دانلود و خرید کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه) ترجمه زهره زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه) اثر زهره زاهدی

کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه)

معرفی کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه)

کتاب الکترونیکی «فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه)» نوشتهٔ زهره زاهدی در نشر سوگند اکبریان چاپ شده است.

درباره کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه)

این کتاب به بررسی زندگی و تفکرات دو فیلسوف بزرگ فرانسوی و آلمانی می‌پردازد. همچنین بخش‌هایی از سخنان و اندیشه‌های کانت و دکارت در این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی آورده شده است.

رنه دکارت، فیلسوف، ریاضی‌دان و فیزیک‌دان بزرگ عصر رنسانس در روز ۳۱ مارس ۱۵۹۶ میلادی در فرانسه زاده شد. دکارت از دانشمندان و فیلسوفان بزرگ تاریخ به‌حساب می‌آید. او قانون شکست نور را در علم فیزیک کشف کرد و هندسهٔ تحلیلی را در ریاضیات و هندسه بنا نهاد. با نوشتن «گفتار در روش» آوازه دکارت بلند گردید. پس از آن «اصول فلسفه» و «تأملات در فلسفه اولی» را نوشت.

ایمانوئل کانت زادهٔ ۲۲ آوریل ۱۷۲۴ فیلسوف سرشناس آلمانی در عصر روشنگری و کارساز در فلسفه جدید بود. او یکی از فیلسوفان کلیدی عصر روشنگری است و فلسفهٔ وی از اندیشه‌های چیره بر نیمهٔ نخست سدهٔ نوزدهم است. وی تجربه‌گرایی و عقل‌گرایی آغازین نوین را در هم آمیخت و تا به امروز کارایی باارزش وی در مابعدالطبیعه، معرفت‌شناسی، اخلاق، فلسفه سیاسی، زیبایی‌شناسی و دیگر زمینه‌ها دنباله دارد. اندیشه بنیادین «فلسفه نقدی» کانت به‌ویژه در نقدهای سه‌گانه وی «نقد عقل محض»، «نقد عقل عملی» و «نقد قوه حکم»، «خود‌آیینی انسان» است.

کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت (دو زبانه)

۵ ـ سعادتمند شدن ما نه تنها خواست خداست، بلکه خودمان هم باید خود را سعادتمند کنیم.

۶ ـ بصیرت و فکر عناصر دانش ما را تشکیل می‌دهند، لذا دانش نه از فکر بدون بصیرت حاصل می‌شود، و نه از بصیرت بدون فکر.

5- It is not God's will merely that we should be happy, but that we should make ourselves happy.

6- Intuition and concepts constitute the

elements of all our knowledge, so that neither concepts without an intuition in some way corresponding to them, nor intuition without concepts, can yield knowledge.

۱۶ ـ هر چه را که تاکنون به عنوان امر مسلم و یقین پذیرفته‌ام، از طریق حواسم دریافته‌ام. اما گاهی دریافته‌ام که حواس فریبم می‌دهند و شرط اول احتیاط آن است که هرگز به چیزی که حتی یک بار ما را فریفته است، اعتماد نکنیم.

۱۷ ـ من این طور می‌فهمم که ممکن نیست هرگز خدا ما را فریفته باشد، زیرا فریب و نیرنگ دلیل بر نقص مسلم است. اگرچه به نظر می‌رسد توان فریب دادن علامت زیرکی یا قدرت باشد، با این حال تمایل به فریبکاری، بی‌شک نشانهٔ ضعف و بدخواهی است و لذا در خداوند یافت نمی‌شود.

16 - Everything I have accepted up to now as being absolutely true and assured, I have learned from or through the senses. But I have sometimes found that these senses played me false, and it is prudent never to trust entirely those who have once deceived us.

17- I recognize that it is impossible that [God] should ever deceive me, since in all fraud and deceit is to be found a certain imperfection; and although it may seem that to be able to deceive is a mark of subtlety or power, yet the desire to deceive bears evidence without doubt of weakness or malice, and, accordingly, cannot be found in God.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان