دانلود و خرید کتاب نترس باش جین کیس ترجمه فاطمه شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نترس باش

کتاب نترس باش نوشتهٔ جین کیس و ترجمهٔ فاطمه شریفی، سیدداود شجیعی و احمدرضا کرمی است. انتشارات برآیند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر کوشیده است تا به این پرسش پاسخ دهد: «چگونه ترس‌هایمان را کنار بگذاریم و به موفقیت دست یابیم؟»

درباره کتاب نترس باش

کتاب نترس باش ۵ اصل برای داشتن یک زندگی سرشار از دستاوردها و هدف‌ها را در بر گرفته است. این کتاب داستان زندگی افرادی را که بر ترس‌هایشان غلبه کرده‌اند و به اهداف خود رسیده‌اند، روایت کرده است. کتاب به ما می‌گوید که این افراد ویژگی‌های مشترکی دارند:‌ برای رسیدن به هدفشان دست‌به‌کار می‌شوند، شکست را امری اجتناب‌ناپذیر می‌دانند، پس از هر شکست برمی‌خیزند و دوباره آغاز می‌کنند و حتی پس از رسیدن به موفقیت به‌دنبال شیوه‌هایی برای موفق‌ترشدن می‌گردند.

خواندن کتاب نترس باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید زندگی فوق‌العاده‌ای داشته باشید، این کتاب شما را فرامی‌خواند. شاید آن شخص شما باشید.

بخش‌هایی از کتاب نترس باش

«اگر فکر می‌کنید فقط نابغه‌ها، اشخاص ممتاز یا سازمان‌هایی با سرمایهٔ کلان می‌توانند محصولی انقلابی و موفقیت‌آمیز تولید کنند یا نهضتی را آغاز کنند که می‌تواند جهان را متحول سازد، در ادامه، افراد نترسی از سراسر دنیا را به شما معرفی می‌کنم که ناممکن را ممکن ساخته‌اند. شاید دستاوردهای آن‌ها بر شما تأثیر بگذارد و حتی تصور کنید دارای توانمندی‌های خارق‌العاده‌ای بوده‌اند یا مزیت‌هایی داشته‌اند که باعث تمایزشان با افراد معمولی شده است؛ اما من خبرهایی برای شما دارم. تنها ویژگی مشترکشان این بوده است: همهٔ آن‌ها مشتاق بودند دنیایی بهتر بسازند. آن افراد فرصتی را به دست آوردند و با وجود موانع ترسناک، شکست‌های پی‌درپی و مخالفت‌های صریح به مسیر خود ادامه دادند و در نهایت، موفق شدند. وقتی به این الگوهای موفقیت نگاه می‌کنیم، شگفت‌زده می‌شویم که چگونه دنیا بدون تأثیر آن‌ها وجود داشته است. اما همان‌گونه که خواهید خواند، از این داستان‌ها می‌توان برای ایجاد تأثیرات بزرگ در زندگی خودمان و کمک برای هدایت دیگران در مسیر نترس‌بودن، استفاده کنیم.

امروزه چالش‌های جهانی نظیر فقر، آشفتگی‌های مدنی، بن‌بست‌های سیاسی، تقسیم‌بندی‌های اقتصادی و تغییر اقلیم در زندگی روزمرهٔ ما تأثیر می‌گذارند. اگر این مشکلاتْ پیچیده و بسیار بزرگ به نظر بیایند، به‌جای حل مشکلات، آسان‌تر است که آن‌ها را نادیده بگیریم؛ اما بدانید که هیچ زمان مناسبی برای پرداختن به این مشکلات وجود ندارد. انفجار نوآوری‌های فنّاورانه در حال تغییر نحوهٔ زندگی ما هستند و اگر می‌خواهیم با سرعت تند تغییرات همراه شویم، باید شیوه‌های قدیمی انجام‌دادن کارها را تغییر دهیم.

من و شوهرم استیو فعالیت بنیاد کیس را در ۱۹۷۷ با مأموریتی شجاعانه یعنی «سرمایه‌گذاری روی افرادی که می‌توانند دنیا را تغییر دهند» آغاز کردیم. این بدان معناست که ما همواره در حال تحقیق و جست‌وجو برای یافتن بهترین ایده‌ها، بهترین رهبرها و بهترین مدل‌های نوآوری هستیم. چند سال قبل، ما گروهی از متخصصان را به کار گرفتیم تا «راز پنهان موفقیت» معدود رهبران، سازمان‌ها و جنبش‌های موفق را بیابیم. آن‌ها پنج اصل لازم برای ایجاد پیشرفت‌های غیرمنتظره را یافتند. برای شروع این نوع تغییرات، می‌بایست:

۱. بزرگ بازی کنید: بسیاری از افراد و سازمان‌ها به‌طور ذاتی محتاط هستند. آن‌ها می‌کوشند همان کاری را تکرار کنند که در گذشته مؤثر و کارآمد بوده است. این شیوه فقط به پیشرفت‌های جزئی منجر می‌شود. تحول‌های تاریخ‌ساز واقعی زمانی رخ داده است که مردم تصمیم گرفتند به‌دنبال یک تغییر انقلابی بروند.

۲. جسور باشید و ریسک کنید: شجاعتِ کاربست شیوه‌های جدید را که موفقیت آن‌ها اثبات نشده است، داشته باشید و به تجربه‌کردن ادامه دهید. ریسک‌پذیری همانند پریدن با چشمان بسته از صخره نیست، بلکه فرایندی طولانی از آزمایش و خطاست که با عرضهٔ یک محصول و یا آغاز یک حرکت به پایان نمی‌رسد. در این راستا، باید تمایل داشته باشید که برای ایدهٔ بزرگ بعدی ریسک کنید، حتی اگر به این معنا باشد که جایگاه کنونی شما به خطر بیفتد.

۳. شکست را جدی بگیرید: انسان‌های موفق شکست را جزئی از مسیر موفقیت می‌دانند. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد شکست بخورد، اما اگر سعی دارید کار جدیدی انجام دهید، نتیجه نامعلوم است. افراد بزرگ و نوآور وقتی شکست می‌خورند، موقعیت را بررسی می‌کنند، از آن شکست درس می‌گیرند و تجارب به‌دست‌آمده را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

۴. از منطقهٔ امن خود خارج شوید: این باور در جامعهٔ ما وجود دارد که افراد موفق به‌تنهایی نوآوری می‌کنند؛ اما نوآوری با همکاری‌ها اتفاق می‌افتد. اغلب جدیدترین راه‌حل‌ها از به‌هم‌پیوستن افراد با تجارب متنوع و ساختن مشارکت‌های غیرمنتظره به دست می‌آید.

۵. بگذارید فوریت بر ترستان غلبه کند: بیش از اندازه فکر و تحلیل نکنید. طبیعی است که بخواهید مشکلی را از زوایای متفاوت بررسی کنید؛ اما پرسیدن سؤالاتی نظیر «چه می‌شود اگر اشتباه کنیم؟» و «چه راه بهتری وجود دارد؟» شما را از ترس فلج می‌کند. اجازه دهید اقدام به عمل، قوی‌تر از تمام تردیدها و موانع باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تحول‌های تاریخ‌ساز واقعی زمانی رخ داده است که مردم تصمیم گرفتند به‌دنبال یک تغییر انقلابی بروند.
abbasvali73

حجم

۳۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۳۲۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان