دانلود و خرید کتاب اخلاق روزه موسی صدر ترجمه عطاءالله افتخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق روزه اثر موسی صدر

کتاب اخلاق روزه

معرفی کتاب اخلاق روزه

کتاب اخلاق روزه نوشتهٔ موسی صدر و ترجمهٔ عطاءالله افتخاری است و مؤسسهٔ امام موسی صدر آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب اخلاق روزه

اخلاق روزه عنوان کتابی است از مجموعۀ پرتوها که برخی دیدگاه‌ها و تجربیات معرفتی امام موسی صدر را در پیوند با روزه منعکس می‌کند. تنوع مطالب این کتاب به سبب تنوع شرایط زمانی و مناسبت‌های تاریخی و جغرافیایی است که امام در آن و یا برای توضیح آن‌ها سخن گفته‌اند. اما، در عین آن تنوع، همۀ بخش‌های کتاب وحدت و انسجام موضوعی دارد، زیرا از منظرهای مختلف، روزه و معانی، ابعاد و تأثیرات و جلوه‌های آن را در طول زمان تعیین می‌کند.

کتاب اخلاق روزه را مؤسسۀ امام موسی صدر برای نشان‌دادن منظومۀ فکری امام موسی صدر در قالب همین مجموعه منتشر کرده است.

خواندن کتاب اخلاق روزه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران عقاید امام موسی صدر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخلاق روزه

«برادران مؤمن، بار دیگر ماه رمضان با شبهای الهام‌بخش، روزهای سراسر پند، فضای معطّر و خاطرات و درسهایش، در حالی که انسان را به سوی حزم و نظم و انضباط و استواری فرا می‌خوانَد، به ما روی آورده است.

بار دیگر روزه می‌گیریم، شب‌زنده‌داری می‌کنیم و شعایر دینی را بزرگ می‌داریم و سرانجام با شادمانی و خشنودی عید را با هم جشن می‌گیریم. سپس به زندگی عادی باز می‌آییم و به همین ترتیب، سال‌ها، یکی پس از دیگری، می‌آیند و یادها و خاطرات ما بیشتر و بیشتر می‌گردد. بیمِ آن می‌رود که ماهِ رمضان به عادتِ بی‌روحی تبدیل شود که شعایرِ آن تنها عادت‌ها و رسومی سرگرم‌کننده باشد و از همۀ معانی اصلی و روح حقیقی خود تهی گردد. با یک نگاهِ گذرا درمی‌یابیم که این مصیبت، یعنی مصیبتی که روزه و رمضان به آن مبتلا شده‌اند، مصیبتی است که بر همۀ عبادات و مناسک دینی سایه افکنده است. این بیماری به عبادات و مراسم دیگر هم سرایت کرده و به اماکن مقدّس، شعایرِ دینی و همۀ رهنمودهای آسمانی حمله‌ور شده است. در لبنان درد و اندوهْ مضاعف است؛ دردِ دین و تعالیم دینی است. این فاجعه پس از آن رخ داد که به آموزه‌های آسمانی قالب‌های زمینی محدود و معین داده شد، همه چیز کمّی شد و برای آن اندازه‌گیری و درجه‌بندی وضع گردید. ببینید آیا کارایی دین و تأثیرِ تعالیمِ آن را در زندگی خود از دست نداده‌ایم؟ آیا نقش راهبردی آن در هدایتِ انسان به پایان نرسیده است و به پاره‌ای آیین‌ها، یادگارها و سرگرمی‌ها تبدیل نشده است؟ شاید گمان می‌رود اساساً دین متعلّق به روزگاری است که مشکلات و محنت‌های گوناگون سراسرِ زندگی انسان را فرا گرفته بود و آموزه‌های دینی نقش تقویت روحی و روحیه دادن و تسلی بخشیدن به چنان انسانی را داشت و امروز که بشر بر بسیاری از مشکلات چیره شده است، نقش دین و رهنمودهای آن باید کم‌رنگ شود.

برادرانِ مؤمن، پیش از آنکه این سؤالات از سوی دیگران مطرح شود و ما را آشفته و پریشان سازد، لازم است خود به طرح آنها بپردازیم. البته این پرسش‌ها و پاسخ آنها مطرح شده است، ولی ما غفلت ورزیده و تجاهل کرده‌ایم. از آن سخن نگفته‌ایم تا با واقعیت تلخ روبه‌رو نشویم. در نتیجه، امروز با واقعیت صریح و برهنۀ آنها روبه‌رو شده‌ایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

حجم

۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۷ صفحه

قیمت:
۱,۵۰۰
تومان