دانلود و خرید کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه محمدعباس عطائی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه اثر محمدعباس عطائی اصفهانی

کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه

معرفی کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه

کتاب الکترونیکی «یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه» نوشتهٔ محمدعباس عطائی اصفهانی در انتشارات ارباب اندیشه چاپ شده است. در این کتاب روایات تفرقهٔ امت اسلام و تثبیت حقانیت شیعه با استناد به منابع معتبر اهل‌سنت بررسی شده است.

درباره کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه

از جمله روایات مشهوری که اکثر فرق اسلامی به آن استناد کرده و بر اساس آن فرقۀ خود را بر حق می‌دانند، روایات معروف به «هفتاد و سه فرقه» است. مضمون کلی این روایات این است که رسول خدا (ص) فرمود: پس از من امتم به هفتاد و سه فرقه متفرق خواهند شد؛ همۀ آن‌ها در آتش دوزخ‌اند و تنها یک فرقه اهل نجات است. این کتاب با نگاهی نو بر این روایات و بررسی دقیق تمام آن‌ها در منابع معتبر اهل تسنن (علی‌رغم دخل و تصرفی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) در متن این حدیث صورت گرفته) و با استناد به روایاتی که روشن‌کنندهٔ فرقۀ ناجیه هستند، این حقیقت را به اثبات رساند که مقصود از فرقۀ ناجیه در این روایات فقط فرقۀ شیعه (پیروان راستین قرآن و عترت) می‌تواند باشد که در زمان حیات رسول‌اللّه (ص) و به دست ایشان نام‌گذاری شده است.

ابتدا در خصوص نقطۀ آغازین تفرقه در امت اسلامی صحبت شده و نویسنده انگیزۀ خود از نگارش این اثر را عنوان کرده است. سپس بر روایات «افتراق امت اسلام به هفتاد و سه فرقه» مروری شده و در ادامه تمامی روایات نقل شده در فصل پیشین، با استناد به روایات دیگر اهل تسنن و آیات قرآن نقد و بررسی شده است. سپس با مراجعه به آیات و روایات فرقهٔ ناجیه معرفی شده است. در نهایت به پرسش‌ها و شبهاتی که در این زمینه وجود دارد، پاسخ گفته شده است.

کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به پژوهش در موضوعات مربوط به دین اسلام پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب یکی از هفتاد و سه یا فرقه ناجیه

«این گروه از روایات، جزء آن دسته از روایاتی هستند که اهل تسنن آن را به نفع خود تفسیر کرده‌اند و می‌گویند: منظور پیامبر از جملۀ «ما أنا علیه الیوم و أصحابی» ؛یعنی آنچه اکنون منو اصحابم بر آن هستیم؛ ما اهل‌تسنن هستیم؛ اولاً: با تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد که جاعلان حدیث جملۀ «ما أنا علیه و أصحابی» را در مرور زمان، به اصل روایت اضافه کرده‌اند و همین جملۀ اضافی دلیل بر بی‌اعتباری آن‌ها شده است. ثانیاً: یکی از ادله جعلی بودن این قبیل اخبار، تفکیک سنت پیامبر از سنت اصحاب است. به نظر می‌رسد این خبر بعد از پیامبر برای سندیت بخشیدن و صحه گذاشتن به عمل ابوبکر و عمر و عثمان جعل شده، زیرا اهل دانش و خرد می‌دانند سنت پیامبر بیش از یکی نیست و چنانچه این خبر از شخص پیام‌بر صادر شده بود باید بفرماید «ما أنا علیه» آنچه من امروز عمل می‌کنم؛ درصورتی‌که جاعل خبر اصحاب را نیز اضافه کرده، یعنی آنچه من امروز عمل می‌کنم یا اصحابم عمل می‌کنند تا عمل آن سه نفر راهم به‌عنوان سنت تثبیت کند. مؤید این قول اینکه در شورای فرمایشی عمربن خطاب برای تعیین خلیفه به حضرت علی گفتند: به شرطی با تو بیعت می‌کنیم که به سنت و روش پیامبر و شیخین عمل کنی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان