دانلود و خرید کتاب روح هومیوپاتی راجان سانکران ترجمه محسن جزایری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روح هومیوپاتی اثر راجان سانکران

کتاب روح هومیوپاتی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روح هومیوپاتی

کتاب الکترونیکی «روح هومیوپاتی» نوشتهٔ راجان سانکران با ترجمهٔ محسن جزایری در انتشارات روزنه چاپ شده است.

درباره کتاب روح هومیوپاتی

کتاب روح هومیوپاتی شرح تجربیات راجان سانکران، یک دکتر هومیوپات، است. دکتر راجان دانشیار کالج پزشکی هومیوپاتی بمبئی است و به عنوان یک پزشک افتخاری در بیمارستان همانجا مشغول شد. او رئیس آکادمی بین المللی هومیوپاتی پیشرفته است.

 شیوه‌های درمان امراض گوناگون، معرفی داروها، چگونگی تجویز دارو و میزان آن، شیوۀ ارتباط دكتر با بیمار و شرح وضعیت بیمارانی كه به وسیلۀ هومیوپاتی بهبود یافته‌اند، از جمله مباحثی است كه در این كتاب آمده است. در فصل اول به مباحثی چون :ماهیت خاستگاه هومیوپاتی، قوانین طبیعی درمان در هومیوپاتی و سیر تحول هومیوپاتیک اشاره می کند. در فصل دوم راه های درک حالت ذهن بیمار و رابطه ذهن با بدن بررسی می شود. در فصل سوم ابعاد هنری هومیوپاتی و نحوه شرح حال گرفتن و معاینه بیمار بیان می گردد و در فصل چهارم اطلاعاتی دربارهٔ نحوه استعمال داروها، اثرات داروها، روابط و تداخل دارویی فراهم می‌آید. کتاب روح هومیوپاتی به‌عنوان کتاب درسى در بسیارى از دانشکده‌هاى هومیوپاتى جهان تدریس می‌شود.

درباره هومیوپاتی

هومیوپاتی یک شیوهٔ شبه‌علمی است که توسط ساموئل هانمن در سال ۱۷۹۶ میلادی ابداع شد. بنا به ادعای طرفداران آن، هومیوپاتی یک روش درمانی بر اساس ایدهٔ «همانند، همانند را شفا می‌دهد.» است که با تحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومیوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد.  ازدیگر افراد مهم فعال در طب هومیوپاتی می‌توان دکتر بونینگ هاوزن، دکتر جیمز تایلر کنت، د. ویلیام بوریکه، د. فاتاک و دانشمندان معاصر د. راجان سانکران از هند، د. جرج ویتولکاس از یونان (برنده جایزه نوبل آلترناتیو در سال ۱۹۹۶) و دکتر مسعود ناصری از ایران را نام برد.

کتاب روح هومیوپاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ شیوهٔ درمانی هومیوپاتی اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب روح هومیوپاتی

«براى مثال اگر شخص سالمى یک دُز آرسنیک بخورد، استفراغ مى‌کند، اسهال آب برنجى مى‌گیرد، نبضش شدیدا مى‌زند، نیرویش تحلیل مى‌رود، پوستش یخ مى‌کند و چهره‌اش مضطرب مى‌گردد. در صورت مصرف دُزهاى کوچک‌تر و یا چنانچه استفاده از دارو براى مدتى ادامه پیداکند، آب ریزش مداوم بینى پیدا مى‌کند، سرش سنگین مى‌شود سرفه مى‌کند و دچار نزله نایژه‌اى مى‌گردد بعدها حتى پوست و اعصاب بیمار هم به هم خواهند ریخت، دچار سوزش در تمامى بدن مى‌شود که گرما آن را برطرف مى‌کند، مکررا احساس تشنگى مى‌کند و یک جرعه آب عطش او را فرو مى‌نشاند، از مرگ مى‌ترسد و ناآرام مى‌گردد. این علایم هنگام ظهر و نیمه شب تشدید مى‌شوند.

بنابر قوانین وضع شده توسط هانه‌من یعنى «مشابه، مشابه را درمان مى‌کند» بیماران بى‌شمارى که چنین علایمى داشته‌اند بدون در نظر گرفتن نام بیمارى‌اى که به آن مبتلا بوده‌اند (وبا، سرماخوردگى، اگزما، آسم و غیره) با مصرف آرسنیک درمان شده‌اند. این اصل را شاعر باستانى هند - کاوى - کالى داسا این‌گونه بیان کرده است «از ازمنه قدیم در جهان گفته شده که داروى زهر، زهر است» بقراط این اصل را به این ترتیب بیان مى‌نماید که «هر چیزى را به‌ وسیله مشابه آن درمان مى‌کنند»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان