دانلود و خرید کتاب طب طوبی زهرا معمار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طب طوبی اثر زهرا معمار

کتاب طب طوبی

نویسنده:زهرا معمار
انتشارات:انتشارات مرسل
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طب طوبی

کتاب طب طوبی نوشتهٔ زهرا معمار است. انتشارات مرسل این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی گلچینی از طب قدیم و جدید و ارتباط آن با مواد غذایی است.

درباره کتاب طب طوبی

کتاب طب طوبی ما را با اسرار نهفتهٔ خوراکی‌ها آشنا می‌کند. نویسندهٔ این کتاب معتقد است که همهٔ بیماری‌ها مستقیم و غیرمستقیم با سوء تغذیه ارتباط دارند و درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز در استفادهٔ صحیح و نوآورانه از این مواد غذایی نهفته است. به نظر زهرا معمار دانستن اهمیت مواد غذایی از جمله میوه‌ها، گل‌ها، گیاهان دارویی و طریقهٔ استفاده از آن‌ها مهم است. این کتاب در ۳۱ فصل به چنین موضوعاتی پرداخته است. در عنوان هر فصل، نام یکی از بیماری‌های شایع میان انسان‌های معاصر را می‌بینید. در هر بخش به ارتباط خوراکی‌ها با آن بیماری پرداخته شده است. نویسنده در نگارش و تدوین این کتاب از کتب گوناگونی بهره جسته است که مهم‌ترین آن‌ها کتاب «طبیب خانواده» نوشتهٔ اسمعیل اژدری است.

خواندن کتاب طب طوبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون اهمیت مواد غذایی و ارتباط آن‌ها با بیماری‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب طب طوبی

«چرا خوردن میوه صبح لاغر می‌کند؟

همان‌طور که گیاهان در روز نشو و نما کرده و شب می‌خوابند، سلّول‌های بدن ما هم همین‌گونه عمل می‌کنند. حیوانات هم در طول روز با کمک نور آفتاب و مواد غذایی پرورش می‌یابند: روز قد می‌کشند، روز بزرگ می‌گردند و روز عضلات خود را فربه می‌سازند.

پس غذایی که روز جذب بدن شما شود، به بدن می‌چسبد و آنچه شب جذب شود، می‌سوزد و بقیهٔ آن دفع می‌گردد.

از طرف دیگر، تنها قندها و چربی‌ها هستند که می‌توانند در بدن ایجاد پیه و ذخیره نمایند. وقتی شما صبح میوهٔ مثلاً ترش بخورید، غذایی خورده‌اید که دارای بهترین ویتامین‌ها و فلزاتی است که در عمل ساختمان و ترمیم سلّول‌ها نظیر ندارد و چون در این میوه قند و چربی نیست، بدن برای سوخت و ساز از ذخیره‌های خود استفاده خواهد کرد.»

*

«گزنهٔ سفید مقوّی و قابض است و در درمان خونریزی رحم، فوق‌العاده مفید و مؤثّر می‌باشد. ۳۰ گرم از گل خشک گزنه را در یک لیتر آب جوش دم کرده مصرف کنند. بعضی از پزشکان متخصّص در امراض زنانه، در مورد معالجه و درمان عارضهٔ ترشّحات سفید غیرطبیعی در خانم‌ها استعمال تنتور گزنهٔ سفید را توصیه کرده‌اند. ۵ تا ۱۰ قطره یا ۱۰ تا ۲۰ گرم در روز برگ خشک گزنهٔ سفید را در یک لیتر آب جوش دم کرده و مصرف نمایند. برای دختران که در قاعده‌های سخت و دردناک به ضایعات رحم مبتلا می‌شوند، دم‌کردهٔ برگ گزنهٔ سفید، فوق‌العاده مفید و مؤثّر است. در موارد فوق باید یک قاشق دسرخوری برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب جوش به‌مدّت ۱۰ دقیقه دم کنند و هر روز دو یا سه فنجان از آن را بین غذا و یا قبل از شام و ناهار بنوشند.

محلول جوشاندهٔ برگ‌های گردو به مقدار ۲۵ گرم در یک لیتر آب به شکل تزریق برای معالجهٔ ترشّح آب سفید در زنان و ورم رحم آنان مصرف می‌گردد.

جوشاندهٔ برگ گردو در بیماری‌های جلدی و اگزما و ترشّحات بی‌رنگ زنانه مفید است و همچنین مغز گردو در امراض رحمی بسیار مفید است و خارش موضعی زنان آبستن را تسکین می‌دهد. در ورم رحم و دهانهٔ زهدان و خونریزی بسیار مفید است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

حجم

۹۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان