دانلود و خرید کتاب آن فروترین کریستیان بوبن ترجمه طیبه هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن فروترین اثر کریستیان بوبن

کتاب آن فروترین

معرفی کتاب آن فروترین

کتاب الکترونیکی «آن فروترین» نوشتهٔ کریستیان بوبن با ترجمهٔ طیبه هاشمی در نشر افکار چاپ شده است. این اثر دربارهٔ زندگی فرانسوآی قدیس است.

درباره کتاب آن فروترین

فرانسیس آسیزی از مشهورترین و مقدس‌ترین شخصیت‌های عالم مسیحیت و بنیان‌گذار فرقه فرانسیسکن‌ها است. قدیس فرانسیس صاحب اندیشه‌ای صد‌در‌صد عرفانی و روحانی بود. در آراء او هیچ جنبه‌ای از آگاهی منطقی و علمی دیده نمی‌شود و از این رو نمی‌توان او را فیلسوف دانست؛ اما نمی‌توان از تأثیرات اندیشهٔ عرفانی این راهب مقدس بر عالم فلسفه و الهیات چشم پوشید. دیدگاه فرانسیس در عین تحکم و سختگیری، بسیار پر مهر و عطوفت است.

در سال ۱۲۰۹ تعداد شاگردان فرانسیس ۱۲ نفر بود که با تعداد حواریون حضرت عیسی (ع) یکی بود. فرانسیس با این افراد آیینی را تدوین کرد که در سال ۱۲۱۰ آماده شد. پاپ اینوسنت سوم آن را تأیید کرد و اجازهٔ تبلیغ داد. فرقه معروف فرانسیسکن‌ این‌گونه پدید آمد. آن‌ فروترین به جنبه‌های گوناگون زندگی فرانسوآی قدیس و فرقهٔ فرانسیسکن می‌پردازد.

کتاب آن فروترین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ بیشتر دربارهٔ مسیحیت پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ کریستیان بوبن

کریستیان بوبن ۲۴ آوریل ۱۹۵۱ در فرانسه متولد شد. آثار او عموما درباره‌ی عشق و تنهایی هستند. بوبن بیش از شصت اثر دارد که همگی آن‌ها به شناخت بهتر افکار او کمک می‌کنند. اگر آن‌ها بخوانیم و مانند قطعات پازل در کنار یکدیگر قرار بدهیم، به منظری کلی از آثار او دست پیدا می‌کنیم. زبان و سبک نوشتاری او بسیار لطیف و شاعرانه است. کریستیان بوبن در ایران با کتاب غیرمنتظره شناخته و مشهور شد. برخی از آثار بوبن عبارتند از: فرسودگی، ژه، دی‍وان‍ه‌ب‍ازی‌، دی‍وان‍ه‌وار،(همان اثر با ترجمه‌ای متفاوت) ابله محلّه، زن آینده و دلباختگی.

بخشی از کتاب آن فروترین

«فرانسوآ چنگ دربارهٔ کشف منقلب‌کننده‌اش در اومبریونِ ایتالیا می‌گوید. تلاقی غریب فرهنگ‌ها، مردی از شرق دور با ذهنیت و معنویتی غیر با قدیسی مسیحی دیدار می‌کند. چنگ می‌گوید: فرانسوآ رنگ غرب را تغییر داد، غرب ناگهان گرم‌تر، برادرانه‌تر شد. «قرن سیزده را تصور کنیم، با جنگ و اپیدمی به تاراج رفته، ترس از طبیعت که محل هبوط و بنابرین فساد بود. مزامیرش افتتاح شاعران غنایی بود که با دانته آغاز شد که دربارهٔ فرانسوآ نوشت: ما را خورشیدی زاده شد.»

عصر فرانسوآی قدیس، گذر قرن دوازدهم به سیزدهم، عصری‌ست که دنیا در حال لرزیدن است. زمان تجدد و اصلاح است. شهرها می‌جوشند و طالب خودکفایی‌اند. تجارت متحول می‌شود. ژاک لو گوف از مبارزهٔ طبقاتی، پیش‌رفت لائیک‌ها، اقتصاد پولی می‌نویسد. الوآ لوکلرک در فرانسوآ اسیزی‌اش در رجوع انجیل نقش فرانسوآی اسیزی در این تغییر را نشان می‌دهد.

میشل فوی‌یه به نوبت خود با تحلیل تابلوهای ژیوتو این گسست را دریافته است. با تجسم تصویرشناسانه و کاهنانه از امر قدسی تا به آن روز برآمده از هنر شرق مسیحی و بیزانس، هنر نقاشی می‌رود که به هنری پرسپکتیوی و عینی درآید. بیان بازگشتی به امر واقع: اینک شهرها و شخصیت‌ها، روایات چهره‌ها به نگاه ما عرضه شده. ژیوتو در عصری زیسته که فرقهٔ فرانسیسکن دعوایی را میان امور صومعه‌ای و معنوی می‌گذراند و اسیز محل و مسیر طریق فرانسوآست. نخستین بار است که زندگی قدیسی را با مجموعه‌ای از تصاویر نشان می‌دهند و بعد نوبت موسیقی‌دان‌ها وآوازخوانان است. از الیویه مسی‌یان تا آنجلو براندوآردی یا روسولینی در سینما. در میان نویسندگان از ژوزف دلتی تا نیکوس کازانتزاکیس قبل از گرین و بوبن، از ژاک کوپو تا چسترتون مسلماً اثر هرمان هسه که کشش‌اش به بودای شرق را در سیدارتا می‌شناسیم، به قصه شبیه است. هسه به باروری پیام فرانسوآ چون محرک در محدودهٔ فرهنگ تأکید می‌ورزد.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۴۱۷۷۲۵
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

ترجمه به قدری ضعیف بود که در حیرت‌م چطور اجازه‌ی چاپ و نشر گرفته است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۷۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان