دانلود و خرید کتاب اول خودت را دوست بدار! مارک رکلا ترجمه سامان جلالی فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اول خودت را دوست بدار! اثر مارک رکلا

کتاب اول خودت را دوست بدار!

معرفی کتاب اول خودت را دوست بدار!

کتاب اول خودت را دوست بدار! نوشتهٔ مارک رکلا و ترجمهٔ سامان جلالی فراهانی است و انتشارات تمدن علمی آن را منتشر کرده است. این کتاب باعث افزایش عزت نفس در ۳۰ روز می‌شود.

درباره کتاب اول خودت را دوست بدار!

عزت‌نفس بر تمام جنبه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد، از جمله روابطمان با دیگران، میزان اعتماد به نفسمان، موفقیت حرفه‌ای‌مان، آرامش درونی‌مان و موفقیتی که قصد داریم در آینده به آن برسیم. درضمن علت اصلی بیشتر بیماری‌های روانی به شمار می‌آید. این عامل تنها مسائل فردی را شامل نمی‌شود بلکه موضوعات اجتماعی را نیز در برمی‌گیرد.

آگاهی از اثرات عزت نفس بالا یا پایین این سؤال را برای هر یک از ما مطرح می‌کند: «چگونه می‌توانیم از عزت نفس پایین به عزت نفس بالا، از عزت نفس ناسالم به سالم دست یابیم و در کل چگونه می‌توانیم عزت نفسمان را افزایش دهیم؟»

هیچ رازی در کسب عزت نفس وجود ندارد. اصلاح عقیده‌ای که در مورد خودتان، زندگی‌تان، توانایی‌هایتان، ارزش‌های ذاتی‌تان و نیز کتاب اول خودت را دوست بدار! به شما کمک می‌کند تا نگرشتان را نسبت به خودتان تغییر دهید. به شما یاری خواهد داد تا اعتقادات مخربتان را شناسایی کنید؛ 

اگر تلاش کنید و زمانی را برای کار کردن روی عزت نفستان صرف کنید، نتیجه‌اش بسیار عالی خواهد بود و عوامل زیر را دربرخواهد گرفت:

اعتماد به نفس بالاتر، روابط اجتماعی بهتر، روابط کاری بهتر و داشتن آرامش در زندگی، فقط شامل برخی از این ویژگی‌هاست. انتقاد از دیگران دیگر آزارتان نمی‌دهد. توانایی پیدا می‌کنید که افکار، احساسات، ارزش‌ها، و عقایدتان را بیان کنید زیرا طولی نمی‌کشد که ارزشمندی خود را وابسته به تأیید دیگران نمی‌دانید. توانایی پیدا خواهید کرد با سختی‌ها، پریشانی‌ها، افسردگی‌ها و مشکلات اجتناب ناپذیری که در زندگی‌تان پدیدار می‌شوند، روبه‌رو شوید. به راحتی می‌توانید شادی و لذت بیشتری در تمام عرصه‌های زندگی‌تان تجربه کنید.

خواندن این کتاب به تنهایی کافی نیست. اگر می‌خواهید عزت نفستان را تقویت کنید، مجبور هستید بعضی کارها را انجام دهید. بیایید سفرتان را شروع کنید تا عزت نفس را تقویت بخشید از خواندن این کتاب لذت ببرید!

خواندن کتاب اول خودت را دوست بدار! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که احساس می‌کنند اعتماد به نفس پایینی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اول خودت را دوست بدار!

«*مسئولیت کامل زندگی‌تان را برعهده بگیرید.

حالا خوانندهٔ عزیز، بیایید این کتاب را با هم بخوانیم. این یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که در کل این کتاب نسبت به عزت نفس وجود دارد:

وقتی شرایطی که می‌خواهیم برقرار نمی‌شود، بلافاصله خداوند، جهان یا افراد دیگر را سرزنش می‌کنیم. متأسفم که باید تنها کسی باشم که این موضوع را به شما می‌گویم: فقط یک نفر مسئولیت زندگی شما را بر عهده می‌گیرد و آن خود شما هستید! نه مدیرتان، همسرتان، والدین‌تان، دوستان‌تان، شرایط اقتصادی، آب و هوا، یا رئیس جمهور. فقط شما!

وحشتناک است ولی در عین حال رهایی‌بخش به نظر می‌آید. روزی که از سرزنش دیگران به دلیل هرچیزی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد دست بکشید، هر شرایطی تغییر پیدا می‌کند. هنگامی که تصور می‌کنید کنترل زندگی‌تان را در دست دارید و مسئولیت کامل آن را بر عهده می‌گیرید، روابط‌تان به شدت بهبود می‌یابد. پذیرفتن مسئولیت زندگی به معنی پذیرش هزینه‌های آن است. به جای این‌که قربانی شرایط باشید، قدرت را به دست بگیرید تا شرایط را بسازید یا دست‌کم قدرتی را در اختیار بگیرید که باعث می‌شود تصمیم بگیرید با شرایطی که هم اکنون در زندگی‌تان وجود دارد، روبه‌رو شوید.

در پی این نتیجه، دیگر هیچ اهمیتی ندارد که در زندگی‌تان چه اتفاقی می‌افتد، مهم رفتاری است که در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهید. و رفتاری که به آن عادت می‌کنید، انتخاب‌تان است.

اگر دیگران را به دلیل شرایط زندگی‌تان سرزنش کنید، قدرت‌تان را از دست می‌دهید و خودتان را وابسته به اَعمال دیگران می‌کنید تا زندگی‌تان پیشرفت کند و خوانندهٔ عزیز، باید این موضوع را به شما بگویم که هیچ‌گاه چنین شرایطی در زندگی‌تان رخ نخواهد داد. اگر مسئولیت کامل زندگی‌تان را برعهده بگیرید، به قدرتی دست می‌یابید که با آن می‌توانید شرایط غیرمطلوب را تغییر دهید.

شما تحت کنترل افکار، اعمال و احساسات‌تان هستید. شما تحت کنترل کلمات‌تان، سریال‌هایی که در تلویزیون می‌بینید و افرادی هستید که با آن‌ها وقت می‌گذرانید. اگر نتایج حاصل را دوست ندارید، ورودی‌تان که شامل افکار، احساسات و انتظارات‌تان است را تغییر دهید.

بنابراین، دوست من- می‌خواهید چه کار کنید؟

* از شکایت بپرهیزید

آیا مدام شکایت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، بلافاصله دست از این کار بردارید. شکایت کردن واقعاً بی‌فایده است و اصلاً سودی ندارد. اگر کوچک‌ترین سودی داشت، شما را تشویق می‌کردم به شکایت‌های‌تان ادامه دهید؛ ولی اصلاً سودی ندارد. البته اثرات منفی دیگری هم دارد. بیش‌تر افرادی که از آن‌ها شکایت می‌کنید، احتمالاً هیچ توجهی به شما ندارند. حتی ممکن است بعضی‌ها از این که حال و روز خوشی ندارید، خوشحال شوند. باعث می‌شود احساس شادمانی کنند و خودشان را بدبخت ندانند.

شکایت کردن و تأسف خوردن به حال خود اصلاً جالب نیست. بنابراین، به جای شکایت کردن از موضوعات مختلف، خودتان را پرورش دهید. آیا از وزن‌تان شاد نیستید؟ شروع کنید و هر روز نیم‌ساعت پیاده‌روی یا ورزش کنید و غذای سالم‌تر بخورید. آیا رؤیاهای‌تان را دنبال نمی‌کنید؟ صبح‌ها زودتر بیدار شوید و دعا بخوانید. آیا از زندگی‌تان شاد نیستید؟ از سرزنش والدین‌تان، مدیرتان، دولت‌مردان یا شرایط اقتصادی که در آن به سر می‌برید، بپرهیزید و مسئولیت کامل زندگی‌تان را برعهده بگیرید.

از عادت سمی شکایت کردن و سرزنش عوامل بیرونی که موجب می‌شوند هم‌اکنون زندگی شادی نداشته باشید بپرهیزید و زندگی‌یی را شروع کنید که طالبش هستید. رؤیاهای‌تان را برآورده سازید. آسان نخواهد بود، ولی قطعاً شدنی است. از شکایت کردن در مورد شرایطی که در آن هستید، بپرهیزید و شرایطی را که دوست دارید، خلق کنید. افراد زیادی این کار را کرده‌اند، پس شما هم می‌توانید.»




نظرات کاربران

reza1224
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

عالی از هر لحاض منتظر کتاب های بعدی این نویسنده

راحله
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

واقعا عالی بود و تاثیر گذار

حامد
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

کتاب خوبی بود، واقعا اسم کتاب برازنده اشه با خواندن این کتاب متوجه میشوید که چقدر وقتتان را برای کسانی که نباید وقت بگذارید هدر دادین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تنها یک نصیحت را می‌توانم از افرادی که کردارشان با گفتارشان یکی نیست قبول کنم؛ این که بگویند: «خلاف آن‌چه را که من انجام می‌دهم، انجام بده.»
محمدرضا
شخصی که دارای عزت نفس بالایی است به رقابت نیازی ندارد؛ نیاز ندارد بهتر از بقیه باشد؛ و نیاز ندارد عوامل بیرونی به او اعتبار دهد. حتی نیاز ندارد به خاطر کار خوبش پاداش بگیرد. زیرا می‌داند که بهترین کار را انجام داده و این که می‌داند که نتیجه، مهم نیست؛ آن چه مهم است مسیر رسیدن به آن است. شخصی که دارای عزت نفس بالایی است، از توان بالقوهٔ خود برای این که در زندگی بهترین باشد، آگاه است. فقط با خودش رقابت می‌کند. هدفش این است که به رشد شخصی والایی دست یابد و موفقیت‌های بی‌نظیری کسب کند. به آن شخص تبدیل شوید. از رقابت بپرهیزید.
کاربر ۷۰۹۳۳۴۳

حجم

۱۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان