دانلود رایگان کتاب رساله مصور جانبازان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رساله مصور جانبازان اثر مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران

کتاب رساله مصور جانبازان

معرفی کتاب رساله مصور جانبازان

کتاب رساله مصور جانبازان:احکام و مسائل جانبازان مطابق با فتاوای هفت مرجع نوشته مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسین حبیبی است. این کتاب را نشر شاهد منتشر کرده است. در این مجموعه نظرات فقهی هفت نفر از آیات عظام و مراجع گران‌قدر گردآوری شده و از این نظر یک نمونه بی بی‌بدیل و ماندگار به شمار می‌آید.

درباره کتاب رساله مصور جانبازان

از جمله سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های نشر شاهد، پرداختن به ابعاد گوناگون و حوزه‌های متعدد ایثارگری است. نمود عینی و عملکردی آن نیز انتشار صدها عنوان کتاب در گونه‌های مختلف ادبی، هنری، پژوهشی و کاربردی است که برای مخاطبان در گروه‌های مختلف سنی تا کنون منتشر و عرضه شده است.

نزدیک به یک دهه پیش بود که با تلاش ویژه دفتر پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری مؤسسه فرهنگی اطلس شیعه، کار مطالعاتی و اجرایی رساله مصور جانبازان آغاز و نهایتاً در دوره‌ای زمانی باتوجه‌به حساسیت‌های فقهی، علمی و اجرایی با همکاری جمعی از فضلای حوزه‌های علمیه کار به سرانجامی مطلوب رسید. رساله مصور جانبازان گامی مهم در راستای پاسخگویی فقهی به مسائل و احکام خاص جانبازان است و این از خصوصیات فقه پویای شیعه است که در هر زمان بنا به مقتضیات قابلیت ارائه احکامی مناسب و در خور را دارد، مسائل جانبازان یک نمونه از هزاران نمونه‌ای است که این میراث ماندگار قابلیت ارائه و اعلام احکام اختصاصی به آن را دارد.

خواندن کتاب رساله مصور جانبازان را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

کتاب حاضر برای افرادی که به خواندن کتاب‌هایی با موضوعات ایثارگری و امور شهدا علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب رساله مصور جانبازان

«جانبازان و معلولان در کلام امام خمینی 

سلام به عزیزان ما که در راه عزت اسلام و عظمت کشور اسلامی بپا خواستید و در راه دفاع از میهن، معلول و مجروح شدید و برای خودتان مایه افتخار و برای ملت بزرگتان، هم مایه تأسف و تأثر و هم سربلندی شدید.

درود بر شما معلولان و مصدومان که اعضا و سلامت خود را در راه اعتلای قرآن کریم از دست دادید. ملت شریف و اسلام هیچ‌گاه شما عزیزان را از یاد نمی‌برد. باید بدانید، (جامعه معلولین) که انسان دارای روحی است و جسمی؛ آن که انسان به او انسان است، روح است نه جسم انسان. دعا کنید که آنهایی که روحشان معلول است، آنها شفا پیدا کنند و دعا کنید که شما جامعه معلولین جسمی، معلول روحی نباشید. اگر روح سالم باشد و روح شما آزاد و قوی باشد چه باک که دست‌وپای انسان معلول باشد. دست‌وپای انسان مناط انسانیت نیست. سعادت به داشتن دست نیست و به داشتن پا نیست؛ سعادت با داشتن مال نیست؛ سعادت یک تمرین است که مربوط به روح انسان است؛ مربوط به قلب است. شما بچه‌های عزیز که روحتان سالم است و قلبتان سالم است و ان‌شاءالله به طور ایمان و تواصی به صبر و حق رشد می‌کنید، شما سعادتمندید.

من از خدای تبارک‌وتعالی سعادت و سلامت و توفیق شما را خواهانم و تشکر می‌کنم از شما و از کسانی که به شما خدمت می‌کنند؛ چه پزشکان و چه اشخاص دیگر. من هم یکی از خدمتگزاران شما هستم و یکی از دعاگویان شما. خداوند ان‌شاءالله شما را شفا بدهد و رحمت خودش را بر همه ما و بر همه ملت، ایثار فرماید. لاحول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۳ صفحه

حجم

۵۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۳ صفحه

قیمت:
رایگان