دانلود و خرید کتاب وراجی ایتن کراس ترجمه نسیم حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وراجی اثر ایتن کراس

کتاب وراجی

معرفی کتاب وراجی

کتاب وراجی نوشتهٔ ایتن کراس و ترجمهٔ نسیم حسینی است. انتشارات ترجمان علوم انسانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌وروش مهار آن‌ها سخن گفته است.

درباره کتاب وراجی

«دن هریس» گفته است که صدایی که توی سرش است، یک عوضی است! حتماً برای شما هم پیش آمده که بعضی روزها مدام به افتضاحی که سر کار به بار آورده‌اید فکر می‌کنید یا اختلافی را که با همکارتان پیدا کرده‌اید بالا و پایین می‌کنید یا جروبحث‌هایتان را مرور می‌کنید و یاد چیزهایی می‌افتید که باید می‌گفتید، اما نگفته‌اید. ما در این اوقات پیوسته در حال حرف‌زدن با خودمان هستیم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این گفت‌وگوهایِ درونی با خودمان آن‌قدر زیاد است که گویی در دقیقه ۴۰۰۰ کلمه به زبان می‌آوریم.

نویسندهٔ کتاب وراجی، ایتن کراس، استاد دانشگاه میشیگان و از پیشگامان حوزۀ کنترل ذهن، معتقد است که این مکالمات شیوۀ زندگی‌ شخصی ما و روابطمان با دیگران را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و اگر نتوانیم آن‌ها را مهار کنیم، ذهنی آشفته و اراده‌ای ضعیف خواهیم داشت. او در این کتاب ریشه‌های نشخوارهای ذهنی را بررسی کرده و فایده‌ها و آسیب‌های آن را بر شمرده و راه‌هایی پیشنهاد کرده است که بتوانیم وراجی‌های ذهنمان را مهار کنیم و گفت‌وگوهای درونی مؤثری با خود داشته باشیم.

آدام گرانت، نویسندهٔ کتاب پرفروش «بده و بستان» معتقد است که کتاب وراجی بعضی از مهم‌ترین مکالمات زندگی ما را زیرورو خواهد کرد؛ مانند مکالماتی که با خودمان داریم.

خواندن کتاب وراجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و حوزهٔ خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایتن کراس

ایتن کراس یکی از پیشگامان حوزهٔ مهار ذهن آگاه است. دکتر کراس استاد تقدیرشدهٔ دانشگاه میشیگان و مدرسهٔ کسب‌وکار راس و مدیر آزمایشگاه «ایموشن اند سلف کنترل» است. او در جلسات راهبردی کاخ سفید شرکت داشته و دربارهٔ کارش با اخبار عصرگاهی سی‌بی‌اس، «گود مرنینگ آمریکا» و «ان‌پی‌آر مورنینگ ادیشن» مصاحبه کرده است. پژوهش‌های پیشرو او در نیویورک تایمز، نیویورکر، وال‌استریت ژورنال، یواس‌اِی تودی و مجلهٔ علمی و پزشکی نیوانگلند منتشر شده است. او مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه پنسیلوانیا و مدرک دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده است. «وراجی» نخستین کتاب او است.

بخشی از کتاب وراجی

«صبح یکی از روزهای سال ۱۷۶۲، ماریا تریزیا فون پارادیسِ سه‌ساله در حالی از خواب بیدار شد که بینایی‌اش را از دست داده بود.

ماریا تریزیا که پدرش مشاور امپراتریس روم بود در وین بزرگ شد و، با وجود ازدست‌دادن بینایی‌اش، زندگی نسبتاً جذابی داشت. او از کودکی اعجوبهٔ موسیقی بود و در نواختن ارغنون و کلاویکورد، که صفحه‌کلیدی مستطیل‌شکل بود، مهارت داشت. استعداد او، در کنار ناتوانی‌اش، لطف و توجه امپراتریس را به خود جلب کرد. امپراتریس ترتیبی داد که ماریا از مستمری و بهترین شرایط تحصیل بهره‌مند باشد. به نوجوانی که رسید، دیگر موسیقی‌دان پرآوازه‌ای بود که در گران‌ترین سالن‌های وین و خارج از وین می‌نواخت، حتی برخی قطعات موسیقی‌اش را موتزارت برایش می‌نوشت. بااین‌حال، والدین ماریا تریزیا همچنان امیدوار بودند که دخترشان بینایی‌اش را دوباره به دست بیاورد.

از وقتی بچه بود، پزشکان انواع و اقسام روش‌های درمانی را از زالودرمانی گرفته تا شوک الکتریکی رویش آزمایش کرده بودند، اما هیچ‌کدام فایده نداشت. بینایی او برنگشت. حتی بدتر، این درمان‌ها کلی بیماری دیگر برایش به جا گذاشتند. تا هجده‌سالگی از تهوع، اسهال، سردرد و حملات بیهوشی رنج می‌برد.

تااینکه فرانس آنتون مِسمِر سر راهش قرار گرفت، پزشکی مرموز و تحصیل‌کردهٔ وین که با اَشرافِ شهر روابط نزدیکی داشت. او ادعا می‌کرد برای نخستین‌بار مداخله‌ای پزشکی را ابداع کرده که می‌تواند، فقط با استفاده از اصول مغناطیس، جریان نیروی ناپیدایی را که در سراسر جهان در حرکت است تغییر دهد و، از این طریق، طیف گسترده‌ای از بیماری‌های جسمی و روحی را معالجه کند. مسمر بیماری افراد را با هدایت این انرژی نامرئی توسط آهن‌ربا و دستانش درمان می‌کرد. او اسم این روش را مغناطیسم حیوانی گذاشته بود، چیزی که بعدها «مکتب مسمر» نام گرفت.»

نظرات کاربران

سعید
۱۴۰۲/۰۲/۰۳

کتاب بسیار عالی، با ترجمه بسیار ناامید کننده. چه خوب که ترجمه های دیگر از این کتاب موجود است.

سید محسن ملاباشی
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

مثل دیگر ترجمه‌های انتشارات ترجمان، ناویراسته و دیریاب است و اصلاً مخاطب را جذب نمی‌کند.

کاربر ۳۳۸۹۳۲۱
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

محتوای کتاب و ترجمه بسیار عالی بود.

آسیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

بی نهایت مناسب جهان امروز...به نظرم اغلب آدمها درگیر وراجی های معمول و غیرمعمول هستند و این کتاب در کمترین حالت، می تونه مسکنی در لحظه باشه

کاربر ۶۶۹۴۴۲۱
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

بله توصیه می کنم راهکار های خوبی در جهت کنترل افکار داده بودند

Sharareh Haghgooei
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

اگر از آن افرادی هستید که اتفاقات گذشته و حتی برنامه های آینده‌تون رو مدام تو ذهنتون بالا و پایین میکنید .اجراهای مختلفی ازش استخراج میکنید و این افکار تمرکز روز و خواب شب رو ازتون میگیره.با خواندن این کتاب

- بیشتر
کاربر 4596849
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

از کتاب و متن لذت بردم، ترجمه به نسبت ترجمه‌ی دیگری که دیدم قابل استفاده تر بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۹)
همهٔ ما با حواس‌پرتی‌های ناشی از جریان کلامیِ منفی آشنا هستیم. تابه‌حال، پس از دعوای شدید با کسی که دوستش دارید، تلاش کرده‌اید کتابی بخوانید یا کاری انجام دهید که نیازمند تمرکز باشد؟ چنین کاری تقریباً غیرممکن است. همهٔ افکار منفیِ حاصل از آن مشاجره کارکردهای اجرایی شما را تحلیل می‌برند، چون منتقد درونی‌تان و یاوه‌هایش بر مقر فرماندهی مغز شما غلبه یافته‌اند و منابع عصبی‌تان را به تاراج می‌برند. بااین‌حال، مشکل بیشترِ ما این است که معمولاً درگیر فعالیت‌هایی هستیم که اهمیتشان خیلی بیشتر از به ذهن‌سپردن اطلاعات یک کتاب است. ما هم‌زمان به شغلمان می‌رسیم، به‌دنبال رؤیاهایمان می‌رویم، با دیگران تعامل می‌کنیم
shobair
تمایلِ ما به مرور دوباره است که باعث می‌شود سناریوهای دشواری که قبلاً یاد گرفته‌ایم بدون فکرکردن اجرایشان کنیم در هم بریزند. این دقیقاً همان کاری است که صدای درونیِ ما با تمایلش به غرق‌کردن ما در مشکلات انجام می‌دهد. صدای درونی باعث توجه بیش‌ازحدِ ما به تک‌تک اجزای رفتاری می‌شود که عملکرد آن صرفاً حاصل‌جمع عملکرد اجزایش است.
alireza hosseini
به‌باور ویگوتسکی، ما از زمانی شیوهٔ مدیریت هیجانات خود را یاد می‌گیریم که ارتباطمان با مراقبان اولیه‌مان (که معمولاً والدین هستند) آغاز می‌شود. این مراقبان به ما دستوراتی می‌دهند و ما، درحالی‌که معمولا از آن‌ها تقلید می‌کنیم، آن دستورات را برای خودمان بلند تکرار می‌کنیم. در آغاز، این کار را با صدای واضح انجام می‌دهیم. اما به‌مرور زمان، دستورات مراقبان را در کلام بی‌صدای درونی درونی‌سازی می‌کنیم. و بعدتر، وقتی بزرگ‌تر می‌شویم، تا پایان زندگی از کلمات مخصوص به خودمان برای کنترل خود استفاده می‌کنیم.
mary
رسانه‌های اجتماعی امکانی هم فراهم می‌کنند تا هرطور که می‌خواهیم باور مردم را دربارهٔ آنچه در زندگی‌مان می‌گذرد سر و شکل دهیم، و چیزی که برای به‌اشتراک‌گذاشتن انتخاب می‌کنیم می‌تواند به آتش وراجی ذهن دیگران دامن بزند. نیاز انسان به نمایشِ خود نیاز نیرومندی است
mary
وقتی هیاهوی وراجی بلند می‌شود، دقیقاً همان منابع عصبی‌ای را خالی می‌کند که برای تمرکز، فاصله‌گرفتن و بازیافتن کنترلِ خود بر صدای درونی‌مان لازمشان داریم. اما خودگوییِ بافاصله از این وضعیت بغرنج دور می‌ماند. این شیوه با نتایج عالی و زحمت اندک همراه است.
shobair
در پژوهشی که من به‌همراه همکارانم در سال ۲۰۱۵ منتشر کردیم (۳۹)، مشخص شد که افراد هرچه زمان بیشتری را صرف بالاوپایین‌کردن منفعلانهٔ فیسبوک و سرک‌کشیدن در زندگی دیگران کنند، بیشتر حسادت می‌کنند و، درنتیجه، احساس بدتری خواهند داشت.(۴۰)
حامد گنجعلیخان حاکمی
شواهد جدید نشان می‌دهند که رؤیاها غالباً کاربردی‌اند (۲۳) و با نیازهای عملی ما بسیار سازگارند. می‌توانید آن‌ها را مثل شبیه‌سازهای کمی مضحکِ پرواز تصور کنید. رؤیاها به ما کمک می‌کنند تا خودمان را برای آینده آماده کنیم، چون رویدادهایی را که هنوز از راه نرسیده‌اند برایمان شبیه‌سازی می‌کنند، سناریوهایی را که ممکن است به واقعیت بپیوندند پیش چشممان می‌آورند و حتی خطراتی را که باید مراقبشان باشیم گوشزد می‌کنند. درست است که هنوز چیزهای زیادی هست که باید دربارهٔ نحوهٔ اثرگذاری رؤیا بر خودمان بدانیم، اما درنهایت، رؤیاها فقط داستان‌های ذهن ما هستند و تردیدی نیست که، در زمان بیداری، صدای درونی با صدایی بلند درمورد بنیادی‌ترین داستان روان‌شناختی‌مان حرف می‌زند: هویت.
کاربر ۳۴۴۷۱۱۶
وقتی خارج از فضای مجازی کسی را برای صحبت‌کردن انتخاب می‌کنیم، معمولاً ناچاریم صبر کنیم تا او را ملاقات کنیم یا او فرصت صحبت‌کردن داشته باشد. در مدتی که منتظر آن فرد هستیم جادویی رخ می‌دهد: گذشت زمان به ما اجازه می‌دهد دربارهٔ احساسات و افکارمان تأمل کنیم، طوری که بیشترِ هیجاناتمان فرومی‌نشینند. درواقع، پژوهش‌ها بر این باور رایج مُهر تأیید می‌زنند که «زمان همه‌چیز را درست می‌کند» یا این توصیه که «بگذار کمی زمان بگذرد».
mary
وراجی شامل افکار و هیجانات منفی تکرارشونده‌ای است که باعث می‌شوند قابلیت درون‌نگری خارق‌العادهٔ ما، به‌جای اینکه برایمان موهبت باشد، به آفت جانمان تبدیل شود. عملکرد، تصمیم‌گیری، روابط، شادکامی و سلامتی ما با وراجی به خطر می‌افتد. آن‌قدر به افتضاحی که سرِ کار به بار آورده‌ایم یا اختلافی که با عزیزی داریم فکر می‌کنیم که، دست‌آخر، با هجوم احساسات بد مواجه می‌شویم.
mary
درون‌نگری به این معنی است که هرکس به افکار و احساسات خودش فعالانه توجه کند. این قابلیت همان چیزی است که به ما اجازه می‌دهد تصور کنیم، به خاطر بسپاریم، تأمل کنیم و، سپس، از این خیال‌پردازی‌ها برای حل مسئله، نوآوری و خلق‌کردن استفاده کنیم.
mary

حجم

۲۷۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۲۷۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان