دانلود و خرید کتاب دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن سیدمحمد بهشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن اثر سیدمحمد بهشتی

کتاب دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن

امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن

کتاب الکترونیکی «دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن» نوشتهٔ سیدمحمد بهشتی در انتشارات روزنه چاپ شده است. کتاب‌ حاضر با هدف‌ ارائه تصویری منصفانه و عالمانه از اندیشمند فرزانه، دکتر شریعتی، منتشر می‌شود.

درباره کتاب دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن

آیت‌اللّه شهید دکتر بهشتی که خود از مشارکت‌کنندگان جدی و ژرف‌نگر نهضت احیای اندیشه اسلامی شمرده می‌شد، از معدود افرادی بود که خواستار شناخت واقعیت‌ها و بهره‌گیری از نقاط قوت آثار دکتر شریعتی بودند. 

نخستین بخش کتاب به گفتاری از آیت‌اللّّه شهید دکتر بهشتی اختصاص دارد که در تاریخ ۵۹/۳/۲۹ در دانشکده نفت آبادان ایراد شده است. در این گفتار از خاستگاه اجتماعی دکتر شریعتی، اینکه وی خود را ساخته‌وپرداخته رنج می‌دانست، ویژگی‌های شخصیت او، تشنگی او برای دانستن و جستجوگری، اندیشهٔ پویا و پرتحرک و خلاق او سخن رانده شده است.

آنچه دربارهٔ بخش دوم کتاب باید گفت این است که نمونه‌ای است قابل‌تأمل در شیوهٔ برخورد با آرای مخالف: در عین صراحت و صلابت، با احترام و حفظ حرمت اشخاص درآمیخته؛ در عین بررسی و نقد و نظر علمی، پایبند و متوجه به موازین اخلاقی در عین ایجاز، همراه با وسواس و دقت در انتخاب واژه‌ها و عبارات و متکی به استناد دقیق به منابع و مآخذ.

همان‌ طور که از فحوای این گفتار برمی‌آید، دو گفتار مذکور در پاسخ به ایراداتی بوده است که آیت‌اللّه مصباح یزدی در جلسهٔ پایانی درس نهایه در مدرسهٔ منتظریه بر دیدگاه دکتر شریعتی در مورد مسئلهٔ خاتمیت وارد ساخته بودند.

بخش سوم نیز، مشتمل بر چهار مصاحبه از شهیدبهشتی است که تحت عناوین گوناگون و در زمان‌های مختلف دربارهٔ اندیشه و شخصیت دکتر شریعتی ایراد شده است.

کتاب دکتر شریعتی جستجوگری در مسیر شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار و اندیشه‌های دکتر شریعتی و دکتر بهشتی پیشنهاد می‌شود.

درباره سید محمد بهشتی

سید محمد حسینی بهشتی در ۲ آبان ۱۳۰۷ در اصفهان به دنیا آمد. وی سیاست‌مدار، فقیه، دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب‌رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

گاهی از آیت‌اللّه بهشتی به‌عنوان نظریه‌پرداز ولایت‌فقیه نام برده می‌شود؛ او از جمله افراد نزدیک به امام خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته است.

برخی از آثار مکتوب دکتر بهشتی عبارت‌اند از:

آموزش مواضع، از حزب چه می‌دانیم، اقتصاد اسلامی، اهمیت شیوهٔ تعاون، بانکداری و قوانین مالی اسلام، بایدونبایدها، رسالت دانشگاه و دانشجو، حق و باطل از دیدگاه قرآن، روش برداشت از قرآن، سرود یکتاپرستی، سلسله درس‌های اسلامی - مسئلهٔ مالکیت، سلسله درس‌های اسلامی - شناخت.

سید محمد بهشتی در ۷ تیر ۱۳۶۰ در تهران درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۷۵۰
۱۰,۳۷۵
۵۰%
تومان