دانلود و خرید کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند آلن دوباتن ترجمه توران عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند اثر آلن دوباتن

کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند

معرفی کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند

کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند نوشتهٔ آلن دوباتن است و با ترجمه توران عالی در انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ مدرسهٔ زندگی است. 

درباره کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند

در تمام کشورهای پیشرفته، تا زمانی که فرد به ۲۱ سالگی برسد، به جز درس‌خواندن کمتر کاری برای انجام‌دادن دارد چون دنیای امروز با جدیت خاصی به حوزهٔ تحصیلات می‌پردازد. در خانواده‌های بسیاری، تکالیف درسی امری مقدس تصور می‌شود و برای پرورش نیروی کار جوان، جمعیت عظیمی از معلمان و مربیان، دانشکده‌ها و مأموران آموزشی از طریق نظام مدرسه به کار گرفته می‌شوند. سیاستمداران در جناح‌های مختلف سیاسی برای اثبات اهمیت امر آموزش نزد خودشان با همدیگر رقابت می‌کنند. اما عموماً انسان کاملی را نمی‌بیند که در مشکلات زندگی‌اش بتواند از آموزش‌های دوران مدرسه استفاده کند چون مفاهیمی که برای یک زندگی خوب و معتدل بسیار مهم هستند، مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. کسانی که در مدرسه بهترین عملکرد را دارند، در درازمدت، لزوماً در زندگی به‌خوبی عمل نمی‌کنند و برعکس. این کتاب که یکی از آثار مجموعه‌ٔ مدرسهٔ زندگی است به شما کمک می‌کند بتوانید مسیر روشن و مشخص خود را پیدا کنید.

خواندن کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که برای خود و فرزندانشان به‌ دنبال شادی هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده فلسفه روزانه شناخته می‌شود. او درباره موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌شده‌اند.

دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های الن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسهٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسه زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسهٔ زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه آموزش‌های این مدرسه در شش دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسهٔ روانکاوی و ... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌شده‌اند و همه آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفتند.

بخشی از کتاب آنچه در مدرسه به شما یاد نمی دهند

«جهان‌بینی مبتنی بر مدرسه، اول و بیش از هرچیزی این باور را القا می‌کند که صاحب‌منصبان می‌دانند چه کار می‌کنند و وظیفهٔ عوام اطاعت است. این احساس نیز وجود دارد که همهٔ کارها وقتی خوب پیش می‌روند تا حد زیادی کسل‌کننده، احمقانه و تا حدودی بی‌هدف تلقی می‌شوند، همان حسی که موقع انجام مشق شب به ما دست می‌داد. مدارس به ما می‌آموزند که نشانه‌های حاکی از خستگی خود را نادیده بگیریم یا فراموش کنیم. آن‌ها می‌توانند درجات خطرناکی از تحمل را به ما بیاموزند.

در تمام این مدت مدرسه به ما می‌آموزد که بالادستی‌ها صلاح ما را می‌خواهند، آن‌ها (کسانی که خودتان می‌دانید، نظام مدرسه و بزرگترها) آنچه را که خوب است برای ما می‌خواهند و در جهت منافع بلندمدت ما صحبت می‌کنند. «ما از شما مراقبت می‌کنیم. اگر از قوانین ما پیروی کنید، پیشرفت خواهید کرد. امتحان‌ها (و همه جایگزین‌های آن) اساساً دقیق هستند. آن‌ها، کسانی که می‌دانید، معیار نهایی ارزش شما را آزمایش کرده‌اند. ارزش شما به اندازهٔ نمره‌هایتان است». برای داشتن چنین طرز فکری نیازی به نشستن در کلاس جغرافیا نیست؛ ممکن است در یک دفتر در حال فروش مبلمان باغی به بازار بلژیک و چیزی در این مایه‌ها باشیم؛ ممکن است صاحب چند فرزند و از نظر ظاهری یک فرد بالغ باشیم و در عین حال همچنان در شرایطی زندگی کنیم که گویی «امتحاناتی» برای گذراندن و جام‌هایی برای برنده‌شدن وجود دارند.

هنجارشکنی به چه معناست؟ در نهایت ترک مدرسه به چه معناست؟ به معنای آگاهی از برخی موارد زیر است: اینکه هیچ تضمینی برای دستیابی به رضایت توسط مسیر پیشنهادی افراد صاحب‌منصب وجود ندارد. «آن‌ها» راهش را نمی‌دانند. هیچ‌کس نمی‌داند (خوشبختانه). مسیر امن ممکن است برای شکوفایی ما کاملاً خطرناک باشد.

کسالتِ ما یک ابزار حیاتی است. نشان می‌دهد که چه چیزی ما را به آرامی می‌کُشد و یادآوری می‌کند که زمان کوتاه است. اقتدار بنا بر تعریف مطلوب نیست. معلمان و جایگزین‌های آنان هیچ برنامهٔ واقعی‌ای برای ما ندارند، مگر در مواردی که به نفع پیشرفت خودشان باشد. به نظر می‌رسد بهترین‌ها را برای ما می‌خواهند اما در واقع قصد دارند برای منافع خودشان ما را بازی دهند. در پایان، آن‌ها هیچ جایزهٔ مناسبی برای ارائه به ما ندارند. یک کارت رنگی به ما می‌دهند و ما را به زمین گلف و سرانجام به قبر می‌فرستند و ممکن است زندگی ما را تلف کرده باشند.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

mj94
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

سلام، کتاب سعی داره اون نگاهی که تو مدرسه به ما دیکته شده، و البته یک عالمه نکته حکیمانه که توی طول مسیر زندگی نیاز داریم رو بگه، اگر توی روابط، ناتوانی تو تعامل با خودتون، احساس کم از آزادی،

- بیشتر
Masahiro
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

لطفاً در بی‌نهایت قرار بدید.

Amir G
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

کتاب به مسائلی میپردازه که به نظر آلن دوباتن لازم تو مدرسه بهشون پرداخته بشه ولی خب حرفی ازشون زده نمیشه در فصل اول خود مدرسه رو زیر سوال میبره و در فصلهای بعد به ۲۰ موضوع مختلف میپردازه اگه سایر کتاب

- بیشتر
نغمه میلانی
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

خیلی عالی و کاربردی، برای ما که این چیزها رو در مدرسه نیاموختیم کمی رنج آور محسوب میشه ولی برای آیندگان میبایست که اوضاع رو عوض کرده و نوع تربیت رو در مدارس تغییر بدیم.

sinsad
۱۴۰۱/۰۹/۱۱

همچین میگه به شما ، انگار به خودش یاد میدن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
تنها افرادی که امنیت کامل دارند مردگان هستند.
behmorad
یک زندگی خوب مستلزم انجام دو کار نسبتاً دشوار از سوی ماست: بدانیم چگونه به‌خوبی قوانین را رعایت کنیم تا گرفتار دعواهای بیهوده با قدرت نشویم؛ و در عین حال هرگز برای مدتی طولانی به حقانیت آنچه از ما خواسته می‌شود تا مطالعه کنیم بیش از حد کورکورانه یا منفعلانه اعتقاد نداشته باشیم. ما باید در ظاهر مطیع باشیم و در باطن قدرت تشخیص داشته باشیم.
Meleegirl
می‌بایست از معلمان خود در مورد نحوهٔ برخورد با دشواری‌های روابط، مشکلات شغلی، تنش‌های خانوادگی و وحشت از مرگ و میر بسیار بیشتر می‌آموختیم
mj94
چگونه مفاهیم اساسی، مفاهیمی که برای یک زندگی خوب و معتدل بسیار مهم هستند، مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. چگونه برای محاسبات، فرسایش لایهٔ یخچالی فوقانی، سیاست دولت‌های بورگوندی در قرن پانزدهم، شعر امیلی دیکنسون و معادلات مثلثاتی زمان بسیار زیادی اختصاص داده شد و برای پرداختن به انواع مسائلی که زندگی بزرگسالان را بسیار مشکل می‌کند هنوز هم زمان کمی وجود دارد؟ خلاصه بگویم، چرا هیچ کس هرگز به ما نگفت؟
Meleegirl
کج‌خلقی ما بیشتر به گذشته‌ای مربوط می‌شود که لازم می‌دانیم هنوز برای آن تأسف بخوریم تا آینده‌ای که دلیلی برای ترس از آن وجود دارد.
منکسر
اگر هدفْ داشتن عمر طولانی‌تر باشد، هر چقدر هم متخصصین رژیم غذایی اصرار کنند، به نظر می‌رسد اولویت نباید اضافه کردن زمان‌های خام باشد، بلکه باید اطمینان حاصل شود که سال‌های باقی‌مانده به اندازهٔ کافی اساسی به نظر برسد. هدف باید متراکم کردن زمان باشد نه تلاش برای بیرون کشیدن یک یا دو سال دیگر از چنگال مرگ.
mj94
همه چیز را به غیر از دو مهارت -که به شیوه‌های گوناگون کیفیت زندگی بزرگسالان را تعیین می‌کنند- به ما می‌آموزند: دانستن این که چطور برای خودمان شغل مناسب انتخاب کنیم و چطور روابط رضایت‌بخش تشکیل دهیم.
HeLeN
این جایزه ممکن است متعلق به کسی باشد که جرئت می‌کند پیش برود و آن را دریافت کند.
mj94
یک زندگی خوب مستلزم انجام دو کار نسبتاً دشوار از سوی ماست: بدانیم چگونه به‌خوبی قوانین را رعایت کنیم تا گرفتار دعواهای بیهوده با قدرت نشویم؛ و در عین حال هرگز برای مدتی طولانی به حقانیت آنچه از ما خواسته می‌شود تا مطالعه کنیم بیش از حد کورکورانه یا منفعلانه اعتقاد نداشته باشیم. ما باید در ظاهر مطیع باشیم و در باطن قدرت تشخیص داشته باشیم.
منکسر
هنگامی که می‌فهمیم در اغلب مواقع صاحب چه قدرتی برای نجات یک فرد از تحقیر نفس هستیم، در مهربانی کردن سنگ تمام می‌گذاریم.
منکسر

حجم

۲۲۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲۲۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
۱۵,۷۵۰
۵۰%
تومان