دانلود و خرید کتاب اسناد بین الملل اول کارل مارکس ترجمه مراد فرهادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسناد بین الملل اول اثر کارل مارکس

کتاب اسناد بین الملل اول

معرفی کتاب اسناد بین الملل اول

کتاب اسناد بین الملل اول نوشتهٔ کارل مارکس و ترجمهٔ مراد فرهادپور و صالح نجفی است و انتشارات شرکت کتاب هرمس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اسناد بین الملل اول

«اسناد بین‌الملل اول» نوشتهٔ کارل مارکس در برگیرندهٔ متن سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و گزارش‌های کارل مارکس در خلال سال‌های ۱۸۶۴ تا ۱۸۷۲ است که در آن دربارهٔ ایجاد انجمن بین‌المللی کارگران و یا به نمایندگی از آن به اظهار نظر پرداخته است.

این کتاب از مهم‌ترین کارهای مارکس به حساب می‌آید. این مقالات شامل تجزیه و تحلیل جست‌وجوی شکست غم‌انگیز اما الهام‌بخش کمون پاریس و همچنین مقالاتی در مورد اتحاد آلمان، مسئله ایرلند، جنبش ملی لهستان و احتمال انقلاب در روسیه است. در مقابل، اسناد بنیانگذار اولین قطعات بین‌المللی و جدلی که به شاگردان پرودون و باکونین و طرفداران اصلاح‌طلبی حمله می‌کند، تسلط تاکتیکی را نشان می‌دهد که از آن زمان بر جنبش‌های انقلابی تأثیر داشته است.

خواندن کتاب اسناد بین الملل اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های فلسفه، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و پژوهشگران آثار و آرای مارکس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسناد بین الملل اول

«همشهریان،

هریک از نمایندگانِ بخشهای مختلف گزارشهایی مبسوط درباره پیشرفت کار انجمن ما در کشورهای خود ارائه خواهند کرد. گزارش شورای عمومی شما عمدتاً به نبردهای چریکی بین سرمایه و کار خواهد پرداخت ــ منظور ما اعتصابهایی است که طی سال گذشته آرامش قاره اروپا را برهم زده است، و به گفته برخی نه از فلاکت کارگران و نه از خودکامگی سرمایه‌داران بلکه از دسیسه‌های پشت پرده انجمن ما نشئت گرفته است.

چند هفته پس از نشست واپسین کنگره ما، کارگران صنایع رنگرزی و روبان‌بافی اعتصابی به یادماندنی را در بازل برپا کردند، شهری که تا همین امروز بسیاری ویژگیهای شهری قرون وسطایی، همچون سنتهای محلی، پیش‌داوری‌های تنگ‌نظرانه، اعیان‌زاده‌های ولخرج، و حکمرانی پدرسالارانه کارفرماها بر کارگران، را در خود نگاه داشته است. همین چند سال پیش بود که یک کارخانه‌دار بازلی به قصد فخرفروشی به منشی سفارت انگلستان گفت که «مبنای رابطه ارباب و کارگر در اینجا از اول خیلی بهتر از انگلستان بود»، و «در سوئیس، کارگری که ارباب خود را به امید دستمزد بهتر رها کند با تحقیر کارگران همقطارش روبه‌رو می‌شود» و اینکه «امتیاز ما در درجه اول در طولانی بودن زمان کارمان و معتدل بودن دستمزدمان ریشه دارد». می‌بینید که پدرسالاری، با جرح و تعدیلهایی که بر اثر تحولات عصر جدید یافته است، کارش به اینجا می‌رسد ــ اینکه ارباب خوب است اما حقوقش بد است، و اینکه کارگر باید همچون واسال قرون وسطا رفتار کند اما همچون یک برده مزدبگیر مدرن استثمار شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان