دانلود و خرید کتاب جنگ از نگاه کودکان زینب درودیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ از نگاه کودکان اثر زینب درودیان

کتاب جنگ از نگاه کودکان

معرفی کتاب جنگ از نگاه کودکان

کتاب جنگ از نگاه کودکان نوشتهٔ زینب درودیاندر انتشارات آرما منتشر شده است. این کتاب به جنگ از نگاه کودکان دههٔ ۸۰ می‌پردازد.

درباره کتاب جنگ از نگاه کودکان

کتاب جنگ از نگاه کودکان با هدف «تحلیل و بررسی روان‌شناختی جنگ در نقاشی کودکان امروز، در سنین هفت تا نه سال» انجام شده است. مسئلۀ این پژوهش، بررسی شناخت کودکان از جنگ از طریق بررسی نقاشی آن‌ها است.

فرض بر این است که نقاشی کودکان، ذهنیت آن‌ها را از مسئلۀ جنگ به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بازتاب می‌دهد. با این توضیح، چگونگی تأثیر جنگ بر روح و روان کودکان از طریق مطالعۀ نقاشی آن‌ها شناسایی می‌شود. انجام این پژوهش و انتخاب موضوع آن تحت‌تأثیر مطالعۀ کتاب رنگ رنگ جنگ، نوشتۀ محسن حسام مظاهری شکل گرفته است. مظاهری از نسل جنگ است که خاطرات و حس‌وحالش را از روزهای جنگ، با نقاشی‌های خود نمایش داده است.

نویسنده در این کتاب پس از تحقیقات میدانی نقاشی‌های کودکان ۷ تا ۹ سال دختر و پسر در مناطق مختلف تهران را تهیه و جمع‌آوری کرده است و سپس برای پژوهش دقیق‌تر به استان‌های مختلف ایران مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمانشاه، کردستان و گلستان سفرکرده و نقاشی کودکان را در این بازۀ سنی از میان دختران و پسران گردآوری کردم.

هدف از این کتاب، بررسی آسیب‌پذیری کودکان و تأثیرپذیری آنان از الگوهای جنگ از طریق مطالعۀ نقاشی‌هایشان است. به لحاظ روش‌شناختی، نمادهایی که کودکان برای بیان جنگ استفاده می‌کنند، از طریق کشیدن نقاشی و استفاده از رنگ و خطوط و نمادها، شامل نمادهای دینی، ملی، هویت زنان، نظامی، سیاسی و صلح و امنیت، تجزیه‌وتحلیل شده است.

خواندن کتاب جنگ از نگاه کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزهٔ روان‌شناسی کودکان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان