دانلود و خرید کتاب تاریخچه شک و تردید جنیفر مایکل هش ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه شک و تردید اثر جنیفر مایکل هش

کتاب تاریخچه شک و تردید

معرفی کتاب تاریخچه شک و تردید

خلاصه‌کتاب تاریخچه شک و تردید نوشتهٔ جنیفر مایکل هش و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. شکاک‌ترین‌ها و میراث آن‌ها در نوآوری در این کتاب شرح داده شده‌اند.

درباره خلاصه‌کتاب تاریخچه شک و تردید

چرا شک نیرویی ناشناخته و قوی در تاریخ است؟

چه چیزی فیلسوفان دوران باستان مانند سقراط و کنفوسیوس را به دانشمندان عصر جدید مثل انیشتین، متصل می‌کند؟ البته همهٔ آن‌ها اندیشمندان بزرگی هستند، اما عامل دیگری نیز وجود دارد؛ عاملی که اغلب اوقات به اندازه‌ٔ ایده‌ها و مفاهیم اصلی آن‌ها مورد توجه قرار نگرفته است: شک!

در طول تاریخ، شک و شکاکان نقش مهمی در رشد و توسعه جهان مدرن ایفا کرده‌اند. شک همچون جرقه‌ای برای نوآوری‌های علمی، چالشی برای نهادهای قدرتمند و اساس برخی از ادیان جدید بوده است. شک باعث ناامیدی و قوت قلب نیز شده است.

در خلاصه‌کتاب تاریخچه شک و تردید موضوعی بررسی می‌شود که در اکثر کتب تاریخی نادیده گرفته شده است و به ما نشان می‌دهد که چرا شک چیزی فراتر از شک‌گرایی مدرن است.

خواندن خلاصه‌کتاب تاریخچه شک و تردید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خلاصه‌کتاب‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب تاریخچه شک و تردید

«آیا به یاد دارید که در زنگ تاریخ، سرگذشت افرادی باور نکردنی و خلاق را می‌خواندیم که به عقاید خود پایبند بودند و دنیا را تغییر دادند؟ هرچند چنین افرادی قطعاً جذاب و قابل تحسین هستند، اما معمولاً در داستان‌های تاریخی یک چیز از قلم می‌افتد: شک!

اما دلیل این موضوع چیست؟

اغلب اوقات استدلال‌های شکاکان و حتی وجود آن‌ها توسط حکومت‌ها و ادیان از کتاب‌های تاریخی پاک شده است، زیرا معمولاً شکاکان منتقدان شدید این نهادها بودند.

بیایید نگاهی به تاریخ یهودیت بیندازیم. در سال ۲۰۰ قبل از میلاد، بسیاری از جوامع یهودی سنت‌های خود را با آداب و رسوم یونانیان از جمله زبان، ورزش همگانی و حتی جنبه‌هایی از دین یونانیان جایگزین کردند؛ اما نتیجه این کار چه بود؟

برخی از خاخام‌های یهودی که به این جوامع به چشم تهدید می‌نگریستند، آن‌ها را نابود کردند و امروزه به سختی می‌توان در متون مذهبی رسمی یهودیت نشانی از آن‌ها پیدا کرد.

اما حتی زمانی که در تاریخ نامی از شکاکان برده می‌شود، این ادای دِین و توجه به آن‌ها معمولاً به خاطر منافع و یا مصلحتی است که برای قشری خاص به دنبال دارد؛ در غیر این صورت اگر چیزی که مورد شک و تردید قرار گرفته برای شخصیت مهم یا گروهی خاص عامل تهدید باشد، قطعاً با آن مخالفت خواهد شد. این موضوع، تاریخ شک و شکاکان بزرگ و ارتباط بین آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است. در واقع حتی ممکن است یک مورخ ماهر نیز نتواند علائم شک را پیدا کند.

من هنگامی که روی پروژه‌های دیگر کار می‌کردم، همیشه در دید پیرامونی خود به دنبال تاریخ شک می‌گشتم و زمان زیادی گذشت تا بتوانم بر آن تمرکز کنم. هنگامی که متوجه تعداد زیاد شکاکان در طول تاریخ و نحوه تأثیر نظریاتشان بر یکدیگر شدم، تصمیم گرفتم راجع به این موضوع یک کتاب بنویسم؛ و چه خوب شد که چنین کاری را انجام دادم، زیرا تاریخ شک دربرگیرندهٔ اندیشمندان بسیار صریح و ناآشنا و برخی از باهوش‌ترین افراد تاریخ است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۲۱٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان