت تیر؛ ساعت نه
حامد سرایی
ده راه عالی برای خلاق شدن
دیوید کاکس
کارآگاه نلی (۴)؛ جادوگران وقت
مارتین ویدمارک
شرکت های هلدینگ و ویژگی های آنها در دنیای تجارت
نرگس صفری خطیر
سرزمین دلربا
انی بیکن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۰۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان