دانلود و خرید کتاب کنت مونت کریستو الکساندر دوما ترجمه محسن فرزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما

کتاب کنت مونت کریستو

انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۳.۸از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کنت مونت کریستو

کتاب کنت مونت کریستو نوشتهٔ الکساندر دوما و ترجمهٔ محسن فرزاد است و نشر افق آن را منتشر کرده است. کنت مونت کریستو یکی از شاهکارهای ادبیات داستانی دنیا و این کتابْ کوتاه‌شدهٔ آن است.

درباره کتاب کنت مونت کریستو

کتاب کنت مونت کریستو یکی از شاهکارهای ادبی دنیاست. از این کتاب فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته شده که سریال کنت مونت کریستو به کارگردانی ژوزه دایان و بازی ژرار دوپاردیو معروف‌ترین آن‌هاست.

داستان کتاب از این قرار است که ادموند دانتس، دریانوردی زندانی و مسافری مرموز با چندین چهره، می‌خواهد با ثروت‌های افسانه‌وار خود طبقهٔ اشراف پاریس را به هم بریزد. دانتس در ۱۸۱۵، در روز ازدواجش، به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شود و بر اثر بدخواهی رقیب عشقی‌اش، فرنان و رقیب تجاری‌اش، دانگلار، ۱۴ سال در زندان می‌ماند. این واقعه به نفع مقاصد سیاسی یک قاضی جوان و جاه‌طلب به نام ویلفور است که در زندانی‌شدن او دست دارد. درسیاه‌چال پس از چندین سال از زندانی‌شدنش، متوجه می‌شود که زندانی دیگری مشغول حفاری جهت فرارکردن از زندان است. سرانجام او نیز مشغول به کار می‌شود و متوجه می‌شود که او «آبه‌فاریا» یک کشیش و دانشمند ایتالیایی است. آبه‌فاریا، نقشه گنج سرشار جزیرهٔ مونت‌کریستو را در اختیار او می‌گذارد؛ ولی قبل از اینکه بتوانند نقشهٔ فرار خود را نهایی کنند اتفاق دیگری رخ می‌دهد. 

خواندن کتاب کنت مونت کریستو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره الکساندر دوما

الکساندر دوما یکی از مشهورترین رمان‌نویس‌های فرانسه است که در سال ۱۸۰۲ در ویلرکوترت به دنیا آمد. او پسر یکی از ژنرال‌های فرانسه بود. دوما جزئیات انقلاب کبیر فرانسه را از دهان پدرش شنید و بعدها در رمان‌های خود صحنه‌های مهیج آن را به تصویر کشید. همچنین براساس اسناد و مدارک بسیاری که تهیه کرده بود رمان‌هایی نوشت که زمینهٔ همهٔ آن‌ها تاریخ فرانسه است. الکساندر هنگامی‌که بیش از بیست فرانک پول نداشت به پاریس رفت و سرانجام ذوق نویسندگی، او را به نوشتن داستان‌های کوتاه کشاند و به‌تدریج از راه نوشتن، زندگی باشکوهی برای خود ترتیب داد. وی برای به‌دست‌آوردن موضوع‌های تازه، بسیار سفر کرد. ولی در سال‌های پایانی عمر، تماشاخانه‌ای ساخت و تمام پس‌انداز خود را بر سر این کار گذاشت. الکساندر دوما سرانجام در سال ۱۸۷۰ درگذشت. رمان کنتِ مونت کریستو یکی از جهانی‌ترین آثار اوست.

بخشی از کتاب کنت مونت کریستو

«در یک روز آفتابی سالِ ۱۸۱۵، کشتی فَرائون که از بندر اِزمیر برگشته و از بندرهای تریست و ناپل عبور کرده بود، آهسته به بندر مارسِی فرانسه نزدیک شد. اندکی بعد، کشتی از کنار قلعهٔ سَن ژان که در مَدخَل بندر قرار داشت، گذشت و به سوی اسکله رفت.

اولین کسی که پا به کشتی گذاشت، صاحب آن آقای مورِل بود. او با سرعت به طرف مردی جوان و خوش‌قیافه که موهایی مشکی داشت و حدودا بیست ساله بود، رفت و گفت: «آه، آقای اِدمون دانتِس! چه شده؟»

دانتس گفت: «آقای مورِل! بدبختی بزرگی اتفاق افتاده. ناخدای نازنین ما آقای لِکلِر هنگام سفر درگذشت. ما جسدش را به دریا انداختیم و من فرماندهی کشتی را برعهده گرفتم.» بعد، از آقای مورل عذر خواست و رفت تا دستور بدهد لنگر بیندازند.

آقای مورل به طرف مباشرش دانگلار رفت. او، مردی زشت‌رو بود و حدود بیست و پنج سال سن داشت. او که به دانتس حسادت می‌کرد شروع به شکایت از او کرد و گفت که دانتس یک روز و نیم از وقت آن‌ها را با توقف در جزیرهٔ اِلب تلف کرده است.

آقای مورل، دانتس را صدا زد و پرسید: «چرا در جزیرهٔ الب توقف کردید؟»

دانتس گفت: «ناخدا لِکلر قبل از مرگ بسته‌ای به من داده بود تا به یکی از تیمسارهای ناپلئون در آن جزیره برسانم. درضمن، تصادفی خود ناپلئون را هم دیدم.»

آقای مورل روبه دانگلار کرد و گفت: «خب، متوجه شدی که چرا توقف کرده؟ می‌خواسته آخرین خواستهٔ ناخدای مرحوم را انجام بدهد. وانگهی او کالاهای کشتی مرا صحیح و سالم به بندر رسانده. دانتس! در سفر بعدی هم خودت ناخدای کشتی باش.»»

معرفی نویسنده
عکس الکساندر دوما
الکساندر دوما

الکساندر دوما نویسنده‌ی شهیر و پرآوازه قرن نوزدهم فرانسه است. او از سال‌های نخست جوانی شروع به درخشیدن کرد و تاکنون هم افولی بر شهرتش نیست. دوما از خلال نوشتن نمایشنامه‌ها و رمان‌های تاریخی ماجراجویانه، نام خود را در تاریخ ادبیات فرانسه و جهان جاودان کرد.

نظرات کاربران

n.m🎻Violin
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

فوق العاده جذاب👌🏻📚

الیزابت دارسی
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

کتاب های الکساندر دوما خیلی جذابن و یکی از دلایلش اینه که هیچکدوم از کتاب های شبیه اون یکی نیست و همیشه داستان طوری پیش می‌ره که انتظار نداری یکی از کتاب های بود که خیلی دوستش داشتم ،متن خیلی روون

- بیشتر
یک خوره کتاب :)
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

کتابی با ژانر ماجراجویی و کمی ته مایه جنایی. و از همه مهم تر جالب و هیجان انگیز و جذابه. طوری که به قدری داستان جالب و باحاله که نمیتونید نصفه رهاش کنید. خیلی توصیه می کنم بخونیدش و کلا حس و حال

- بیشتر
هستیا
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

کتاب بسیار جالب و زیباییه با ترجمه روان. داستان خلاصه هست اما همه اتفاقات اصلی درش اومده. فقط نمیفهمم چرا وقتی نسخه چاپی ۷۵ تومن هست باید نسخه الکترونیک ۶۰ تومن باشه.!!

کتابخوار.
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

کتاب راجب ادمون دانتسه که بعد از مرگ ناخدا لکلر فرماندهی کشتی فرائون رو بر عهده میگیره. دانگلار، مباشر آقای مورل(صاحب کشتی) به دانتس حسادت میکنه و شروع به شکایت میکنه. از اون طرف ادمون عاشق یه دختر به اسم

- بیشتر
محمد حقگو
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

روالی داستانی تند وبدون اضافه کاری. به یه بار خوندنش میارزه

hasan sadat
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

متن کتاب خوب بود و روان فقط اسم هارو بعد از اینکه داستان جلو رفت اشتباه میکنی پایان بندی هم می‌تونست خیلی بهتر باشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۱۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان