دانلود و خرید کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه کبری قاسمی اندارگلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه اثر کبری قاسمی اندارگلی

کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه

کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه نوشتهٔ کبری قاسمی اندارگلی و خدیجه خادمی است. انتشارات جامخانه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ روستایی به نام «اندارگلی» است که از پهناورترین روستاهای استان مازندران در شمال ایران است. این اثر به همّت دانش‌آموزان سال‌های ۵ و ۶ ابتدایی و نیز با همکاری مدیر مدرسهٔ این روستا نوشته شده است.

درباره کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه

کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه توضیحات خود در مورد این روستا را از شرح وجه تسمیهٔ کلمهٔ «اندارگلی» آغاز می‌کند.

کتاب از توضیحاتی دربارهٔ موقعیت جغرافیایی این روستا، آموزش و پروزش و اوضاع فرهنگی آن آغاز می‌شود و پس از گذر از موضوعاتی ماننداعیاد سنتی در این منطقه، روش‌های نگهداری از کشاورزی، وضعیت خانه‌ها، حضور بیگانگان در این اقلیم و...، گفته‌های خود را با اشاره به باورهای قدیمی مردم این روستا، زلزله، ورزش‌های قدیمی، چگونگی ساخت جاده و جمعیت امروز اندارگلی به پایان می‌رساند.

کبری قاسمی اندارگلی و خدیجه خادمی، در کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه، به موضوعات بسیار گوناگونی دربارهٔ روستای اندارگلی پرداخته‌اند.

خواندن کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ گردشگری و نیز علاقه‌مندان به علوم جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه

«در ابتدای دهه ۴۰ مردم این روستا با اعتراض به قوانین حاکم بر روستا، از دادن مالیات به مالکین خودداری نمودند و ارباب وقت با همکاری کدخدا و چوبداران آنها با ارائه شکوائیه ای تعدادی از کشاورزان را که در بین آنها مردان کهنسال نیز بودند به زندان می انداختند، سرمای سخت زندان موجب بیماری ریوی و عفونت‌های مزمن در بعضی از آنها شد که ۲ نفر از آنها پس از آزادی، در اندک زمانی کوتاه فوت نمودند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرونده خوانین در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت. گفته شد در آن زمان در موقع برداشت، اربابان همه محصول را می بردند و کشاورز بیچاره با دست خالی به خانه خود بر می گشت این یعنی «بیگاری».»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۱۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان