دانلود و خرید کتاب داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان ترجمه کیومرث پارسای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان اثر جیمز دیلی

کتاب داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان

گردآورنده:جیمز دیلی
امتیاز:
۳.۰از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان

داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان شامل داستان‌ ۲۰ داستان کوتاه از نویسندگانی است که هرکدام به تنهایی نامشان برای اعتبار بخشیدن به یک اثر کافی است و اکنون داستان‌هایی از هرکدام از آن‌ها در یک مجموعهٔ خواندنی در کنار یکدیگر گرد آمده است. داستان‌های کوتاه مشهور از نویسندگان جهانی با ترجمهٔ کیومرث پارسای در انتشارات تمدن علمی به چاپ رسیده است.

 نویسندگان این مجموعه داستان عبارتند از: هرمان ملویل، گی دو موپاسان، لئو تولستوی، ردیارد کیپلینگ، شارلوت پرکینز گیلمن، ژاکیم ماریا ماچادو دی آسیس، آنتون چخوف، راینر ماریا ریلکه، توماس مان، دی. اچ. لارنس، جیمز جویس، لوییجی پیر آندللو، ویرجینا وولف، فرانتس کافکا، کاترین منسفیلد، یاسوناری کاواباتا، ارنست همینگوی، چینوا آچه‌بی، جان آپدایک، خورخه لوییس بورخس

درباره کتاب داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان

داستان‌های این مجموعه و نویسندگان آن‌ها به این شرح است:

بارتلبی محرر اثر هرمان ملویل ، گردنبند اثر گی دو موپاسان، مرگ ایوان ایلیچ اثر لئو تولستوی، مردی که می‌خواست سلطان باشد اثر ردیارد کیپلینگ، کاغذ دیواری زرد اثر شارلوت پرکینز گیلمن، طالع‌بین اثر ژاکیم ماریا ماچادو دی آسیس، بانو با سگ ملوس اثر آنتون چخوف، چگونه تیموفی سالخورده با یک آواز درگذشت اثر راینر ماریا ریلکه، مسیر گورستان اثر توماس مان، افسر پروسی اثر دی. اچ. لارنس، بازار عربی اثر جیمز جویس، خانم فرولا و داماد او آقای پونزا اثر لوییجی پیر آندللو، نشانه‌ای روی دیوار اثر ویرجینا وولف، متخصص تحمل گرسنگی اثر فرانتس کافکا، مهمانی در باغ اثر کاترین منسفیلد، ملخ و جیرجیرک زیبا اثر یاسوناری کاواباتا، مکانی تمیز و بسیار روشن اثر ارنست همینگوی، تخم مرغ نذری اثر چینوا آچه‌بی، فروشگاه «ای اند پی» اثر جان آپدایک، بورخس و من اثر خورخه لوییس بورخس

درباره جیمز دیلی

جیمز دیلی متولد 29 سپتامبر 1979 در نیویورک است. دیلی ویراستار چندین گلچین دوور، از جمله بزرگترین داستان‌های کوتاه جهان، اشعار مورد علاقه کریسمس، سخنرانی‌های بزرگ آمریکایی‌های آفریقایی تبار و نویسندگان بزرگ در زمینه هنر است.

درباره کیومرث پارسای

متولد ۱۳۲۵ و نویسنده و مترجم در رشته زبان‌های خارجی گرایش ترجمه تحصیل کرده‌است وی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد. وی آثاری مثل دون کیشوت" اثر سروانتس، "شرق بهشت" اثر جان اشتاین بک، "ابله" اثر داستایوفسکی، "بینوایان" اثر ویکتور هوگو، "آنا خوسیفا" اثر خوزه ساراماگو، "شاهزاده و گدا" اثر مارک تواین، "ماجراهای تام سایر" اثر مارک تواین، "زندگی بر روی می سی سی پی" اثر مارک تواین، "پاییز پدرسالار" اثر گابریل گارسیا مارکز، "صد سال تنهایی" اثر گابریل گارسیا مارکز، "عشق سال های وبا" اثر گابریل گارسیا مارکز، "سایه باد" اثر کارلوس روئیث ثافون، "تهوع" اثر ژان پل سارتر، "هجوم دوباره مرگ" اثر ژوزه ساراماگو، "یازده دقیقه" اثر پائولو کوئلیو، "انسان در جستجوی معنا" اثر ویکتور ای فرانکل، "میل به معنا" اثر ویکتور ای فرانکل را به فارسی برگردانده است.

بخشی از کتاب داستان های کوتاه مشهور از نویسندگان جهان

پیوتر ایوانوویچ آهی چنان ژرف و سوزناک از سینه برآورد که پراسکوویا فیودوروونا به نشانه سپاسگزاری، بازوی او را فشرد. به اتاق پذیرایی رسیدند. روی مبلهای موجود در اتاق، روکشی از پارچه کتانی صورتی‌رنگی انداخته بودند. چراغی کم‌نور نیز روشنایی اندک آن مکان را تأمین می‌کرد. زن روی تختی کوتاه و پیوتر ایوانوویچ نیز روی مبلی دارای بالشهای کهنه و فنرهای از جای بیرون‌زده که نمی‌توانستند سنگینی مرد را به خوبی تحمل کنند، نشست. پیش از اینکه پراسکوویا فیودوروونا او را از نشستن روی آن مبل بازدارد، پیوتر ایوانوویچ روی مبل نشست و زمانی را به یاد آورد که ایوان ایلیچ می‌خواست آن اتاق را مرتب کند و بیاراید و برای استفاده از آن پارچه کتانی صورتی‌رنگ و دارای تصویر برگهای سبز، نظر او را هم پرسیده بود. اتاق به دلیل زیاد بودن تعداد مبلها و سایر وسایل، جای کافی نداشت و به همین دلیل، دسته تور سر بیوه‌زن، هنگام رفتن به طرف تخت کوتاه، به لبه کنده‌کاری‌شده میز گیر کرد. پیوتر ایوانوویچ با هدف جدا کردن دسته تور، از جای برخاست و در همان حال، فنرهای مبل بالشدار نیز که از سنگینی وزن مرد رها شده بودند، طغیان کردند و او را به جلو راندند. در آن حال، بیوه‌زن موفق به درآوردن دسته تور شد. پیوتر ایوانوویچ دوباره روی مبل نشست و فنرهای طغیانگر را زیر سنگینی وزن خود، له کرد. ناگهان دریافت که بیوه‌زن به درستی نتوانسته است دسته تور را از میز جدا کند. پیوتر ایوانوویچ دوباره از جای برخاست و مبل بالشدار باز هم طغیان کرد و با سر و صدای زیاد، بیرون زد. پس از پایان این رویداد، زن بیوه دستمال کتانی تمیزی از جیب بیرون آورد و شروع به گریستن کرد. رویداد مربوط به گیر کردن دسته تور و درگیری با فنرهای مبل بالشدار، غلیان احساسات در پیوتر ایوانوویچ را آرام کرده و مرد، با ابروان درهم کشیده و اخم در چهره بر جای نشسته بود.

نظرات کاربران

r.f
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

لطفا این کتاب رو در طاقچه بی نهایت قرار بدید ممنون

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اگر برمی‌خاستم و به نشانه می‌نگریستم، باز هم نمی‌توانستم با اطمینان در باره آن حرف بزنم، زیرا اگر فردی کاری را انجام داده باشد، فرد دیگر، نمی‌تواند به درستی بگوید چگونه آن رویداد شکل گرفته است. آه! این یعنی رمز و راز زندگی! یعنی نادرستی تفکر! یعنی نادیده انگاشتن انسانیت!
کاربر ۱۱۸۹۶۲۱
غیر از مباحث مربوط به انتقال و ارتقای احتمالی پس از درگذشت ایوان ایلیچ، رویداد شکل گرفته در مورد یکی از افراد آشنا، تأثیر مهمی هم از این احساس دلپذیر در آنها گذاشت که: «فرد مرده، نه من، که دیگری بوده.»
سعید

حجم

۲۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۲۴۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان