دانلود و خرید کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور علی شاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور اثر علی شاهی

کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور

نویسنده:علی شاهی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور

کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور نوشته علی شاهی است. این کتاب را انتشارات آریا دانش در سال ۱۳۹۷ منتشر کرده است.

درباره کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور

کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور، نقش مهمی در رسیدن به توسعه پایدار بر عهده دارد، توجه به این امر علاوه بر خودکفایی در تولید مواد غذایی و صادرات آن می‌تواند پاسخگوی مسائل ناشی از افزایش جمعیت کشور بوده و به کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها منجر شود این مسئله مستلزم استفاده از اصول و روش‌های علمی و شناخت توان‌ها و قابلیت‌های محیطی هر منطقه باشد یعنی باتوجه‌به تنوعات اقلیمی و شرایط محیطی هر منطقه محصولاتی برای کشت انتخاب شود که توسعه اقتصادی آن منطقه را در پی داشته باشد. آب‌وهوا یکی از مهم‌ترین عواملی است که در طول تاریخ موردتوجه بشر بوده و کمتر فعالیت کشاورزی وجود دارد که در طول روز با یک یا چند عامل هواشناسی برخورد نداشته باشد. تولید در بخش کشاورزی وابستگی زیادی به آب‌وهوا و قابلیت‌های جذب آب دارد. دما و بارش نقش مهمی در رشد نمو و به ثمر رسیدن محصول دارند، دما نقش عمده‌ای در تاریخ کشت و پیش‌بینی مراحل مختلف رشد نمو تا برداشت محصول ایفا می‌کند. بارش و رطوبت خاک شرایط لازم را برای رشد و نمو محصول را تأمین می‌کند. آگاهی از چگونگی تناسب و انطباق فعالیت‌های کشاورزی هر منطقه با شرایط آب‌وهوایی آن لازمه هرگونه فعالیت کشاورزی است. ازاین‌رو شناخت اقلیم و بررسی نیازهای اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تولید است.

خواندن کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور برای علاقه‌مندان به کشاورزی و کشت زعفران مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب امکان سنجی کشت زعفران در شمال و شرق سبلان با استفاده از روش ساو و ویکور

«زعفران با نام علمی (L. Crocus sativus) از تیره زنبقیان (Iridaceae) گیاهی علفی و چندساله و بومی ایران هست که تکثیر آن به‌وسیله بنه انجام می‌شود (ابریشمی، ۱۳۸۳). در کتب مختلف فارسی با نام‌های بخوان، زعفران، کیسر، رفون آمده است. نام عربی آن کزو کو است و معادل فرانسوی آن سافران و در انگلیسی سافرون و کروکوس نامیده می‌شود که همه این نام‌ها متعلق به گیاهی از خانواده زنبق‌ها است که نام علمی آن کروکوس سایتیوس آل است (مقصودی و همکاران، ۱۳۹۱: ۳). از جمله گران‌بهاترین محصولات کشاورزی دنیا است که آن را «طلای سرخ» می‌نامند. منشأ زعفران، یونان، ترکیه و ایران است (به نیا، ۱۳۷۰). کاشت زعفران در ایران قدمت ۳۵۰۰ساله دارد (ساکسنا، ۲۰۱۰). زعفران به‌عنوان گران‌ترین محصول کشاورزی و دارویی جهان جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات صنعتی و صادراتی ایران دارد و در حال حاضر ایران جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌های زعفران در جهان است و بیش از ۸۰ درصد تولید جهانی این محصول گران‌بها به ایران اختصاص دارد (سرمد نیا، ۱۳۷۲). این گیاه امروزه در کشورهای معدودی از جمله ایران، اسپانیا، ترکیه، یونان، ایتالیا، هندوستان، کشمیر، مراکش و برخی از کشورهای آسیای میانه مناطق اصلی تولید آن محسوب می‌شوند (کیان بخت، ۲۰۰۷). »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

قیمت:
۲۷,۹۹۸
تومان