دانلود و خرید کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات مهدی خانپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات اثر مهدی خانپور

کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات

معرفی کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات

کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات نوشتهٔ مهدی خانپور است و انتشارات جامخانه آن را منتشر کرده است. این کتاب راه‌های جذاب‌کردن درس ریاضی را به معلمان می‌آموزد.

درباره کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات

رياضیات يک شیوهٔ تفکر است. رياضیات ما را به داشتن راهبردی در سازمان‌دهی و تجزيه و ترکیب داده‌ها آن هم نه منحصراً در محاسبات، مجهز می‌کند. رياضیات هنری است که با نظم و سازگاری درونی توصیف می‌شود. رياضیات يک ابزار است و اين همان چیزی است که رياضی‌دانان و حتی مردم عادی در زندگی روزمره به کار می‌برند. رياضیات درسی است برای نمايش قدرت ذهنی. رياضیات زبانی است که در تعريف دقیق اصطلاحات و نمادها به کار می‌رود و ما را در برقراری ارتباط علمی و ساير ارتباطات در زندگی روزمره توانا می‌کند.

کودکان بايد دريابند که چگونه برخی از انديشه‌ها تکرار می‌شوند و از ارتباط میان مفاهیم متفاوت رياضیات آگاه شوند. اين فکر باعث می‌شود که کودکان تمام دوران تحصیلات را مانند دانه‌های زنجیر به هم مرتبط ببینند و درک کنند که هربحث چون ريسمانی درهم‌تافته، به مباحث ديگری وابسته است که در يادگیری آن مبحث خاص موثر است.

 کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات راه‌های جذاب‌کردن درس ریاضی و اصولی برای تدریس ریاضیات را به معلمان می‌آموزد.

خواندن کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمامی معلمان ریاضی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یادگیری معکوس در ریاضیات

مشاهده فقط ديدن نیست، بلکه معلم بايد به دانش‌آموزان بیاموزد که تا حد امکان، از همه حواسشان در مشاهده استفاده کنند. در مشاهده، علاوه بر حس بینايی، حس شنوايی، بويايی، چشايی و لامسه هم اهمیت دارند. ابزارهای کمک حسی، مانند ذره بین، میکروسکوپ و... دقت دانش‌آموزان را در مشاهده بالا می‌برند. معرفی و کاربرد ابزارهای کمک حسی، فعالیت کلاس را جذاب و فرصت‌های جديدی برای يادگیری فراهم می‌کند. مشاهده به قصد جمع‌آوری اطلاعات، مقايسه و طبقه‌بندی انجام می‌گیرد. دانش‌آموزان برای مقايسه دو چیز بايد به شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها توجه کنند. در بین اعضای يک مجموعه، معمولا يافتن شباهت‌ها از يافتن تفاوت‌ها مشکل‌تر است. زيرا دانش‌آموزان بايد خصوصیات مشترک را در تمام اعضای مجموعه جست‌وجو کنند. دانش‌آموزان بايد بتوانند طبقه‌بندی را به روش‌های متنوع و بر اساس يک يا چند ويژگی مشترک (رنگ، اندازه، شکل و...) انجام دهند، در اين بین، معلم بايد دانش‌آموزان را تشويق کند که طبقه‌بندی را بر اساس مالک‌های ابتکاری و خالقانه انجام دهند. گردش‌ها و بازديدهای علمی، يکی از راه‌های تقويت مهارت مشاهده است. در پايان مشاهده فردی، بايد فرصت مشارکت در يادگیری از طريق مشاهده را به دانش‌آموزان داد.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان